Zoeken in deze blog

maandag 5 augustus 2019

Feestelijk dagje Arnhem

Zondag ging ik op stap voor een feestelijk dagje Arnhem......Geurtje vierde haar verjaardag!
Ze is de 7de jarig, maar omdat ik het weekend erna beide dagen iets anders heb vierde ze het deze zondag al. .....jawel, opoe is zo belangrijk dat er rekening mee gehouden wordt!
Ik vertrok niet zo vroeg, ik had erg veel moeite met wakker worden en was nog wat gaar.....niet zo erg als zaterdag, toen lag ik een groot deel van de dag voor Pampus! In de namiddag was ik zover bijgekomen dat ik nog wel een flinke wandeling gemaakt heb, het was er heerlijk weer voor en dat had ik even nodig, maar verder was ik niet heel erg actief. Dat sudderde zondag blijkbaar nog een beetje na.

Badpak in mijn tas en natuurlijk het cadeau..... een probleemloze reis, zelfs geen gekke dingen.....alles was gewoon. Saai hè?

Ik was de eerste, maar al snel kwamen de anderen, het zou deze keer een klein groepje zijn.
. Ze hadden een zwembad in de tuin van 2x4 meter......wow.....en een kleiner bad erbij..... het grote bad was 80 cm, daar stap ik niet overheen....het trappetje was wiebelig....maar het lukte als Edwin de trap vasthield, anders vond ik het te eng.
Natuurlijk wil ik erin.....heerlijk! Wel koud water...... zo'n 20 graden (boven iets warmer, onderin iets kouder), maar in de zon was dat heerlijk (even wennen, dat wel)......ik vond het wel lekker om in een grote band te dobberen...... lekker hangen en kletsen met Edwin..... we hadden elkaar een tijdje niet gesproken, dus er was genoeg te vertellen.
 foto van Geurtje

 Foto Geurtje

Foto Geurtje

Geurtje bracht een flinke beker fruit om lekker op te peuzelen in het bad.....goede service! 



Foto Geurtje
Foto Geurtje
Leuk ingelijst :D 

Heerlijk dobberen op zo'n ding.

Met een "klein" bad erbij

Lijkt mij gezellig, samen drijven hierin!

foto van Sandra.


Geen idee hoelang ik gedobberd heb, maar behoorlijk lang. Toen Edwin de bbq ging aansteken kwam ik eruit...... als ik het woord 'eten' hoor ben ik er natuurlijk als de kippen bij!

Geurtje kwam met een stapel handdoeken, maar we hadden zelf handdoeken mee! Vonden we allemaal heel normaal!






 Telefoonverslaafd? Welnee!


 Met Sandra (zus van Geurtje) met haar man Jan en Rebecca (nichtje van Geurtje) met haar vriend Mike



 Behalve veel vlees was er ook sla en er waren allerlei lekkere salades, stokbrood e.d., niemand hoefde met honger naar huis te gaan!







 Natuurlijk moest Amy ook even bewonderd worden, ze hebben haar nu 3 weken.




 Nou....ik mag mijzelf ook wel eens netjes aankleden.....geen gezicht zo!





Het werd tijd om in te pakken...... ik ga meestal met een vollere tas terug....ook deze keer....Geurtje had een boek voor mij, een spijkerbroek en een badpak en bij Edwin had ik een goede laptop besteld.....ik heb alleen nog Windows 7 en volgend jaar vervalt de ondersteuning van Windows 7..... dus het werd tijd om naar wat anders te kijken...... hij weet een goed adres..... niet te duur, wel goed. Ik had geld teruggekregen van Nuon en dat bleek genoeg te zijn (nog ruim 2 euro over zelfs), dat kwam dus mooi uit! .
Nou, deze blijkt supersnel te zijn..... dit heb ik nog nooit gehad.....ik weet niet wat mij overkomt!!!
Dit werkt heel fijn en ik ben klaar voor volgend jaar alvast....met zoiets moet je nooit tot het laatst wachten! Het is wel even zoeken soms, want sommige dingen zijn echt anders..... maar dat komt vanzelf wel goed, de belangrijke dingen zijn geen probleem, de rest komt vanzelf!
Maar mijn tas zat dus wel weer extra vol.

De terugreis ging iets minder vlot dan de heenweg....... er gaan op zondag gewoon minder bussen en ik ga altijd op goed geluk naar de bus.....deze keer moest ik zo'n 20 minuten wachten....... de bus kwam aan om half 10 precies..... ik had dus een minuut om van de bus naar het achterste perron te lopen....tegen beter weten in liep ik stevig door, misschien heeft de trein vertraging...... niet dus...... het perron was leeg!
Dus een half uur (min 1 minuut) wachten op de volgende trein. Maakt mij meestal overdag niet uit..... 's avonds wel, dan wil ik meteen weg, anders wordt het zo laat en natuurlijk donker....maar goed, ook geen ramp! In de trein gezellig gekletst met een echtpaar uit Den Haag en een fietser (die de hele dag gefietst had en later steeds in slaap viel).....een leuke conducteur.....best een leuk ritje zo!
En in Amsterdam stond de bus naar Volendam-Edam klaar.....hij ging rijden zodra ik ingestapt was.....mooi, dat zat dus juist mee!.....met de metro was ik langer onderweg geweest zijn.......bij Broek in Waterland zag ik dat ik de bus die ik in Noord genomen zou hebben (eerst met de metro dan) 16 minuten op voor was...... dat scheelt weer een stuk.  Ik moest wel iets verder lopen...... maar dat zal hooguit 5 minuten extra tijd kosten...... dus toch tijdwinst! Thuis om kwart voor 12.

2 opmerkingen:

  1. Overdekt nog wel, wat een genot.
    Heerlijk om een uitgebreid feest tussendoor te hebben.
    Lekker eten, fijne stemming, goed weer, dat maakt een tegenvallend retour niet meer kapot.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja heerlijk, voor de helft overdekt, dus iedereen kon kiezen...in of uit de zon.
    Het was heel gezellig en die terugweg was geen ramp hoor.....niet meer dan jammer!

    BeantwoordenVerwijderen