Zoeken in deze blog

dinsdag 19 maart 2024

Mijn dagen....

 De rommelmarkt was gezellig en redelijk druk. We hadden best een mooi plekje.
Ik was er al vroeg, zette mijn auto vast neer....niet op het terrein zelf, daar zijn maar weinig plekken en die waren al bezet, maar bovendien zetten naderhand veel mensen hun auto neer op plekken die daar niet voor bedoeld zijn.... en dan wordt het erg krap daar, vooral als na afloop iedereen daar heen en weer loopt. Ook zetten mensen hem tijdelijk voor de deur om uit te laden.... handig voor de mensen met steekkarren e.d., die kunnen er dan niet normaal door.... er is daar een opritje, maar als daar een auto staat moet je je karretje de stoep op tillen. Hij kan er wel tijdelijk staan, maar zorgt wel voor overlast! 
Ik stond iets verder, geen probleem. Eerst even naar de supermarkt.... wat broodjes halen, want ik had nog niet gegeten en ik wist niet of de anderen al wat op hadden. Ja, wij mogen om 12 uur de spullen binnen brengen en om 1 uur begint het......dus de lunch zou er bij inschieten. 




Maar... het was gezellig! Niet echt veel verkocht... zoals gewoonlijk, maar het viel niet tegen en juist wat ruimte-innemende spullen heb ik verkocht. Ik had bijvoorbeeld mooie glazen ijscoupes, chique .... maar ja, niet stapelbaar en ik had er 8. Ik gebruikte ze zelden, dus die mochten weg, dat scheelt veel ruimte in mijn kast. En ik heb er iemand blij mij kunnen maken....ik heb ze nog in een doosje gedaan voor haar..... mooi, daar was ik dan vanaf. Wat espressokopjes..... een setje van 4 ....ook verkocht. Ik heb nu nog 5 andere espressokopjes (met 6 schoteltjes 😁), ook niet stapelbaar.... die werden niet verkocht. Maar het ruimde dus wel. 
Ik had nog een vaasje, nieuw.... te koop voor 25 cent.... veel mensen pakten het en zetten het weer terug.... één vrouw bekeek het langdurig.... liep toch door, kwam terug, bekeek het weer grondig... wilde het kopen.... toch maar niet. Dat schiet niet op natuurlijk. Volgende keer vraag ik er 50 cent voor! 
Ik gaf ook nog wat weg, ik gaf soms korting op de toch al lage prijs..... alles wat weg is is meegenomen. Ik prijsde mijn spullen aan.....men trapte er niet in, maar we hebben wel gelachen. 
Vooral blij dat de ijscoupes en kopjes weg zijn..... die namen zoveel ruimte in.....daar kan wat anders staan waardoor het wat overzichtelijker wordt in de kast! En breekbare spullen heen en weer slepen is ook vervelend. 
Het blijft een leuke manier om van mijn spullen af te komen.... rijk word ik er niet van, want ik had weer geen winst 😀, maar ik had bijna mijn tafel eruit. 



Maandag...... 's nachts waren er werkzaamheden geweest van KPN, daar had ik zondag een mail over gelezen. Mijn apparatuur was niet uit zichzelf opgestart, dus ik moest even 'helpen'. Ik ben altijd bang dat het niet lukt, dat het de genadeslag was voor dat apparaat. En zonder internet leven is wel wat veel gevraagd. Nee, ik hoef niet overal en altijd internet te hebben en dus bereikbaar te zijn.....maar als ik thuis ben wil ik internet en tv.... o ja en de telefoon hoort er ook bij, die werkt ook niet als het modem het niet doet.  
In de mail stonden links waar ik dan op moet klikken als het niet lukt, maar daar heb ik zonder internet weinig aan lijkt mij. Mijn smartphone gebruik ik met alleen wifi, dus dat helpt ook al niet. 
Nou, daar gaat ie dan.... eerst het modem.....jeetje wat duurt dat lang..... ja.... nog een lichtje, nog één... het werkt! Toen het tv-kastje..... wow, ook dat lukte.....joepie!  
Pffff, het eerste klusje van de dag.... niet veel werk, wel spannend.
Verder niet zo heel veel gedaan, het was een dag om even bij te komen! 
Dus behalve een beetje opruimen hier en daar en heel kleine klusjes zoals nog een krans ophangen voor de Pasen en de dingen die nou eenmaal steeds weer gedaan moeten worden,  ging ik lekker tv-kijken.... terugkijken wat ik eerder gemist had. 's Middags een uurtje geslapen en omdat het prachtig weer was besloot ik overdag te wandelen.....zonde van dit mooie weer om binnen te blijven. 
Zoals altijd loop ik overdag moeilijker....... het kost gewoon meer moeite. 
's Avonds besloot ik nog een rondje te lopen, zodat ik bij elkaar toch bijna een uur gelopen had. 

Dinsdag is gewoonlijk een drukke dag met van alles wat:  Klussen, vriendin, muziek, boodschappen.... niet zo gek dat ik op woensdag vaak gaar ben..... want leuke dingen kosten ook energie. 
Klussen is nu even lekker opgeschoten..... waardoor er wat meer ruimte komt en wat meer dingen hun definitieve plek krijgen. Dus iets minder heen en weer schuiven (maar ik ben er nog lang niet!)
Als ik niet zoveel van zijn plaats had moeten halen omdat ik overal nieuw glas kreeg zo'n anderhalf jaar geleden dan had ik het wat minder rigoureus aangepakt, maar ja, ik ben toen heel lang bezig geweest met ruimte te maken, waardoor heel veel verplaatst moest worden en dat was het sein om dan gelijk maar de boel te reorganiseren, maar ja.....dat is niet zomaar voor elkaar. Het was toen niet overzichtelijk opgestapeld, het moest gewoon opzij.... ik wist lange tijd niet wanneer ze precies zouden komen....dus haast maken! En omdat het allemaal wat lang duurde had ik soms ook weer dingen uit die stapels nodig... zucht... het werd steeds erger! 



Ik had ze wat laat laten inmeten.... eerst had ik een papiertje over het hoofd gezien van de glasman.... ik dacht dat het reclame was.... een mailtje bleek in de spambak te zitten en toen was het al zo lang geleden dat ik dacht dat ze wel bij een ander ingemeten hadden. Die huizen zijn bijna allemaal hetzelfde, 2 types woningen plus een paar onder- en bovenwoningen..... de vorige keer dat we ander glas kregen wisten ze de maten. Nu bleken ze echt bij iedereen te moeten inmeten.... zucht.... ik moest dus al eerder ruimte maken. Afspraak gemaakt.... nijdige reactie omdat ik zo laat reageerde..... de man kwam en vond het alleen nodig om beneden te meten en dan nog niet eens alles en het meeste aan de buitenkant, de rest wist hij wel! Het was dus toch onzin! Ik dacht nog dat als ze letterlijk bij iedereen moesten inmeten dat ze precisie-apparatuur hadden die op een micro-millimeter nauwkeurig meet.... maar de man had een gewoon meetlint... niks bijzonders. 
Ik had nog een vraag over een bovenwoning (voor iemand anders) die had veel eerder een afspraak gemaakt en zich gehaast om op tijd thuis te zijn en toen waren ze veel eerder al geweest.... ze belde even met het bedrijf.... ze hadden het van buitenaf gedaan! Een bovenwoning! En die had daarna niks meer gehoord, dus de bewoner vroeg zich af of het allemaal wel goed gegaan was. Het antwoord: "O, zo'n bovenwoning? Die zijn allemaal hetzelfde!" . Inclusief het beantwoorden van mijn vragen duurde het 5 minuten! Het ging dus allemaal wat vreemd toen. Eind juli was de klus klaar......en wist ik niet waar ik beginnen moest om alles weer op z'n plek te krijgen. De enige plek waar ze niet moesten zijn was de wc.... echt. Zelfs op zolder heb ik rechte ramen , dus ook daar moest nieuw glas voor en achter (en ze brachten het glas binnendoor).... dan blijft er dus niet veel plek over om alles 'tijdelijk' neer te zetten. Het was dus een chaos! Tijdens de hittegolven kon ik weinig doen, dan ben ik 'buiten gebruik' ..... dus dat viel af en verder ging het leven ook gewoon door, dus ik ben echt niet aldoor bezig geweest. Soms was ik het overzicht even kwijt, nou.... stop dan maar even. Maar nu gaat het weer lekker! 


De lente begint dit jaar op woensdag 20 maart om 3.07 ..... ik blijf er niet voor op! 



2 opmerkingen:

  1. Nieuw glas en daarvoor je halve huis overhoop moeten halen, gedoe.... ik beklaag je!.
    Maar je had een geschikte rommelmarkt, dat is een voordeel. En je apparatuur ook weer aan de praat gekregen.
    Ik zou zeggen: een paar dagen rust heb je wel verdiend.
    Bertie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het was echt een drama dat glas. Mensen met een ruim huis zullen het geen groot probleem gevonden hebben, maar bij mij is het vol!
      De rommelmarkt was geslaagd.... ik ben wat spullen kwijt die onnodig ruimte in beslag namen en maakte een ander blij ermee.
      Samen met vriendin en haar dochter.... we huren altijd 3 tafels naast elkaar.... heel gezellig.
      In elk geval doe ik vandaag rustig aan.... ik ben wel al bezig geweest, maar alles in een rustig tempo en geen afspraken!

      Verwijderen