Zoeken in deze blog

woensdag 14 augustus 2019

Kaas en andere zaken

Er was weer kaasmarkt.......niet mijn beste kaasmarkt, maar het is toch weer gelukt!
Het weer was prima, daar lag het niet aan, het lag aan mij. Ik had slecht geslapen, alleen af en toe wat weggedoezeld, pas tegen de ochtend echt in slaap gevallen, maar toen ging mijn wekker.
De ochtenden zijn toch al geen vrienden van mij, loop altijd rond als een zombie, maar nu was het wel heel erg!
Een douche doet natuurlijk wonderen....... het is maar een lapmiddel, het gaat dan wel even beter, maar na zo weinig slaap was ik niet echt topfit.
Ik vertrok iets later dan anders, maar omdat ik altijd erg vroeg ben was dat geen probleem.....alle stoplichten sprongen spontaan op rood toen ze mij zagen, maar verder was alles goed.
Gewoon doorgaan werkt nog het best, dus hup, schoudertas om, rugtas op mijn rug (logisch) en kaastas in mijn hand en gaan met die banaan! (Die banaan kreeg ik pas tijdens het spelen hahaha).
Even bij iemand een potje thee halen voor op de markt......de rest drinkt koffie....... er zijn daar altijd een stel koffiedrinkers al aanwezig, dus het is daar altijd gezellig...... goed om wakker te worden.
Op mijn "marktplaats" begon het....... net nadat ik mijn sax uitgepakt had en de juiste muziek alvast op mijn lessenaar werd mijn zicht slechter.......vnl rechts zag ik slecht....... meestal een voorbode van een stevige hoofdpijn, maar meestal heb ik het aan twee ogen......afwachten maar.  Normaal is het snel over en dient de hoofdpijn zich aan...... nu wilde het niet weg...... pas na een uur werd het een beetje minder...... gelukkig viel de hoofdpijn erg mee. Het zorgde er wel voor dat ik duidelijk minder geconcentreerd was. Ik lette bijv. niet erg op de dirigent, waardoor ik langer doorspeelde dan de bedoeling was....sorry!  Ik zat steeds te turen op mijn muziek, vooral het eerste uur......
langzaam aan werd het wel beter..... en het was gezellig, dat is goed, dan he ik minder aandacht voor mijn mankementen!!! We speelden een nummer dat ik niet zo vaak gespeeld heb nog....toevallig kort geleden een keer......ik wilde gaan spelen, maar hoorde niemand anders......heb ik wel goed geteld? Ik weet zeker dat ik de vorige keer niet alleen speelde. Voor mij gebaarde iemand dat ik door moest gaan (net toen ik eigenlijk stoppen wilde).....dank je wel Petra.....nu wist ik dat ik goed zat......doorgaan dus. Bij een ander nummer was ik niet helemaal alleen, maar wel de enige die hoog speelde.....en ik vind mijzelf een lelijke klank hebben als het hoog is....voorzichtig en zacht speelde ik mee.....weer een seintje dat het harder mocht! Eigenlijk wilde ik niet harder (mijn hoge noten zijn niet mooi), maar ja, ik weet dat zacht spelen het niet mooier maakt, alleen minder hoorbaar. 
Zo rommelde ik dus de markt door...... het ging wel, maar minder dan zou moeten. Ik knapte ondertussen wel op.....mijn zicht werd bijna normaal, ik werd toch nog wakker......en het was nog steeds gezellig. De hoofdpijn hield zich in....een beetje dof gevoel, meer niet.
De eregast was deze week Mireille Kaptein, zakenvrouw van het jaar (2019), algemeen directeur van een bedrijf in boter en kaas. Ik kende haar niet, maar ze kwam leuk over, vriendelijk.

Het was weer afgelopen....inpakken en opruimen en dan wegwezen!
Onderweg kom ik vaak mensen tegen die wat vragen of te vertellen hebben, ook deze keer...... het bleek de broer van de dirigent te zijn...... gek dat ik vaak zoiets heb, wel leuk, op de heenweg kwam ik ook iemand tegen, iemand die ik vaker zie en waar ik al eens mee gepraat heb, sinds die tijd wenst zij mij altijd veel plezier.......ik ken haar verder niet, ik hou hiervan . Ik heb dat overal hoor.....en ik draag niet eens mijn rode knoop meer! De rode knoop is een Belgisch idee...bedacht omdat in het ov mensen elkaar maar een beetje zitten aan te staren en de drager van de rode knoop geeft aan "U mag een praatje met mij aanKNOPEN". Ik heb die knoop toen meteen besteld in België....ik ben ook al van de blauwe knoop, die rode kon er ook wel bij. Hij viel op en dat was op zich al een reden om een praatje aan te knopen hahaha.....ik hou wel van dergelijke dingen!

Verder een rustige middag..... meteen de witte kleding gewassen, die hangt buiten.... daarna steeds telefoon, maar wel leuke telefoontjes....een paar lange gezellige gesprekken, zo vliegt een middag voorbij!

Hierna nog één kaasmarkt, dan zit dat er ook weer op. Nog wel een keer varen met de Kaaskapel, maar daarna zie ik ze pas in november weer (waarschijnlijk). Vrijdag nog een keer EHBO-en bij de voorlaatste visdag en dan beginnen binnenkort mijn eigen dingen weer. Ik heb eigenlijk nog heel veel plannen deze vakantie, maar het komt er steeds niet van.....ik doe echt iets verkeerd....ik heb in de vakantie minder tijd voor alles wat ik wil. ..... misschien volgend jaar het maar eens anders doen, even een paar weken echt vakantie houden waarin ik alles doe wat ik al zo lang van plan ben.
De dingen die ik doe zijn allemaal leuk hoor, maar ja.....vaste afspraken horen eigenlijk niet bij vakantie vind ik. 



5 opmerkingen:

  1. Misschien minder pannen of minder kapel/EHBO? Het is maar een idee hoor, volgens mij leef jij op van drukte. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihihi, minder pannen maakt mijn kasten ruimer.

    Ja, ik wil volgend jaar een paar weken zonder afspraken, zodat ik dan andere dingen kan doen. Ik heb al een paar jaar achter elkaar dagjes uit gewonnen, erg leuk, maar het komt er niet van. Als ik woensdag kaasmarkt en vrijdag visdag heb, vallen voor mij dinsdag donderdag en zaterdag ook af....in elk geval voor veel dingen. blijven alleen zondag en maandag over....als er dan dan nog iets bij komt lukt dat ook niet. Ik plan zo weinig mogelijk direct achter elkaar, omdat het dan al snel teveel wordt. Met een paar weken geen afspraken ben ik dus al een eind op weg. Het is allemaal erg leuk, dat is het probleem niet, maar het is wat veel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat jammer dat je geen tijd hebt voor die gewonnen dagjes uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vorig jaar heb ik de meeste weggegeven, dan heeft iemand er nog iets aan. Nu heb ik zo lang mogelijk gewacht met activeren, omdat ze dan daarna nog 3 maanden geldig zijn, dus in dit geval t/m oktober. In oktober heb ik ook niet veel mogelijkheden, maar september misschien wel. Ik hoop dus dat het nu wel gaat lukken, maar het is wel erg puzzelen! Gelukkig hoef ik niet van tevoren een datum af te spreken, dus als ik mij op een ochtend erg fit voel kan ik zo ineens besluiten om te vertrekken als ik niks anders heb (en de volgende dag ook niets).

    BeantwoordenVerwijderen