Zoeken in deze blog

donderdag 21 maart 2024

En we gaan gewoon verder....




Lange tijd kreeg ik ontzettend veel onzinmail.... vele tientallen per dag.  Een klein deel kwam in de spambak, de rest kwam gewoon bij mijn mail. Het lukte niet om ze te blokkeren en hun e-mailadres was niet zichtbaar.... heel raar. 
Ik kwam erachter dat zodra ik zo'n mail opende, compleet met afbeeldingen, dat zij dan wisten dat ik het geopend had. Dat gebeurt op mijn laptop automatisch.....  als ik op een mail klik openen de afbeeldingen, de bovenste mail opent zich zodra ik de mail opstart. Dat kan anders ingesteld worden, maar dat vond ik onhandig, dus niet openen en zorgen dat er een mail voorstaat die wel volledig geopend mag worden. Dus weggooien terwijl er een goede mail voorstaat. Het leek inderdaad minder te worden, maar als ik er per ongeluk toch eentje opende rolden er gelijk 10 nieuwe binnen. 
Ineens was het over...... zelfs de spambak is bijna leeg steeds.  Het is gelukt!!! 







Gelukkig keek ik dinsdag in de spambak, want daar was een mail van het bedrijf dat hier eerder was om de glasvezel naar binnen te brengen. Dat ging toen niet..... maar nu heb ik een mail van hetzelfde bedrijf, zelfde tekst als in de brief die ik toen kreeg (misschien was er toen ook een mail van hun bij de spam terecht gekomen, maar bij zoveel spam kan ik dat over het hoofd gezien hebben). Of het 10 april kan..... hm.... een drukke week, maar ik kan thuis zijn.... nog meer uitstellen zie ik niet zitten, dus vooruit met de geit, kom maar! 
Nou hoop ik wel dat ze een manier gevonden hebben om het toch te kunnen doen..... en niet dat ik weer alles voor Jan Doedel opzij zet. De mail was gewoon dezelfde tekst als de brief toen, er stond niet in dat ze het nu wel konden doen of zoiets. Nu wekt de mail bij mij de indruk dat iemand dacht: 'Heeee, daar zit het nog niet binnen, we sturen iemand'.  Ik wacht het maar af! 

Dinsdagavond lekker op de fiets naar de muziek geweest.... het zou droog blijven en ik vertrok toen het nog licht was.... dan is de fiets wel lekker. Op de terugweg begon het toch te regenen, grote druppels.... toen ik thuis alle bagage binnen had gebracht stopte het weer.... het viel dus wel mee. Dan nog maar even wandelen.... lekker om mijn hoofd even leeg te maken, want ik had nieuws gehoord waar ik best wel van slag van was.
Wandelen is dan lekker..... het geeft rust in mijn hoofd. 







Woensdag redelijk veel in huis gedaan, maar verder rustig aan.... alles zonder haast.... niet te lang achter elkaar. 
Het wandelen sloeg ik nu een dagje over, ik merkte dat mijn benen elke dag een beetje meer gingen protesteren, dus even rust. 
Er kwam een mailtje binnen met een vraag of ik naar een concert wilde van de zomer....nou, graag! Hij kon kaartjes met korting krijgen, dus het was betaalbaar. Leuk.... en in het concertgebouw.... dat is op zich al mooi. Kaartjes zijn meteen besteld en betaald. Leuk vooruitzicht! Maar er staat ook iets in de planning in de 'Kleine Komedie' binnenkort, met dezelfde persoon, maar weet ik niet zeker of dat door kan gaan .... maar dat hoor ik nog wel. En in mei gaan we met z'n drieën naar Carré is de bedoeling..... dus leuke dingen allemaal om naar uit te kijken! 

Donderdag vond ik dat het weer eens tijd werd om naar de visboer te gaan..... lekkere kibbeling.... (die is als ik lopend ben vaak al half op voor ik thuis ben, zo lekker die warme knapperige kibbeling).....en zoute haring voor later/morgen.... en doe er ook maar een gebakken bokkum (bokking) bij.... daar heb ik zin in in. 😂
Vroeger bakte mijn moeder wel eens bokkes (meervoud van bokkum) ..... heerlijk. Ik zag ze liggen en toen moest ik er één hebben, zo lang niet gehad! 

In de namiddag een mail van de glasvezelmensen, deze keer moet ik een afspraak op 11 april bevestigen. Hallo, ik heb dinsdag al bevestigd dat 10 april goed was! 11 april komt slechter uit, dan moet ik in de namiddag/'s avonds weg en wil voor die tijd nog even op mijn gemak douchen en andere kleren aantrekken, even eten e.d., dus ik schreef dat ik liever 10 april wilde en 11 april alleen als ze om 14.00 klaar zijn..... en anders maken ze maar een andere afspraak! Er nu maar even bijgeschreven dat het de vorige keer niet gelukt was en dat ik hoopte dat ik deze keer niet voor niks spullen opzij moet zetten. 

De vlag gaat uit als alle glasvezelmensen Monnickendam uit zijn en alle bestrating hersteld is..... overal hobbels en kuilen, ook op fietspaden. 



Verder weer lekker bezig geweest, het gaat goed de laatste tijd, er zit schot in..... lekker als het ook een beetje zichtbaar wordt. Dat is vooral op zolder, maar als daar meer ruimte komt is het al een stuk leuker werken.  Soms zie ik door de bomen het bos niet meer.... dan stop ik .... of ik ga in een ander stukje bos werken. Te lang met hetzelfde bezig zijn werkt niet..... dan raak ik echt het overzicht kwijt, een volgend keer gaat het dan weer beter. 

En dan is het alweer bijna vrijdag. 





