Zoeken in deze blog

vrijdag 19 april 2024

Even bijpraten

Glasvezel...... eindelijk, het is binnen. Maar nog niet naar het aansluitpunt. 
Het duurt allemaal wel lang..... ze wilden eerst 29 december komen, maar toen was ik in Arnhem, toen werd het een week later, ik had alles keurig opzij gezet.... zoals ik de mail stond..... meterkast, kruipluik en aansluitpunt.... hij kon overal bij. Als mensen hier in de kruipruimte willen beginnen ze altijd de mat bij de voordeur weg te halen..... maar pech.... daar zit alleen een watermeter in een afgesloten put, .de kruipruimte zit bij de achterdeur,,,,,,, heel onlogisch. Daar was hij niet blij mee. Het ging niet door, hij vertrok en ik kon weer alles terugzetten. 
Toen een mail voor 10 april, of ik het wilde bevestigen... ja hoor, kom maar. 2 dagen later eenzelfde mail met 11 april..... ik mailde terug dat dat allleen kon als ze voor 2 uur klaar waren. Toen ik de volgende ochtend onder de douche stond belde er iemand van dat bedrijf...... hij had ingesproken.... hij zei wel 4 keer dat ik telefonisch niet te bereiken was. maar, hij zou terugbellen...niet dus. Ik mailde weer en meteen werd ik gebeld..... heel vriendelijk..... we spraken af op de 18de. 
Dat kwam doordat ik ziek was niet echt goed uit, maar ik wilde niet weer afzeggen...... her moest toch een keer gebeuren.
Ik zag er tegenop om weer van alles opzij te moeten schuiven en omdat ik elke dag verbetering zie besloot ik tot de laatste dag te wachten, tussen 12 en 17 zouden ze pas komen. Ik deelde mijn tijd in..... met steeds rust tussendoor, want alles wat ik deed kostte nog moeite.
Eerst het kruipluik ruim..... de bank een stukje opzij zodat hij ruimte heeft, gordijn opzij, een bak met tuinspullen opzij, laptop ergens anders,,,,, pfffff,,,,, even liggen. Snel de wekker gezet op kwart over 10 dan kon ik rustig liggen en was het niet erg als ik in slaap viel. Het was de bedoeling daarna de meterkasthoek vrij te maken en dan even te douchen. De tv-kast moest ook opzij omdat daar het aansluitpunt zit, maar dat kon ook nog als hij er was. 
Ik was in slaap gevallen toen om 10 uur de bel ging. \.....jawel, een glasvezelaar. Nu al? Ja dus. Snel de 2 kratten schoenen weggehaald en de bakken met mutsen, sjaals en handschoenen, die ondertussen toch wel nar boven mochten en ik was bekaf. 
Hij haalde de mat bij de voordeur weg..."Nee, het kruip luik is hier" en ik wees naar de achterdeur... hij keek even en ging verder, ik zei het nog eens. Hm..... hij leek een buitenlander, zou hij wel Nederlands spreken? Als snel had ik door dat hij wel Nederlands sprak en het waarschijnlijk nog beter verstond, maar hij stotterde heel erg. Dat lijkt mij vreselijk.....een beetje stotteren, ach.... dat klinkt vaak nog wel leuk, maar echt niet uit je woorden kunnen komen lijkt mij echt erg. Soms ging het goed en dan sprak hij duidelijk Nederlands..... misschien had hij dan in gedachten het geoefend en was het moeilijker als hij onverwachts antwoord moest geven.... ik weet het niet. Hij kwam in elk geval heel vriendelijk over. 
Ik heb het in totaal 4x gezegd over het kruipluik, maar  hij bleek het via de 'waterput'  te doen. Ik zei dat ik de tv-kast nog niet opzij had gezet..." dat hoeft niet, dat doet KPN"  ....huh? vreemd. Nou ja, niet zo heel vreemd, maar waarom zeggen ze dat niet eerder als er wel gemeld wordt dat ze bij het aansluitpunt moeten kunnen. 
Net binnen het uur was hij klaar.... toen ik later keek zag ik dat de kabel net voor de meterkast omhoog kwam en dan onder die deur door naar de meterkast liep. Heel vreemd. Ja, de vloer van de meterkast is dikker volgens, maar dit lijkt mij niet logisch. Ook meer kans op beschadiging denk ik. Als de deur dicht is valt het niet op.
Dat was het glasvezelverhaal.


De rode draad, die andere zat ooit netjes tegen de muur aan en is van een alarm, maar ik zie dat deze aan het zwerven is..... ook maar eens repareren, dat kan ik zelf! Ooit!


Nu de gezondheid: 
De heftige pijn werd vervelende pijn.... te verdragen als het niet te lang duurt..... het werd steeds minder, maar veranderde ook. Er kwam spierpijn bij, waarschijnlijk vanwege het vele overgeven en ik had een paar dagen een 'klotsende maag'...... bij elke beweging leek het of mijn maag op en neer of heen en weer bewoog en dat was ook behoorlijk pijnlijk. De temperatuur werd normaal, steeds warm en vaker heel koud was niet prettig. Ik kreeg een 'griephoofd'.
En slap, maar ja... het eten lukte niet..... met moeite een halve appel en een stukje droge toast  is niet genoeg op een dag. Drinken koste ook moeite, maar ik probeerde het toch met kleine slokjes water. 
Later heb ik een smoothie gedronken..... niet achter elkaar, maar tussendoor steeds wat water, 
Dat is toch een beetje eten en drinken tegelijk. Cup a soup was geen succes...... met veel moeite kreeg ik het weg voor het koud was. Ik merk wel dat mijn lichaam van binnen weer een beetje op gang komt.
Vandaag (vrijdaag) heb ik steeds steken in mijn hoofd. Iemand schreef mij dat ze met soortgelijke verschijnselen een week in het ziekenhuis heeft gelegen, maar dat dat griep bleek te zijn. Ik was verbaasd.... griep? Ondanks de griepverschijnselen vind ik dit wel een heel rare griep dan.... maar ja.... griep doet wel meer vreemde dingen. Toch wel blij dat ik dit weet. 
Echt koorts heb ik voor zover ik weet niet gehad, al leek het wel zo. 
Al met al..... ik ben een stuk opgeknapt, maar nog tot niks in staat....en regelmatig pijntje hier en pijntje daar... maar dat heb ik wel vaker (toen ik 16 was zei een internist mij dat er mensen zijn die steeds wat hebben, altijd wel een pijntje of ongemak, hij eindigde met "Dat zijn de zogenaamde krakende wagens en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat je erbij hoort?)😕
Ik slaap steeds korte slaapjes en droom dan heel veel, meestal over iets simpels zoals iets opschrijven of op mijn laptop werken. Ik weet als ik wakker wordt niet eens dat ik geslapen heb en kijk dan verbaasd naar mijn hand die eruit ziet alsof ik een pen vasthoud. Dergelijke dingen zijn mijn de afgelopen dagen veel overkomen... het geeft toch een gevoel dat ik gek aan het worden ben. Donderdagavond was het heel erg.... toen was ik bij de tv in slaap gevallen en sliep wat langer...... zo'n anderhalf uur. Toen had ik gedroomd dat er meerdere mensen met mij tv keken.... ik was mij wel bewust dat ik geslapen had, maar heb wel 5 keer de kamer rondgekeken waar die mensen gebleven waren! Het duurde toen even voor ik doorhad dat het een droom was.
De tijd gaat ook zo langzaam, terwijl ik het normaal zo snel vind gaan. Maar ja.... ik doe niks, ik kan niks. Lezen, computeren, tv kijken ...... als kan maar mondjesmaat. Maar ja, het komt weer goed!





4 opmerkingen:

  1. Je hebt geen dokter geraadpleegd Ans? Een voedselvergiftigingetje zou nu wel over moeten zijn. En op een 'normale' griep lijkt het ook niet. Ik ben geen medicus maar is een consultje bij de huisarts geen goed idee? Ik ken meer mensen die altijd wel ergens een beetje stuk zijn. Dat lijkt me geen pretje maar, nou ja, het spreekwoord over krakende wagens is bekend. :-) (Je hebt ook mensen die hebben nooit wat en die zijn dan ineens dood. Heb je dat weer.) Wat raar dat dat oranje draadje vóór de kast uit de grond komt. Ik snap de monteur wel, maar dit is wel een erg gemakkelijke oplossing. Ik begrijp dat KPN de zaak verder gaat aansluiten? Misschien dat ze een verbinding kunnen maken die minder in het oog springt. Hoe dan ook, goed te lezen dat je nog onder ons bent (Bertie had dezelfde gedachte als ik) en kalm aan nog maar een tijdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Omdat er wel steeds nog verbetering was wilde ik het weekend even afwachten. Maar een voedselvergiftiging kan ook lang duren soms.... die vergiftigingen zijn er ook in soorten.
    Griep, ik vind het ook vreemd, maar ik hoor meer vreemde verhalen over de griep die nu schijnt te heersen. Maar goed, zolang er verbetering in zit heb ik er wel vertrouwen in dat het weer helemaal goedkomt.
    Ja, een kneusie.... maar inderdaad, die krakende wagens houden het lang vol. Die mensen die nooit ergens last van hebben en onvermoeibaar zijn kunnen er niet tegen als ze toch bij het ouder worden niet alles meer kunnen..... voor mij is het normaal, ik heb altijd mijn tijd goed moeten indelen omdat ik anders gewoon koorts kreeg van vermoeidheid. Vroeger kon ik wel meer, maar dat niet alles kan is niet nieuw en daarom ga ik er denk ik anders mee om. Niet iedereen begrijpt het als ik ergens niet aan meedoe, maar ja..... het belangrijkste gaat voor en meerdere dingen te snel achter elkaar gaat gewoon niet.

    Ja, KPN brengt het naar de kamer, dat is natuurlijk wel zo handig. Want ik ga niet met modem, telefoon en tv in de gang zitten..... en lange snoeren door de kamer zie ik ook niet zitten.
    Als de deur dicht is zie je het niet, dus het is niet erg.... maar wel raar.
    Ik ben nog levend, maar niet helemaal wel 🤣
    Vandaag weer iets meer gegeten.... ik probeer steeds wat anders en weet nu dat ik wel wat hebben kan, alleen niet veel, ik zit met een paar happen al vol. Maar ach, ik ben ruim 20 kilo te zwaar....... te lang niet eten is nooit goed, maar wat minder is geen probleem en het zal vanzelf weer meer worden.
    Ja, ik hou mijn gemak.... doe alleen wat kan. Een buurvrouw wil boodschappen halen (er zijn er meer, maar die weten niet dat ik ziek ben, dus hebben het nog niet aangeboden), maar ik kan ook boodschappen laten bezorgen. Er zijn gelukkig genoeg mensen die willen helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is toch wat met je gezondheid Ans, dat je eigen dokter speelt is misschien begrijpelijk maar..... ik zal er niet mee bemoeien maar wens je nog steeds beterschap.
    Over de glasvezelaansluiting zou ik me kwaad maken, het is maar goed dat hij anders bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vandaag blijkt er toch wat meer leven in te zitten,,,,, de hele middag nog niet geslapen. Dat is echt een duidelijke verbetering..... eten en drinken gaat ook steeds beter. Ik ben gewend dat dokters vaak zeggen 'kijk het nog een week aan" ..... er zijn huisartsen tekort (er is al een patiëntenstop") dus een afspraak lukt vaak ook nog niet snel, ik heb met één van de assistentes slechte ervaringen, die weet wat het is en krijg daar adviezen voor, maar het klopt niet, daar luistert zij niet naar, zij heeft gelijk. Ze beweerde ook dat ik buikgriep had toen ik een niersteenaanval had..... ik heb toen dus veel te lang met pijn gelopen.
    Nee, zolang er verbetering inzit wacht ik het liever zelf af.


    Die glasvezelaansluiting is raar...... maar met de deur dicht is dat niet te zien.... ik ben blij dat ik eindelijk aangesloten ben, dus laat verder maar.

    BeantwoordenVerwijderen