Nee, geen Sinterklaaspakjes, Sint weet het beter te plannen en brengt zijn pakjes op tijd.
Ik snap best dat het druk is in deze tijd voor de pakjesbezorgers, black friday, Sinterklaas in het land en de Kerstman staat ook al in de startblokken... tsja, dan wordt er veel gekocht. De man die hier regelmatig voor Postnl pakjes brengt is altijd vroeg en heel vriendelijk, daar ligt het dus niet aan..... maar plannen is blijkbaar niet de beste kant van Postnl., dat het langer duurt begrijp ik en ook dat het niet altijd op tijd is, maar dat het steeds van dag wisselt snap ik minder en is heel vervelend.
Vorige week:
Op vrijdag zou ik meerdere pakketjes ontvangen, waaronder 2 van dezelfde winkel. Eén van die pakketten zou groot zijn (ja, vnl opbergboxen, die nemen vaak veel ruimte in)...."er komt een groot pakket aan, zorg dat u thuis bent dat scheelt een hoop gesjouw"..... dus ik was thuis.
's Morgens bleek dat het grote pakket niet zou komen.... nog geen idee wanneer wel.
Later zou het zaterdag worden..... "groot pakket, zorg dat u thuis bent" etc. Dus ik bleef thuis. Het tijdstip van bezorgen werd ruimer, het kon tot ver in de avond gebracht worden. Tegen 3 uur een mailtje...."Sorry het lukt vandaag niet het wordt maandag, groot pakket etc". Nou dat schiet lekker op, ik heb die opbergboxen nodig.... en weer thuis blijven? Niet blij mee.
Zondag lekker uitslapen, even rustig wakker worden. Om 10 kijk ik op mijn laptop.... een mailtje van Postnl: "Vandaag bezorgen wij uw pakket van Postnl. tussen 8.30 en 11.00 uur ..... ga naar de track&trace"....Huh? Vandaag?... misschien zijn ze dus al geweest.... nee toch? Eens kijken bij t&t ...."vandaag tussen 10.30 en 12.30 ....groot pakket blablabla.
Echt, ik snap dat het wel eens niet lukt, maar dit is toch niet handig. Van vrijdag naar zaterdag naar maandag naar zondag en dan nog wisselende tijden ook tussendoor. En dan 's morgens pas een mailtje sturen.... wel vroeg genoeg, maar op zondag slapen mensen wel eens uit. Ik was ook niet meteen op mijn laptop bezig want ik verwachtte niks, dus ik zag het laat.
Het werd om 10.36 bezorgd, dat was dus wel keurig op tijd, dan is het waarschijnlijk mijn vaste bezorger geweest (hij zet het neer op een afgesproken plek, eigenlijk bedoeld voor als ik niet thuis ben, maar dit werkt voor hem ook sneller en DHL doet dat tegenwoordig ook... prima, dan hoef ik niet op de bel te letten.... nu ik weet dat ze dat doen hou ik er rekening mee.
Zoals altijd bij deze webwinkel zat er weer belachelijk veel lucht in deze doos in de vorm van luchtzakjes. De doos was zo groot dat hij voor mij niet te hanteren was en als ik hem mijn gang in schoof zou ik er niet meer langs kunnen, dus buiten openmaken. Een kwartier luchtzakjes lekprikken, anders is mijn nog lege pmd-container in één keer vol en jawel, daar kwamen de artikelen tevoorschijn.
Behalve de opbergboxen had ik ook cadeautjes nodig, ik winkel nog nauwelijks en hier is niet alles te koop, dus ik bestel tegenwoordig veel.... als alles binnen is wat nog onderweg is ben ik voorlopig waarschijnlijk klaar, dan heb ik de cadeautjes en de opbergboxen en andere dingen die ik nodig had. Sommige dingen kan ik gewoon hier kopen als ik het nodig heb, maar niet alles. Grote dingen zijn gewoon handiger als het gebracht wordt.... dat is op de fiets niet te doen en met mijn kleine autootje ook niet echt handig en niet overal is het eenvoudig om een parkeerplek te vinden en dan wordt het toch nog sjouwen.
Maar.... er was dus nog meer onderweg. DHL deed het slim: Ik kreeg maandag bericht dat er een pakje onderweg was en ze vroegen of het een Sinterklaaspakje was en dus meteen gebracht moest worden, maar als het geen Sintpakje was of het dan ook na Sinterklaas gebracht mocht worden als ik Sintpakjes voorrang wilde geven. Ik kon meteen aangeven wanneer ik het dan wilde. Netjes! Het had geen haast, dus het mag van mij na Sinterklaas. Goede oplossing.
Dinsdag verdween er weer bij Postnl een pakje van de radar..... het zou komen en ineens weer niet en de volgende ochtend wisten ze ook nog niet wanneer het dan wel kwam. Die ochtend kwam er wel een Postnl-bus voor de deur, maar daar zat mijn pakje niet in.
