Zoeken in deze blog

zaterdag 22 juni 2019

Dagje Arnhem


Eerst maar eens kijken op 9292.nl.....ik weet hoe laat de treinen gaan, maar er kunnen werkzaamheden zijn en bovendien weet ik niet zeker hoe vaak de bus op zaterdag gaat.
Onze bus rijdt niet meer door naar het CS sinds de metro in gebruik genomen is..... het gaat best snel hoor, die overstap in Noord, maar een overstap is toch wat onhandig, zeker met bagage (maar dat was nu niet het geval). Wonderlijk, de site stuurde mij steeds naar de bushalte op de provinciale weg...... dat is verder weg! Misschien is die aansluiting beter, maar ik wil toch weten hoe laat ik met "onze" bus kan...... dan vul ik gewoon in dat ik naar Amsterdam CS wil.......... weer kwam onze 315 er niet in voor. Ik moest op de weg instappen..... een bus rechtstreeks of een bus via de metro, maar ik mocht blijkbaar niet met de 315. Ik vulde een ander huisadres in, verder weg......ja zeg, dat werkte.......ik kon met de 315......o.....dan moet ik verderop overstappen op een bus die naar het Centraal Station gaat.....hm....raar.....vooral omdat in grote blauwe blokken stond geschreven dat het met de metro sneller ging!!!! Ik snap het niet meer....maar ben lekker toch met de 315 gegaan!

Om 11 uur was ik in Arnhem, ik zat in een erg lange trein, hij paste maar net op het station in Arnhem.....ik was verbaasd, want de laatste jaren lijken de treinen steeds korter te worden, maar nu had de NS het goed voor elkaar!
Eerst even naar de Prijzenmepper...... altijd leuk.  Om kwart voor twaalf liep ik richting het terras waar ik afgesproken had......ik was nog te vroeg...tussen 12 en half 1 zouden Edwin, Geurtje en Wesley komen........ ik zocht maar vast een plekkie in de zon en bestelde een cappuccino..... het was daar heerlijk.... zon en af en toe wat wind waardoor het niet te heet werd.
Na een klein half uurtje kwamen Edwin en Geurtje, even later gevolgd door Wesley.
Lekker even wat drinken met z'n allen en gezellig kletsen.




Daarna gingen we even verderop op een bankje zitten,weer lekker in de zon en de wind..... en Geurtje ging ijs halen. "Ik een kleintje hoor!!" riep ik haar nog na, want ik wilde natuurlijk niet teveel suiker, maar een kleintje moest kunnen. 
Even later kwam ze met mijn ijsje.....een kinderijsje...... versiert met gekleurde spikkels, een blauwe spek en een koekje...... een suikerbom dus. Het was wel erg lekker, maar mijn ijsje leek sneller te smelten dan dat van de anderen.......ik had er een papiertje omheen als lekbakje, maar dat hielp niet, aan alle kanten druppelde het...... ik wilde niet alles op mijn kleren, dus het werd wat lastig eten en Edwin maakte deze "elegante" foto's van mij. 



Mijn vingers kleefden aan elkaar, maar gelukkig had ik een vochtige tissue bij mij.....operatie ijs was gelukt! Nu nog zorgen dat mijn bloedsuiker daalt, want dat moet naar recordhoogte gestegen zijn. 
Maar eerst naar de kapper!
Ik nam afscheid van de anderen en liep naar Hamza, mijn kapper (Hada Hair)...... heerlijk, weer een flink stuk eraf......daarna waste hij het, zodat alle kleine losse haartjes eruit waren..... lekker fris voor de komende hittegolf! 

Natuurlijk ging ik nog even winkelen, ik heb stevig doorgelopen..... ik moest energie verbruiken om mijn suiker te laten dalen....en water drinken (ik had een flesje in mijn tas)....... niet te snel op een bankje gaan zitten! Het gevolg was dat mijn benen er na een tijdje geen zin meer in hadden, maar mijn suiker zal wel gedaald zijn.... zo voelde het in elk geval wel! 

Hé.... Blokker is weg...... dat had ik niet verwacht....... verderop....hé, hier zit Blokker nu..... ja, maar deze is veeeeeel kleiner!. Natuurlijk naar de Kik en naar Zeeman...... naar Flying Tiger en dus ook even naar Blokker, maar daar was ik snel uitgekeken. .

Nee, maar niet naar de Action......dat ligt te ver uit de route, dat lukt niet meer..... even thee drinken bij de Burger King. De Hema daar vlakbij sloeg ik ook over, net als So Low en de goedkope boekwinkel...... ik moest nog wel even naar het Kruidvat...... maar daarna ben ik rechtstreeks naar het station gegaan...... er stond een trein op het punt te vertrekken..... die kon ik niet halen.... rustig aan, dan de trein van half 6 maar. Gelukkig zijn er bankjes op het perron. Iets langer dan een uur in de trein, naar de metro die er net aankwam en vertrok toen ik binnen was...... in Noord stond de bus klaar....... instappen en wegrijden.....7 uur thuis! Dat ging lekker vlot.

Nu natuurlijk lui op de bank, mijn benen protesteren nog steeds.......zal morgen wel weer over zijn!
Het was een heerlijk dagje!
En mijn haar zit weer lekker....de wind heeft het wel in de war geblazen, maar nu het zo kort is is dat niet zo erg!



4 opmerkingen:

  1. hanny hasquare facebook23 juni 2019 om 13:22

    haha, wat mij vooral leuk lijkt is dat ijsje met een lek-rondje, handig,
    geef ik volgende keer ook aan kleinkinderen, knip wel rondjes uit karton ;-)
    Leuke kiekjes en een leuke dag, wat wil je nog meer hè ? (y)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Hanny, dat rondje geven ze hier in Nederland vaak bij een kinderijsje.....geen idee of dat bij jullie in Frankrijk ook zo is. Het lijkt heel handig, maar bij mij werkte het niet, het ijs liep gewoon tussen hoorntje en papier door, vandaar dat mijn handen kleefden en niet zo'n beetje ook.
    Maar goed, het was wel erg lekker en het was een heel leuke dag
    Vandaag even rustig aan..... eerst heb ik boven een uurtje opgeruimd en daarna lekker in bad! Nu even op de bank.... tv kijken en computeren en dan later een wandeling als de zon over zijn hoogtepunt is. Daarna dan maar weer nuttiger dingen doen, in etappes kom ik er ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker (kinder-)ijs en een nieuw hoofd, daar kunnen een paar kloddertjes niets aan afdoen, haha.
    Moet een gezellige dag zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gezellige dag!
    Het nieuwe hoofd voelt lekker fris.

    BeantwoordenVerwijderen