4 opmerkingen:

  1. Gek, ik ben altijd wel blij met spam. Trapverlenging, hete kozijnen, vrouwcoins - ik kan er niet genoeg van krijgen. (Grappig is dat bij vrouwcoins de spellingchecker protesteert. :-) Geen spam gewend. ) Maar gelukkig ben je er weer (even?) van af. Ik kijk nu en dan in mijn spambox en dan zijn er vooral berichten dat bijv. Bol een verrassing voor me heeft en dat ik iets moet bevestigen. Ik heb dat een keer gedaan en toen kwam er een bericht dat de verrassing was dat mijn computer was overgenomen. Ik schreef terug dat ze dan 1500 euro over moesten maken. En toen raakte de scammer in paniek. Of het niet voor 1000 kon. Nee, 1500 of niet. Nou ja, laat dan maar, hier heb je je computer terug. Het was denk ik een oplichter in opleiding. Enfin. Naar het concertgebouw is altijd mooi. Ik ben daar een keer geweest (een keer slechts? Ja, helaas.) en ik vond de belevenis van het in die zaal zijn de attractie. Het concert was ook mooi hoor, maar ik zat vooral om me heen te kijken. Dat is wel een goeie van wonen in de Randstad, dat je zomaar in Amsterdam of waar ook bent. Lekker, een visje. Een harinkje. Aan de staart, wel ui, geen zuur. Als ik het westen ben geweest en ik rij terug naar het noorden, dan ga ik graag via Den Oever. Daar bij de haven hebben ze een goeie vistent. Daar dan kibbeling met een texelse skuumkoppe. En het weerbarstige Nederlands van de Wieringers. Bokkum en bokkes zeggen ze misschien niet, maar de taal van de kusten en de vis zal niet heel veel verschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat spam op z'n tijd vind ik niet erg, maar het was te erg en het kwam meeste kwam ook gewoon in mijn inbox, het was heel hardnekkig, veel phishing ook. Ja, al die prijzen die ik gewonnen zou hebben.... bij Bol, Action en nog veel meer.....gelukkig had ik het door, maar ja.... doorklikken in een ondoordacht moment is snel gebeurd. Invullen van gegevens zal ik niet zo snel doen.
      Hahaha, alleen vrouwcoins mocht niet van de spellingscontrole?
      Ja, ik ben ook slechts 1 keer in het concertgebouw geweest, vaak nogal prijzige toegangskaartjes, maar ik kreeg een keer een kaartje.
      Carré ben ik wel vaker geweest..... ook mooi, maar weer heel anders. Ik kan ruim binnen een half uur met het ov in Amsterdam zijn (bus+metro en dan evt. verder met de tram of metro). Nooit met de auto, want parkeren is daar niet te betalen.
      De haring eet ik op z'n Amsterdams.... in stukjes en niet aan de staart 🤣.... met uitjes en zuur.
      Vroeger at ik ook wel eens in Den Oever in een goed visrestaurant, geen idee of dat er nog is, ik ben daar een jaar of 40 niet meer geweest, mijn schoonouders aten daar regelmatig.
      De kibbeling die ik hier haal is altijd vers.... en ze bakken het waar je bij staat.... heerlijk.
      Net als makreel, we hebben hier nog 1 rokerij (vroeger heel veel....we hadden hier niet veel vissers, maar verwerkten wel veel vis.... en de visafslag was vroeger hier) ..... en die heeft heerlijke makreel, altijd vers. Vaak wordt het niet meer gerookt maar gestoomd.... met kruiden die een rooksmaak moeten geven, maar hier roken ze ze nog echt. In Volendam ook.
      De Wieringers hebben wel een ander taaltje, in Noord-Holland zijn heel veel verschillende dialecten op korte afstand van elkaar.
      Ik woon tussen Amsterdam, Marken en Volendam...... 3 totaal verschillende dialecten. Wat noordelijker krijg je het Zaans en het Westfries.... en het Wierings is ook weer anders. Er zijn natuurlijk overlappingen hier en daar.
      Het Amsterdams is over het algemeen wel te verstaan voor mensen die het niet gewend zijn, maar het Markers en het Volendams valt niet mee. Omdat ik er dichtbij woon kan ik het meestal wel volgens, maar ik leer nog steeds bij. Op Marken en in Volendam zeggen ze de H niet, maar weer wel waar hij niet hoort.... vooral de Markers hebben dat sterk. Ooit hadden wij een Marker dirigent .... wij moesten een keer in de kerk spelen en zouden daar o.a. 'Heerlijk klinkt het lied der engelen' spelen en ik kreeg de slappe lach toen hij zei: "Eerlijk klinkt het lied der hengelen" ...echt gebeurd! Hij zei ook vaak "We beginnen bij de H, de eerste letter van het HBC" of bij de "A van Endrik".
      Het woord bokkum kan ik bijna niet anders zeggen..... bokking vind ik zo raar klinken. 😁

      Verwijderen
  2. Lol! Eerlijk klinkt het lied der hengelen. :-) De Zeeuwen en zeker de Zeeuws-vlamingen kunnen er ook wat van, dat gehannes met de h. Ik zat eens op een terras in Groede en de ober legde uit dat zijn Chardonnay een goede keuze was, want: 'die hlijdt zo lekker noar benn'. (Meteen een fles besteld. :-) ) En, nog eentje dan, de stad Assen in Drenthe wordt door de inwoners Hassn genoemd. Toch interessant dat dat zo vaak en kennelijk op zoveel plaatsen voorkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die H is blijkbaar een lastige letter, hoewel het mij wel eenvoudig lijkt..... een zucht, meer is het niet.... maar dan wel graag op de goede plaats. 🤣.
      Met die dirigent was het vaker lachen, hij had wel meer Marker uitspraken..... wij verstonden het wel, maar het klonk wel erg leuk.

      Verwijderen