Ondertussen was er diezelfde dinsdag door DHL een pakje voor de deur gelegd waarvan ik niet wist dat het kwam.... stond niet op de site, ook niet dat het gebracht was en ik kon ook geen mail van de webwinkel vinden dat het onderweg was......ik had het wel besteld, dat dan weer wel. Voortaan maar geen pakjes meer bestellen in deze tijd van het jaar...... maar ik ga ervan uit dat ik volgend jaar om deze tijd wel weer meer winkel en dan hoeft het ook niet. Het is ook veel leuker om dingen eerst in het echt te zien voordat het gekocht wordt. Ik hou van winkelen, leuke dingen ontdekken....heerlijk.
Het sjouwen is minder geslaagd, maar daar heb ik boodschappentrolleys voor, als er één vol is gaat die in de auto en dan verder met een lege, dat werkt perfect. Als ik met het OV ben heb ik er natuurlijk maar één mee, maar dat is dan wel een grote.
Iedereen morgen een fijne Sinterklaasavond en veel plezier..... hopelijk zijn de pakjes op tijd!
O jee, ik heb ook een pakje besteld vandaag. (Da's natuurlijk niet waar. Ik heb de ínhoud van een pakje besteld, duh) Ik kon kiezen het op te halen bij een UPS service punt of het thuisbezorgd krijgen. Het dichtstbijzijnde UPS punt zit in Middelburg ofzo, dan maar liever thuis. Maar ik zit nu dus wel in angst en beven. Gelukkig heb ik er geen haast mee. Kerst 2026 is vroeg genoeg. Wat, nu even serieus, wel duidelijk is is dat de vandaag-bestellen-morgen-in-huis-tijd zo'n beetje voorbij is. Is niet erg natuurlijk. Vroeger bestelde de winkel een artikel voor je en dan moest een halve week of langer wachten. En nu is dat eigenlijk opnieuw zo, behalve dan dat van die winkel. Hoewel het grappig blijft dat als je eens een keer in een winkel komt met een vraag, de verkoopmedewerker precies dezelfde internetpagina opslaat die je zelf al tot uitentreuren hebt doorgenomen en intussen uit je hoofd kent. En hem of haar dan subtiel op een voorleesfoutje wijzen. :-) Affijn, ik hoop dat je je Post-nl pakje gauw krijgt!
BeantwoordenVerwijderenMorgen vertrekt de Sint weer (we zwaaien hem hier altijd uit)... dus heel even is het rustig met pakjes, maar dan komt Kerst alweer. In elk geval lijkt DHL het beter geregeld te hebben, er komen maandag 2 pakjes omdat ik aangaf dat het geen haast had. Bij postnl is mijn pakket nog steeds een raadsel, onbekend wanneer het komt terwijl eerst aangegeven was dat het afgelopen dinsdag zou komen.... het is nu donderdag!
VerwijderenAls het langer duurt wil ik toch wel graag weten waar ik aan toe ben. Als hier Sintcadeaus in zaten zou het dus te laat zijn. Gelukkig is dat niet het geval, maar ik wil het toch wel graag hebben
Bij Blokker werd vaak gezegd dat je het alleen online kon bestellen. . Veel dingen gingen net als bij Bol via andere bedrijven en dat kan alleen online. Maar ja.... als je naar een winkel gaat voor iets heel gewoons dan is het raar als je het online moet bestellen.
Je kan het ook in zo'n 'pakjeskast' van postnl laten afleveren, maar daar begin ik niet aan....als ze het in de hoogste kast zetten kan ik er alleen bij als het ver genoeg naar voren staat hahaha, dus ik moet een opstapje of trap meenemen.
Inderdaad: pakjesellende....
BeantwoordenVerwijderenAls afleverpunt geef ik soms een plaatselijke winkel op, hoef ik er niet voor thuis te blijven.
DHL heeft hier geen afleverpunt meer.... die winkel is ermee gestopt nadat de eigenaresse van de winkel een ernstig ongeluk kreeg en de andere medewerkers proberen haar werk ook op te vangen.... dat betekent een iets kortere sluitingstijd en geen DHL meer, anders kunnen ze het niet aan, want dit is niet voor een paar weken.
BeantwoordenVerwijderenEen andere winkel zou het overnemen, maar stopte er de volgende dag al mee.... nam ook geen pakketten meer aan die al onderweg waren. Die winkel is er net en heeft nu al geen vrienden gemaakt.
Maar dan nog.... postnl maakte het wel erg ingewikkeld door de dag steeds te veranderen.
Zowel GLS als DHL en Postnl weten dat ik mijn schuurdeur van het slot haal als ik weet dat er wat komt..... die schuur is aan de voorkant, recht tegenover mijn huisdeur.... dat werkt prima, ik hoef er niet voor thuis te blijven, maar dat grote pakket zou lastig worden.... dus dan toch maar thuis blijven.... vrijdag, zaterdag.... en maandag.... maar dat werd ineens zondag. 🤣
DHL deed het slimmer.