Zoeken in deze blog

zondag 12 februari 2023

Een driedubbele verjaardag ..... en ik kan overal verdwalen, ook waar ik bekend ben!


 Het weekend is alweer bijna voorbij... een nieuwe week staat klaar. 
De afgelopen week begon rustig..... de gewone dingen. Het ging goed, wel wat rustig aan nog, maar ik heb best veel gedaan...... o.a.  een boekenkastje ontruimd dat verplaatst moet worden (van plaats wisselen met een heel groot rek....dat moet dus ook leeg). Weer wat verouderde boeken gevonden die bij het oud papier mogen..... ze hebben allemaal met techniek te maken en zijn erg oud...... eentje zelfs bijna 50 jaar .... daar kan ik niemand meer blij mee maken. 
Voor winkelen had ik nog niet genoeg fut..... dus ik beperkte het tot de boodschappen. Als we hier meer winkels zouden hebben dan zou ik vast wel al een beetje gewinkeld hebben, maar als ik in de auto stap om naar een andere stad te rijden dan doe ik dat niet voor 1 winkel en ik wil niet even snel door zo'n winkel lopen, maar echt op mijn gemak alles bekijken ,,,, en dat is vaak net even teveel!. 
Vrijdag wel weer gezwommen en dat was heerlijk..... en 's avonds kapel..... dat was even teveel, ik was af en moest na een tijdje ook regelmatig even stoppen omdat mijn kaak alle medewerking weigerde. 
Maar goed, ik heb het weer gedaan en best veel gespeeld. We waren met een heel klein groepje..... we hebben niet zo veel leden meer en als er dan zieken en vakantiegangers zijn dan blijft er weinig over, maar met zo'n klein groepje vind ik het ook wel leuk, alleen kan ik minder 'smokkelen' want er zijn nauwelijks momenten waarop ik even stoppen kan zonder dat het opvalt...... en dus is het vermoeiender.
Weer thuis gaat altijd eerst de tv aan en zet ik thee...... de thee was koud toen ik weer wakker was en ik had nauwelijks iets op tv gezien. Weer thee gezet en even een uurtje tv gekeken en weer verder geslapen. 's Morgens op een mooie tijd wakker.... maar niet echt wakker en ik sliep al snel weer...... ik had nog even een wekker gezet, maar die ging mij nog te vroeg.... nog een uurtje.... en nog 2x snoozen..... tsja, toen was de ochtend bijna om. Het werd echt tijd om wakker te worden.... echt wakker! Het kwam wel, maar duurde lang. 
Eerst maar eens cadeautjes inpakken....... ik had die avond 3 cadeautjes nodig. 
Niet in Monnickendam.... en 's avonds..... dan maar wat eerder heen en toch even winkelen, want in het donker rijden als het nog druk kan zijn is geen goed idee ..... dan is het niet alleen het slecht zien in het donker, maar ook steeds de tegenliggers die mij verblinden (wat ik heel snel heb en ja... ik heb een gele bril)..... dat is niet veilig! Een enkele auto lukt wel, maar aldoor is te erg. Ik had in mijn hoofd om dan de hele middag te winkelen, maar dat ging hem niet worden.... rustig aan, de winkels zijn nog wel even open, ..... als ik maar voor donker in Purmerend ben!  
 Larer terug is niet zo'n probleem, want de route die ik neem is om dat tijdstip heel rustig en ik ken daar elke straatsteen (dus ik hoef niet te kijken waar ik moet zijn en weet waar ik fietsers kan verwachten e.d.) ...... dat kan nog wel! Soms kom ik daar om die tijd maar 1 of 2 auto's tegen en ik heb zelden iets achter mij.... en er is voldoende straatverlichting! 
Ik vertrok pas om 5 uur naar Purmerend......
Bij de Action zag ik tot mijn verbazing 3 gele manden van het soort wat ik al zo lang zocht en waar ik er al een paar van bij elkaar gesprokkeld had met hulp van andere mensen die ook voor mij keken. Ik had er nu 3 en daarbij 2 donkergroene..... maar liever had ik geel! Ik nam ze alledrie.... de groene manden gaan naar boven waarschijnlijk....  ik heb nu genoeg! 
Nog even naar AH die in hetzelfde gebouw zit voor een lekker broodje dat ik in de auto op at, alvast in de straat waar ik moest zijn. Natuurlijk mag ik dat binnen opeten en natuurlijk maar ik eerder naar binnen dan afgesproken is, maar dat doe ik niet...... als je het viert vanaf 19.00 uur dan is het irritant als er al eerder mensen komen, zeker als het veel eerder is. Meestal wil je nog even snel wat doen voor de mensen komen en dan is het gewoon niet prettig als er al iemand is. Als er een reden voor is bel ik wel aan.... als het te koud in de auto is of als ik naar de wc moet of zoiets.... maar niet zonder reden! 
Net toen ik dacht uit te stappen stopte er een auto voor mij.... hij parkeerde toch iets verder..... ze hadden niet gezien dat ik in de auto zat, maar ze hadden wel mijn auto herkend..... zij gingen ook naar die verjaardagen en nu gingen we samen.

Altijd gezellig...... de cadeaus had ik simpel gehouden, want ik wist niks en bovendien heb ik lang niet gewinkeld.... dus ik gaf geld en wat lekkers erbij dat ik online bestelde. Alleen geld vind ik zo kaal, er moet wel altijd iets bij.  Het wordt steeds moeilijker om iets te bedenken..... ik heb zo ongeveer alles al eens gedaan en naar mijn idee worden mensen kritischer...... ik merk dat ze minder snel blij van iets worden. Veel mensen doen dingen snel weer weg,  lijken steeds van smaak te veranderen..... dan weet ik het niet meer.  Kinderen zijn minder lang kind..... en spelen al snel niet meer met autootjes of poppen. Ik hoor ook wel eens moeders zeggen dat ze dat soort speelgoed weggegooid hebben omdat de kinderen er te oud voor werden..... en ik zie dan nog jonge kinderen. Vaak gebeurt dat ook zonder medeweten van de kinderen zelf.... iets wat ik nooit gedaan heb en ook nog steeds nooit zal doen. Als ik aan mijzelf als kind denk dan speelde ik lang met poppen en toen ik er niet echt meer mee speelde vond ik het nog steeds leuk om ze neer te zetten. Soms speelde ik wel eens een tijdje ergens niet mee, maar dat was dan gewoonlijk niet omdat ik het niet leuk meer vond of er te oud voor werd, maar omdat ik met wat anders bezig was (gelukkig gooide mijn moeder het ook niet ongevraagd weg).
Natuurlijk is niet iedereen zo, maar ik merk het vaak.....  sommige mensen hebben regelmatig een andere inrichting en alles moet daar dan aan aangepast worden.... zo kom ik er niet achter wat iemands smaak is. Bij veel mensen kan een bloemetje of plantje altijd, maar ik ken toch ook mensen die er niet van houden..... en ik ken mensen die sommige planten vreselijk vinden....dan wordt het ook vaak moeilijk. 

Nee, ik ben er een beetje uit, ik weet niks meer...... vooral bij jongere mensen. Soms zie ik ze ook te weinig om te weten wat ze leuk vinden. 

Zelf vind ik heel veel leuk...... het raakt zo zoetjes aan wel redelijk vol bij mij, maar ik moet mijzelf nog steeds inhouden als ik in de winkel bijvoorbeeld leuke bekers of schaaltjes zie voor weinig geld..... die wil ik hebben! Maar dan bedenk ik hoeveel er nog in de kast staat en doe ik het toch maar niet... maar ik twijfel wel! Als ik zoiets dan van iemand krijg ben ik er dus toch heel blij mee, want eigenlijk wilde ik ze wel graag.  Er breekt wel eens wat.... niet vaak, maar toch.....  het komt voor. Dat ruimt dan, jammer dat het stuk is, maar ik heb nog genoeg! En zomaar wegdoen .... nee..... dan kan ik niet.... er gaat alleen iets weg waar iets aan mankeert. Ik kan soms wel iets weggeven, maar weggooien niet.  En ik geef dan weer gemakkelijker iets weg dat ik ooit zelf kocht dan iets dat ik gekregen heb, 
Tsja, we zijn allemaal anders, dat is wel duidelijk. 

Ik had verwacht niet zo laat naar huis te gaan..... maar dat werd het wel! Het was gezellig en ik had eigenlijk geen erg in de tijd. Er was ook nog even een schattige baby..... ja, dan vergeet je alle tijd! Wat een lieverdje. 

De terugweg ging niet helemaal volgens planning, ik verdwaalde hahaha. Ja echt.... op een punt waar ik lopend ook al eens in het donker de verkeerde kant opging deed ik dat nu ook, maar het duurde even voor ik doorhad dat ik fout zat.... en in het donker herken ik niet veel! Ik had geen idee waar ik was.... ja, in Purmerend, maar waar was ik fout gegaan? Ik draaide en ging terug tot een punt dat ik herkende..... een winkelcentrum (ik was in de buurt van de flat waar ik gewoond heb en waar mijn schoonouders dichtbij woonden..... de straat is daar nogal veranderd, niks herkenbaars meer aan de weg zelf en verder..... huizen in het donker.... flats waarvan alleen de lichtjes opvallen, straatnamen niet te vinden in het donker.... dat winkelcentrum was mijn redding.... reclameverlichting! Toen ik opnieuw een poging deed ging ik weer fout, maar nu had ik het meteen door! Het was weer die ene rotonde! Ik heb daar een stel rotondes achter elkaar.... ik moet steeds rechtdoor....... maar één rotonde heeft maar drie in/uitritten ... als een mercedesster.....die loopt dus niet recht..... ik moet de eerste afslag hebben, maar dat voelt alsof ik rechtsaf sla..... overdag nooit een probleem, dan zie ik de omgeving, dan herken ik alles, maar in het donker...... meestal gaat het goed, nu niet. De derde poging was goed, omdat ik het nu doorhad...... dit gaat mij echt niet nog eens gebeuren, ik weet het nu echt! ( ik was er trouwens een tijd niet geweest, misschien dat het daardoor kwam, maar het blijft DOM)
De rest van de route was geen probleem...... op die route mag ik maar 60 rijden en dan vind ik in het donker prima! Weinig verkeer daar om die tijd. Wel mistflarden, dus ik reed extra voorzichtig...... het bleek steeds mee te vallen, maar als ik zo'n witte vlek voor mij zie waar ik doorheen moet doe ik toch maar wat rustiger aan. Het laatste stuk voor ik weer op de N247 kom is het lastigst..... veel bochten en minder goed verlicht..... er is wel verlichting, maar niet overal. Goed op de streep letten dus! 
Daarna ben ik bijna thuis.... goed verlicht en geen rare bochten meer! 
Toen ik thuis kwam was het ondertussen zondag geworden! 


Het is wel duidelijk dat ik voor de zondag maar geen plannen maakte.....  geen plannen, geen wekker...... maar weer even rustig aan, ik hoefde nergens naartoe! En de dag begon met veel slapen..... ik werd erg laat wakker en heb tot nu toe niet veel gedaan! Morgen is er weer een dag.... vandaag even kalm aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten