Zoeken in deze blog

woensdag 21 juni 2023

Pffffffff


De hitte werd mij echt teveel..... het hield maar niet op. Zondagochtend was het dan even lekker, maar daarna ging het weer met volle kracht verder. 
Dinsdagmiddag was ik bij vriendin met tuin aan de noordkant van het huis..... daar was het nog een beetje uit te houden. Ik was op de fiets, te warm om te lopen. Bovendien heb ik allemaal pijntjes die vooral bij het lopen opspelen...... geen idee waar dat nou weer vandaan komt, maar het zal wel weer over gaan! 

 



Weer thuis begon het donker te worden en ik besloot de ramen boven dicht te doen.... ik was net op tijd... het begon te regenen en onweren...... allebei niet heel heftig (verderop was het erger, wij kregen niet de volle laag), maar het bleef wel een tijdje doorgaan. Ik had al besloten met de auto naar de muziek te gaan, dan kon ik gelijk mijn oud papier meenemen...... en met onweer fiets ik liever niet, vooral niet op dat open stuk bij ons clubgebouw.  Ik ben gelukkig niets bang voor onweer, maar ik ken de gevaren.... als het niet nodig is ga ik er niet door als het onweer dichtbij is. Thuis kijk ik graag naar het onweer, ik vind het fascinerend.


 
Maar ja, mijn auto staat niet meer voor de deur..... dus slepen met al die spullen, teveel om in één keer mee te nemen.... het regende nog een beetje, dat was wel lekker fris. Bij het clubgebouw kon ik mijn auto ook niet kwijt doordat er iets groots stond waar ik niet blij van werd. Dus verderop geparkeerd en een paar keer heen en weer gelopen (door de regen). 




Binnen was het smoorheet, dus in de pauze ben ik lekker buiten gaan staan.... het regende een heel klein beetje.  
Veel geluid kreeg ik er deze avond niet uit en dat lag niet aan mijn sax, dat lag echt aan mij!  In de pauze kreeg ik ook mijn pak voor de feesten, wat we met de muziek gaan dragen. Ik had het bij een eerdere repetitie gepast en nu waren ze binnen. De grootste maat die ze de vorige keer hadden kon ik aan, maar zat zo strak dat ik het in mijn eentje niet uit kon trekken en het bovendien mijn shirtje  meetrok...... ik vroeg dus of ze een maat groter konden bestellen (die was er gelukkig), want ik zag het niet zitten om een buurman of -vrouw te vragen mij te helpen met uitkleden! 

Het bleef een beetje spetteren, dat voelde heerlijk fris. Ik was net op tijd thuis om de zon mooi rood onder te zien gaan! 

's Morgens werd ik nog voor 5 uur een beetje wakker .....onder de onvermijdelijke muggenbulten, ik schijn een lekker hapje voor die beesten te zijn en zoals altijd vind ik het geen stijl dat het betekent dat door mijn bloed moeder mug voor nageslacht kan zorgen zodat er nog meer van die ellendelingen komen. 
Ik besloot de achterdeur open te doen, nu was het nog lekker fris buiten..... binnen was het 25 graden en dat is mij veel te veel, dus ik hoopte het iets omlaag te krijgen. Ik installeerde mij op de bank bij de achterdeur, zodat ik de koelere lucht naar binnen voelde stromen....lekker. Voor mij een onmogelijk tijdstip..... ik weet dat als ik zo vroeg wakker ben ik later op de dag mijn ogen niet meer open kan houden..... maakt niet uit, ik heb geen afspraken, als ik slaap nodig heb ga ik slapen! Eigenlijk wilde ik winkelen.... ik wilde het combineren met een bezoek aan kennissen. Ik had nog geen afspraak gemaakt omdat ik verwachtte dat de fut er mogelijk niet zou zijn.... bekaf van de warmte en op woensdagochtend ben ik altijd wat gammel....de muziekrepetities kosten mij tegenwoordig veel energie en met die warmte is dat nog erger. Daarbij gaat het lopen dus op het moment minder lekker..... en met winkelen loop ik veel..... eerst maar even rustig aan met dat soort dingen, het komt wel weer.

Het was bewolkt en het waren geen 'mooiweerwolken', maar dat kan zo weer veranderen.... enwolken vind ik altijd mooi! De wonderlijke vormen en kleuren........ elke keer weer anders, ik hou ervan.
 


Buienradar beloofde een iets minder warme dag (elke graad is er één) en tot 5 uur half bewolkt ..... dat lijkt goed! Het zegt nog niet zoveel, woensdag stonden regenbuien en onweer steeds op een ander tijdstip, elke keer als ik keer was het weer anders en ineens was er geen onweer meer te zien.... de volgende keer dat ik keek wel en vlak daarna begon het inderdaad te onweren..... als je vaak veranderd krijg je wel een keer gelijk. 
Als ik wat meer wakker ben maar eens kijken of de planten in de potten op mijn 'watersproeiadres' nog wat nodig hebben, die vangen niet zoveel water tijdens een regenbui, maar drogen natuurlijk door de vocht toch minder snel uit. Geen idee wanneer de vakantiegangers terugkomen, dus toch eerst maar eens de app checken en daarna kijken. Eerst even afwachten hoe laat ik mijn pakketje kan verwachten.... als het echt komt. Het zou gisteren komen, maar het schijnt vandaag te worden.... tijdstip nog onbekend. Nog voordat het tijdstip op internet stond was ik alweer in slaap gevallen en schrok om half tien wakker  van de bel.... mijn pakketje. Dat is vlot. 

Mijn tuintje had ik dinsdag overgeslagen...... vandaag dan maar wat extra doen. Er is al heel veel onkruid weg en ik heb wat gesnoeid wat ik nog kleiner moet maken om in de container te kunnen doen.


Vorig jaar zag ik al dat ik er een hulstboompje bij had gekregen, aangewaaid! Nou wilde ik dat wel en het stond nog op de goede plek ook, maar hij was nu teveel uit de kluiten gewassen, er moest een stuk af! Bovendien kreeg ik de haagwinde er slacht tussenuit en als er een stuk af was ging dat beter.... ik zou meteen al een stuk meetrekken. Die troep is niet weg te krijgen, dus het enige wat ik kan doen is steeds weghalen, het groeit ook door mijn hortensia's 



Maar ja..... vorig jaar helemaal niks aan mijn tuin gedaan en daarvoor ook te weinig, dus het was nu echt een drama, er groeiden zelfs struiken tussen mijn tegels! En dat blijken snelgroeiers te zijn, maar het lukte mij de al dikke stammen door te knippen met een gigatakkenschaar. Nu staan er nog stompjes...... die niet meer uit mogen groeien van mij!  Ooit komt het goed en het is in elk geval al een stuk beter dan het was! Elke dag iets en als ik oversla moet ik dat inhalen, die afspraak heb ik met mijzelf gemaakt! Van de week trok ik er een stuk onkruid uit dat ongeveer net zo groot was als ikzelf...... niet diep  geworteld, dus geen moeilijke klus en ik hoefde duidelijk niet te bukken. 


Later vandaag maar weer wat foto's bij elkaar zoeken...... ik kreeg een verzoek om meer foto's te plaatsen zoals kort geleden, weer chronologisch. Dat volgt binnenkort. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten