Zoeken in deze blog

woensdag 7 juni 2023

Griotten

 Ik zou wel eens willen weten of de griotten van vroeger nog te koop zijn..... die vond ik veel lekkerder!
Nou weet ik dat smaken veranderen, dingen die we vroeger niet lustten lusten we nu wel en andersom, maar ze waren echt anders vroeger...... ze waren stevig en nu zijn het meer spekjes en dat maakt echt een groot verschil! Die van nu zouden eigenlijk geen griotten mogen heten.
Als ik vroeger griotten kreeg was het in een rol.... nou ja rol.... een rol zou moeten kunnen rollen en die rollen waren rechthoekig, dus die rolden niet..... een rechthoekige rol dus (ik weet het, dat is een contradictio in terminis)...met rechthoekige. zoute griotten. Nu zijn het dobbelsteentjes van vorm....zachte dobbelsteentjes.



 Ik eet zoiets niet vaak, maar als ik er dan eens één neem wil ik wel dat ie lekker is, echt lekker! Ik lust die van nu ook wel, maar ik vind ze eigenlijk niet lekker genoeg om voor te 'zondigen'. 

Niet alleen zijn de ouderwets griotten zelf niet meer te vinden, ook kan ik er geen afbeelding van vinden, alleen van de hedendaagse griotten. 


De vorm is het belangrijkste niet, dus voor alle zekerheid knijp  ik er vaak even in als ik een zak griotten van een mij onbekend merk zie liggen. Tot nu toe zijn het altijd kleine sponsjes geweest en dus niet de ouderwetse (al staat dat er soms wel op). Het is de enige manier om voor het kopen te weten of het de goede kunnen zijn, dus ik moet wel knijpen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten