Zoeken in deze blog

woensdag 3 april 2024

Warmtekussen en 1 april.

 Maandag probeerde ik mijn gekregen warmtekussen uit.
Het is heerlijk, maar het duurde even voor ik dat door had hoe het werkte. 
De gebruiksaanwijzing is deels duidelijk en deels vaag..... het mag best wat uitvoeriger, evt.  met afbeeldingen erbij.  Het werkt op de bijgeleverde powerbank. Ik had nog nooit een powerbank gebruikt en nu moest ik die eerst volledig opladen. Hoe zie ik dat hij vol is? Dat staat er niet bij. Er waren 4 lampjes, waarvan er 1 knipperde en de andere 3 brandden constant. Hm..... is hij dan het laatste deel aan het opladen of juist het eerste? Ik nam aan dat hij voor een deel vol was, dat leek mij het meest logisch en laadde hem op. Hij bleef op dezelfde manier knipperen, na een uur nog, dus ik neem aan dat hij niet voller kan. 
Maar nu de aansluiting op het kussen vinden. Ik zag wel een aan/uit-knop..... maar niets waar een usb-stekker in kon. Ik inspecteerde alle naden grondig, meerdere keren...... niks. De rits van de hoes open..... ik zag draden naar de knop lopen..... maar verder niet. De aansluiting bleek een stuk dieper te zitten. Ooooooooo. 
Na een hoop gerommel met een kabeltje dat alleen voor opladen gebruikt moest worden terwijl ik dacht dat dat ook in het kussen moest lukte het mij het aan te sluiten. Ik drukte op de knop..... die veranderde een paar keer van kleur en dat was het....hij werd niet warm. Later herinnerde ik mij dat ik gelezen had dat ik de knop langer ingedrukt moest houden...... o ja, door al dat gezoek naar de aansluiting was ik dat vergeten... dom van mij. 
Joepie, hij deed het. Niet erg warm, maar.... hij deed het. Ik las iets over handmatige instellingen.... welke kleur wat was. Ja leuk, maar hoe stel ik hem handmatig in? Dat stond er niet bij. Voorzicht probeerde ik de aan/uit-knop..... jaaaaa..... een andere kleur.... even wachten. Hm.... ook niet echt warm.... nog eens proberen..... nu werd hij rood en het werd mij snel duidelijk.... dat is warm! 
Het is niet zo moeilijk... als je het weet! Maar ik denk dat die dingen toch vaak juist door oudere mensen gebruikt worden.... en dat zijn vaker mensen die niet zo thuis zijn in die dingen. Echt, op sommige punten was de gebruiksaanwijzing heel duidelijk, maar waarom niet melden waar de aansluiting zit? Waarom niet vermelden dat je hem handmatig moet instellen door de aan/aan-knop in te drukken? Die knop doet dus meer dan aan en uit!  Ik ben niet zo handig met die dingen, er zullen zat mensen zijn die niet eens de gebruiksaanwijzing lezen, maar ik wel en dan wil ik hem graag volledig!  Het zal ongetwijfeld vooral aan mijn onhandigheid liggen, maar toch mag naar mijn idee de gebruiksaanwijzing wat uitvoeriger. 
Hij was wel in het Nederlands, dat is dan weer een pluspunt. 
En het kussen zelf is 1 groot pluspunt!!!! Ik ben er blij mee! Heerlijk om even door te warmen. 
De verwarming kan nog verder omlaag! 

En nu wacht ik al een tijdje op een pakje..... mijn bestelling zou in 2 pakketten komen, maar die eerste heb ik al lang in huis (die was supersnel) en daar zat bijna niks in..... de rest was nog onderweg. 
Op de site van de webwinkel zag ik dat het in Nederland is aangekomen....op 1 april stond er:

 Het pakket wordt versneld vervoerd. Even geduld


Oké..... ik heb geduld, het is niet echt belangrijk..... geen haast dus. 
Ik keek even op de site van de vervoerder bij de track&trace, daar was het nog niet ontvangen of verwerkt.... maar er stond ook:

Mogelijk vertraging

Door een technische storing kan het voorkomen dat je pakket een dag langer onderweg is dan normaal. Houd track en trace in de gaten voor jouw verwachte bezorgmoment. Onze excuses voor het ongemak, bedankt voor je begrip!


Je zou toch bijna denken dat dit een 1 aprilmop is..... maar ik wacht nog steeds..... geduldig!
Het is nu 3 april en er staat bij beiden nog steeds hetzelfde.  
Het begint traag, de één wil versnellen terwijl de ander moet vertragen... dat schiet op! 😂😁😂





UPDATE: 

Yeahhhhh, het pakje komt morgen..... 4 april!!!!
Lang gewacht, stil gezwegen
nooit gedacht, toch gekregen! 


2 opmerkingen:

  1. Gedoe met het kussen, ik snap het, stug doorgaan tot het lukt. Fijn dat hij je warm houdt.
    Vervelender is het pakjesgedonder. Er wordt door sommige pakketbezorgers niet meer doorgegeven waar je pakje is afgeleverd, ook kan het voor de deur staan. Bij een paar leveranciers kan je aankruisen wat je wilt: buren of stoep, bij anderen niet. Het is bij een buur al een paar keer voorgekomen dat het bestelde niet aankwam.

    Iets anders is dat inloggen plotseling lukte.
    Hoera hoera hoera. Waar een mens al niet blij mee kan zijn.
    😁

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij GLS (die 40x per dag de tijd veranderd.... niet overdreven) heb ik een doorlopende toestemming staan om het in de schuur te zetten.....de schuur is voor, dus ze hoeven niet om te lopen.
    DHL weet het al als ik de vaste chauffeur heb. Tegenwoordig is dat een goede, maar we hebben er één gehad..... als hij toevallig bij de buren moest zijn gaf hij het gelijk daar af. Avond en middagbestellingen gooide hij door elkaar als dat hem beter uitkwam (en dan stond er soms dat het bezorgd was maar kwam pas uren later. Hij verstopte pakjes op plekken waar iedereen het zag (onder zo'n rubberen gaatjesmat!!!! 🤣)... maar sinds hij weg is gaat het prima. Postnl is wisselend, maar tegenwoordig meestal goed hier.... behalve brievenbuspakjes..... daar staat dan dat het bezorgd is maar het komt 3 dagen later.

    BeantwoordenVerwijderen