Zoeken in deze blog

dinsdag 4 juni 2024

Herinneringen

 


Van de week kreeg ik een foto toegestuurd.... 'ken je het nog?' .... ik moest even goed kijken.... zag de naam op het gebouw staan en wist het toen meteen...... het hotel waar we in januari 1976 logeerden tijdens onze wintersportvakantie. Zij was daar nu in de buurt en maakte er foto's van. Het is geen hotel meer, maar het staat er nog! 
Een heerlijke vakantie..... de eerste week excursies en de tweede week skiën..... andersom leek ons niet handig omdat we in het gips wat moeilijker excursies konden maken en we wilden toch ook wel wat zien. 
Ik stond niet bekend als een sporter, dus het skiën zou wel eens voor gebroken botten kunnen zorgen.... dat kreeg ik van tevoren natuurlijk al te horen.
Wonderlijk genoeg had ik zelfs geen spierpijn, waar ik veel anderen wel over hoorde.... misschien omdat ik wel zwom? Ik deed het zelfs helemaal niet slecht! Alleen als ik viel kon ik niet meer overeind komen, dat was wel lastig. Ook remmen was niet mijn sterkste kant en toen ik een keer maar een bocht naar links maakte om af te remmen, deed iemand een paar meter verderop hetzelfde, maar dan naar rechts..... we hadden geen snelheid meer, maar kwamen recht op elkaar af.... 'ik kan niet remmen'.... 'ik ook niet'..... en we vielen in elkaars armen.  Maar dat was op één van de eerste dagen.... en het skiën zelf ging beter.... je kan niet alles hebben 🤣.




Onze skileraar heette André en gooide er regelmatig wat Nederlandse woorden door: "Prieke, prieke Truus" ..."Hollander sagen immer 'Iek durf nicht mehr'... "Nicht roetsjen auf Ihr achterwerk". 
Ondertussen miste ik thuis het één en ander..... mijn vader kreeg onverwachts een lintje.... een oom wist het hotel te bellen en kreeg mij aan de lijn en vertelde mij wanneer het ging gebeuren, pa wist natuurlijk nog van niks. Nu kon ik na afloop even bellen.... pa was verbaasd 'Hoe weet jij dat nou?'
Ook kwam een collega van mijn moeder langs terwijl ik in Oostenrijk zat.... mijn moeder had in de Sinterklaastijd bij Bart Smit gewerkt en kon erg goed met deze jongen opschieten.... dus hij kwam eens langs.... het viel hem op dat ik er niet was. Toen ik terug was kwam hij weer... en nog eens.... en pa sprak tot ma: 'Nou Wil, volgens mij komt die jongen niet voor jou!' En dat klopte...... we trouwden ruim 2 jaar later!



Zoek de verschillen 🤣

Hij werd niet enthousiast van een wintersportvakantie, dus het is er nooit meer van gekomen, maar ik heb leuke herinneringen aan die vakantie overgehouden. Met Ed werden het vakanties op de boot van zijn ouders



...... ook heel leuk. En we zijn een paar keer door Duitsland getrokken, zonder vast plan, we zien wel waar we uitkomen en in Brabant zaten we in een leuk klein hotel. Ook aan deze vakanties heb ik goede herinneringen.
Met zijn ouders een paar keer een korte vakantie naar Spanje.
Was ook allemaal leuk, alleen hadden we altijd regen.... en dan bedoel ik niet een paar spatjes, maar hoosbuien. Ik trek dat aan denk ik, want al ga ik zelden op vakantie....  als ik met vakantie ga dan gaat het regenen


Maar zo leuk om dat hotel weer te zien ruim 48 jaar later. 

4 opmerkingen:

  1. Hoewel ik ze eerder las zijn ze nog steeds leuk om te lezen. En vooral om de foto's te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik val regelmatig in herhalingen.... wel opnieuw geschreven en soms met een andere aanleiding. Zelf ben ik gek op foto's..... zo leuk om oude foto's te zien.... hoe mensen soms veranderd zijn of juist erg hetzelfde zijn gebleven.

      Verwijderen
  2. Mooi verhaal Ans. De foto's vind ik geweldig. Die met je familie en jij in bruidsjurk. Je straalt. Maar ook mooi vind ik dat het zo ontzettend jaren 70 uitstraalt, de kleding, de haardracht, de bril. Jullie lijken op elkaar. Ik vind dit soort verhalen buitengewoon aardig om te lezen en te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je! De foto's horen erbij vind ik. Toen ik de foto plaatste van mijn trouwdag met de familie op de bank dacht ik ineens aan die andere foto, van nog veel langer geleden.... die moest erbij!
    Het was ook een stralende dag..... smoorheet terwijl het verder een slechte zomer was, maar voor ons scheen de zon. Het was een superdag! 19-08-1978.
    Zelfs als je weinig met mode e.d. hebt ontkom je er niet aan dat toch zichtbaar is in welke tijd zich iets afspeelt..... en dit is heel duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen