Zoeken in deze blog

dinsdag 24 september 2024

Hoe het KPN-drama verderging en geen drama meer was


Maandag zijn ze dus niet geweest..... dan zal het dinsdag worden tussen 13.-- en 17.- uur ..... zoals in de 3 mails stond. Er werd nog gevraagd wat ik van de mail vond en daar heb ik even antwoord op gegeven. Ik ben ondertussen aardig gekalmeerd en uitgerust. Ik was zo moe maandag en dan dat gezeur... niet komen, geen duidelijke afzegging, vage mailtjes.... slechte combi! 

Maar goed.... dinsdag kwart over 12 ..... er werd geklopt, ik zie een groen jasje.... nu al?  
Nee, dit was de KPN-infra man weer, die moet de kabel van de waterput naar de meterkast verleggen want zoals die andere firma dat gedaan heeft is de kans op schade te groot. 
Dat snap ik, ik zei meteen dat het raar is aangelegd......echt raar! 
Help.... hij haalt ook buiten tegels eruit....NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!! 
Maar... in de meterkast zit het nu beter..... niet mooi, maar dat is niet belangrijk, het is maar een meterkast! En een uurtje later zag het er al wat beter uit, gelijkmatiger.
Een kabel onder de deur door is niet logisch en dan een heel stuk los en dan ineens keurig tegen de muur.... ook niet logisch. Deze man had het vrij snel voor elkaar en liet het mij trots zien. Ik heb hem niet echt horen boren.... ik leek wel een boormachine te horen, maar dat maakte amper geluid, dus geen zwaar boorwerk.... ik denk dat hij op een andere manier een gaatje vond waar het door kon. 
Zo doet KPN het dus


Dit was meteen erna, later was het niet meer zo bobbelig. 

En zo was het gedaan door de firma van Gelder: 


De draad kwam nog voor de meterkast uit de grond, ging onder de deur door naar de meterkast en daar lag een stuk gewoon los op de grond! (die witte draad is van mijzelf..... is losgeraakt, maar niet belangrijk meer dus die kan ik eraf knippen). 


"Ik zag.... meteen foto's gemaakt.... was niet goed!" Hij zei dat hij onverwachts kwam, maar als ik niet thuis was zou hij een afspraak maken..... en ik was er. Nou ja, dan is dat in elk geval gebeurd! 
Hij hing zelfs de schoenlepel weer netjes op die eraf was gevallen. 

Nu maar wachten op wat er verder komen gaat. Hoewel het allemaal niet gaat zoals het moet zijn al deze mensen wel aardig. Die rare mailtjes zonder dat de afspraak duidelijk afgezegd werd doen zij zelf natuurlijk niet. 
Over de tegels vertelde hij dat hij geen zand over had.... m.a.w. dan zal het wel goed liggen. 

Wordt vervolgd. 

Om 3 uur nog niets..... natuurlijk, het is nog lang geen 5 uur, maar wachten duurt lang. 
Om 4 uur waren ze er...... leuke mensen, die ene was er woensdag al, maar die andere was ook top. 
 Een beetje plagen nu en dan.... ik hou ervan. Toen zij er waren was mijn boze bui snel over.... het was al niet zo erg meer als gisteren, maar nu was het goed. Ze deden hun best en ik zei dat ze niet weg mochten voor alles werkte, desnoods zou ik ze gijzelen. Dat was gelukkig niet nodig..... en het maakte ook geen indruk.... van mij worden ze niet bang als ik in mijn volle lengte voor ze sta! 
Het werd geen stopcontact maar een stekkerdoos. Het werd geen draad trekken maar ik kreeg superwifi en daardoor kon het modem in de meterkast, de telefoon en het tv-kastje konden in de kamer blijven. 



In de meterkast staat het nu wat rommelig, maar ik ga kijken of ik daar een oplossing voor weet, het ziet er niet uit alsof alles stevig staat. Het was een man die vele mogelijkheden zag en uit kon leggen ..... daar valt wat van te leren. Hij zei heel droog: "Ik snap het niet.... ik zie vaak bij oudere mensen dat ze een kleine tv hebben..... hoe ouder hoe kleiner. Waarom? Hun ogen worden slechter, dan moet het toch groter zijn?"  "Nou in mijn geval is het simpel uit te leggen.... tv ging stuk, potje was leeg, dus een goedkope en die is klein!" Zo had hij meer dingen, maar de rustige en droge manier waarop hij het zei maakte het leuk. TV is een onbekend merk voor velen (Dyon), mijn smartphone van Motorola doet velen denken aan de eerste mobiele telefoons van lang geleden, dus niet aan een smartphone. "Mijn vorige smartphone was een merk dat niemand kende.... een Kazam!"  "Nooit van gehoord, u heeft allemaal aparte merken".  
Ik vergeet wel eens te zeggen dat het hier de gewoonte is om gewoon te pakken waar je trek in hebt als er iets van koek of snoep of zo op tafel staat. Er stond nu niet zoveel, maar de kleine zakjes met kinderkoekjes vond die ene toch wel erg aantrekkelijk en hij durfde gelukkig te vragen of hij er eentje mocht..... hij had ondertussen wel door dat ik met dat soort dingen niet moeilijk ben. Ik heb altijd het liefst dat iedereen zelf pakt. 

Ze controleerden ook of de bel het weer deed..... top. De telefoon had een gammele stekker, daar heeft die ene ook een oplossing voor gevonden...... helemaal top! 
Het duurde even, maar ik ben nu toch tevreden!  





Nu nog wachten op het grind..... postnl schreef dat ze het druk hadden en eerst zou het deze dinsdag komen, later wisten ze het nog niet. Maakt niet uit, ik heb er geen haast mee! 

En nu mag alles weer op z'n plaats...... heerlijk! Dat gaat niet in één keer, maar de tv-kast en een paar cd/dvd-kastjes deed ik meteen en een paar stoelen en nog wat kleine dingetjes. Steeds wat, zo kom ik er ook.... en met elk ding dat ik op z'n plaats zet knapt het op! 
Het was ondertussen etenstijd en direct daarna viel ik in slaap tot mijn wekker mij om 10 uur wakker maakte.  Ja, bij mij gaat de wekker om 10 uur 's avonds i.v.m. mijn laatste medicijnen, anders vergeet ik ze. 
Niet veel meer gedaan.... even wat drinken en ik ga naar bed. 
Welterusten! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten