Zoeken in deze blog

donderdag 28 september 2023

De tijd gaat snel, gebruik hem wel!

 De dagen vliegen voorbij...... echt, ze zijn voorbij voor ik er erg in heb, voordat ik alles gedaan heb wat ik wilde. 
Lang geleden kreeg ik van een tante een stoffen jaarkalender voor mijn verjaardag waarop de tekst stond: "De tijd gaat snel, gebruik hem wel!" . Hij heeft natuurlijk een jaar op mijn kamertje gehangen en daardoor weet ik het nog steeds. 




Er komt een mooi fotoboek uit van de feesten..... die wil ik natuurlijk hebben! Ik zag al dat ik zelf op de voorkant sta (als dat de voorkant is)..... wel goed kijken, want het is de 'jurkenfoto' waarbij we met een hele groep waren met vrouwen die niet zelf een jurk gemaakt hadden, maar er één kochten en vermoedelijk dachten we allemaal origineel te zijn hahaha.......er liepen dus heel veel van diezelfde jurken rond en we besloten dat een foto daarvan wel leuk zou zijn. We hebben ze nog lang niet allemaal op de foto, maar het was al een leuke groep. 




Het boek komt op mijn verjaardag uit, dus meteen maar even halen 's morgens, want de rest van de dag komt er niks meer van en ik wil niet misgrijpen .... of van de ene naar de andere winkel moeten racen om er achter te komen wie hem dan nog wel heeft. 
Op mijn verjaardag haal ik toch 's morgens nog wat laatste verse dingen, dus dat kan mooi ineen. 

*******


Woensdag naar een begrafenis, dat hoort er ook bij. Toevallig hoorde ik het dinsdagavond, ik wist het niet. 
Ik wilde er wel naartoe, ik kende hem goed, altijd even een praatje maken als ik hem tegen kwam. 
Hij heeft een mooie leeftijd bereikt! Ook Edwin kende hem goed, maar dat is van langer geleden. Ook de familie kennen wij, dat is ook een reden om er naartoe te gaan. Namens Edwin heb ik daarom ook gecondoleerd. Anders stuurt hij nog wel eens een kaartje, maar we wisten het nu pas laat. 
Blij dat ik geweest ben..... het is het laatste wat je kan doen voor iemand. 
Er waren veel mensen, ik had niet anders verwacht. 

*******

Zo ondertussen begin ik alle weg-opbrekingen goed zat te worden. ik vraag mij af hoeveel kabels er nog gelegd moeten worden en hoe vaak alles nog open moet. 
Het is steeds een verrassing waar ik wel en niet op de normale manier langs kan..... voor auto's is de weg vaak smaller, fietsers moeten vaak naar de overkant, voetgangers over het fietspad etc. 
Soms staan er al hekken aan de kant voor de volgende opbreking of ze staan er nog als ze al klaar zijn. 
Ook al staan ze aan de kant..... als ik met de fiets ga staan ze toch snel in de weg..... als ik boodschappen ga doen ga ik via een pad naar de brug, maar voor ik de brug opdraai staat er een paaltje, heel onhandig, want dan wordt de bocht erg krap. Eigenlijk ga ik over de brug over het voetpad, want wij hebben geen afrit naar het fietspad, dus het is of een krappe haakse bocht maken (langs dat paaltje, terug met volle fietstassen altijd uitkijken dat je dat paaltje niet raakt), of knal, van het voetpad het fietspad af. 
Ik vraag mij al 40 jaar af waarom wij geen afrit hebben.... de straat aan de andere kant van de brug heeft net zo'n pad, maar dan zonder paaltje en met afritje! 
Maar als er dan dus een hek langs de kant staat is het nog krapper. 
Overigens ga ik niet over het voetpad als er wandelaars zijn, dan stap ik netjes af en til ik mijn fiets het fietspad op. 





Eerder dit jaar kregen we al nieuwe gas- en stroomleidingen en die slimmerds hadden hekken met borden neergezet waardoor ik zelfs lopend of fietsend helemaal niet meer de straat uit kon.... nou ja, achterlangs over een schelpenpad was nog een mogelijkheid. En er stond een verbodsbord voor al het verkeer (op een plek waar het onzin was) en dat zou betekenen dat ik mijn huis niet uit kon..... maar dat kon ik pas zien als ik mijn huis uit ging 😕


2 opmerkingen:

  1. Een bekende klacht. Ons dorp is veel kleiner maar ze presteren het om nu al vanaf het voorjaar bezig te zijn met een paar wegen. 🤔
    Op de kaft van een boek!!! Wie maakt dat nou mee.
    Jij natuurlijk. :-)
    Bertie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha...misschien blijkt later dat het gewoon wat foto's uit het boek zijn en niet de kaft, kan ook nog.
    Toen jaren geleden onze straat werd opgehoogd en riool vernieuwd etc. begonnen ze in het voorjaar. Ik heb van die firma 2x met Kerst een fles wijn gehad voor de overlast! Dat was toen ook een drama waar geen eind aan leek te komen, steeds opnieuw moest er weer iets open omdat er een fout was.

    BeantwoordenVerwijderen