Zoeken in deze blog

dinsdag 24 september 2019

Hoe dom kan je zijn......

Dinsdagmiddag rond een uur of 1 had ik het ineens door......ik heb geen internet!
Hm.....de lichtjes van de experiabox stonden wild te knipperen....... dat is niet zoals het hoort.....zou het een algemene storing zijn of is er met mijn apparatuur is mis?
Even kijken.....ik pakte mijn laptop en typte: allestoringen.nl..... nu zou ik het snel weten......SUKKEL.......als ik geen internet heb kan ik het ook niet opzoeken!

Mijn  tv deed het wel.....afwachten maar. Ik moest nog even weg en kwam een paar uur later thuis. Nog niks veranderd. Ik keek of de telefoon het deed......ook niet. Nou, gelukkig nog wel tv, dat is tenminste iets.
Ik zal de boel eens herstarten...... ik trok alle stekkers eruit, wachtte een minuutje.......stopte ze er weer in en wachtte...... het tv-kastje ging tot 85 procent en sprong toen in storing..... de lichtjes in de Experia-box probeerden het te doen, maar niet alles sprong aan....eentje bleef rood, de rest knipperde heftig. Nu had ik dus ook geen tv meer. Nog eens herstarten dan.....en later nog eens!
Ik wist nog steeds niet of het probleem bij mij zat.

Vroeg naar de muziek, daar kon ik op de wifi......even een berichtje naar iemand sturen dat ik niet bereikbaar ben.
Die deed het niet.....ook KPN. Er kwam iemand binnen......die had geen KPN.....via haar foon kon ik met die van mij op internet, maar zij wist ook dat KPN een grote storing had. Oooo...... dan is het bekend, dan hoef ik geen bericht te sturen. KPN
Echt, als zoiets uitvalt dan voelt het of je onder een steen leeft.....van de buitenwereld afgesloten!
Ik zit veel op internet, ik kijk graag tv, bel zo nu en dan langdurig...... maar ik kan zonder......maar dat moet dan vrijwillig zijn.....dan weet ik het van tevoren......maar zo onverwachts......dat werkt niet!
Ondertussen werd mij ook verteld dat op vaal plaatsen in Noord-Holland bruin water uit de kraan komt......gaat goed vandaag. Er blijkt een lagere waterdruk te zijn......aha.....dat had ik eigenlijk al gemerkt (maar geen bruin water gezien) Water

Mijn foon zat in mijn muziektas tijdens de repetitie......en ineens maakte het ding geluid.... HEEEE, KPN is er weer!

Thuis meteen de tv aangezet.....de deed het. De laptop zat gewoon op internet! Heerlijk, alles weer normaal! O ja....nog even controleren of de telefoon het doet.

4 opmerkingen:

  1. Holenvrouw. 😆😆
    Maar ik weet wat je bedoelt, we kunnen (willen) niet zonder Internet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vooral onverwachts kan ik niet zonder. Als ik met vakantie zou gaan is het geen probleem.....maar ineens "plop" alles weg is wel een tegenvaller.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zou ik echt erg vinden.
    In een vakantie is het anders, je neemt het besluit zonder Internet te gaan.
    Maar zomaar, thuis? Nee dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Precies, dat is het verschil!
    En dan ook niet eens weten of het landelijk is of misschien alleen bij mij of wat dan ook.....heel irritant!

    BeantwoordenVerwijderen