Zoeken in deze blog

dinsdag 12 juli 2022

Daar ben ik weer eens

 Vrijdagavond geen kapelrepetitie maar een gezellig avondje bij onze dirigente.
We besloten haar een serenade te brengen.... onder haar balkon. Één van onze leden woont daar vlakbij, dus daar gingen onze koffers en fietsen in de garage en toen alles klaarzetten in de hoop dat ze niks merkte. 
Gelukkig had ze het niet door en zodra we begonnen te spelen kwam ze naar buiten..... buren kwamen kijken..... het was leuk! Even 2 nummertjes gespeeld, de boel weer inpakken en toen weer naar haar toe. Er stond al allerlei lekkers op ons te wachten..... geweldig! Even later zat ik lekker aan een flinke kop thee. Het werd een heel gezellige avond.... een leuk besluit van ons seizoen. 


Bedankt voor de foto Hilde.... ik heb de rest er even afgesneden omdat ik geen toestemming heb gevraagd om ze op mijn weblog te plaatsen! 

Het is wel duidelijk te zien dat ik dringend een kapper nodig heb! De afspraak was al gemaakt.... i.v.m. de werkzaamheden stelde ik het steeds uit omdat ik niet wist wanneer ik zou kunnen...... maar mijn kapster was zo lief een afspraak te maken met de mogelijkheid het te verzetten als dat nodig zou zijn! 
Op een warme dag waarbij het haar steeds voor mijn ogen hing greep ik ineens een schaar en knipte er zelf een stuk af... en niet al te netjes.... sorry Elles...... dat worden herstelwerkzaamheden voor je!

Zaterdag begon rustig met uitslapen, daar was ik aan toe! 's Middags even snel naar de supermarkt en daarna door naar een verjaardag in Purmerend. Eerst zou er deze dag nog een optreden voor de muziek zijn, maar dat ging (voor mij) gelukkig niet door, dat was wat veel geweest. 
Onderweg naar Purmerend zag ik een eend met hartjes..... geen eend die kwakkwak zegt, maar die toettoet kan zeggen..... hij was niet lelijk, het was een mooie eend!!! Het zag er zo vrolijk uit dat ik de rest van de rit een big smile op mijn gezicht had. 

Het was gezellig bij de jarige..... hij was veertien geworden en net z'n vader toen die die leeftijd had. 
Een gezellige verjaardag, Veel mensen, onder een overkapping en daarbuiten...... het was lekker weer, niet te warm! In Monnickendam was ondertussen ook van alles te doen ( de Jan Haringrace en het meezingkorenfestival), maar uiteraard sloeg ik dat even over.... ik kan niet met één achterwerk op twee feesten dansen. 
Mijn kapster kwam ook en ik bekende alvast dat ik zelf aan mijn haar geknipt had ..... dat viel even wat minder op omdat mijn zonnebril het haar naar achteren hield. 
Er waren heerlijke broodjes die we zelf mochten beleggen met allerlei lekkers...... De keus was voor mij niet moeilijk..... ik zag gehaktballetjes en ik zag satésaus.... daar ben ik gek op! Nog wat komkommer en tomaat erbij..... jammie! 
Weer thuis viel ik al snel bij de tv in slaap..... en werd pas een paar uur later wakker. 

Zondag: Op een fatsoenlijke tijd werd ik (een beetje) wakker zonder wekker en twijfelde wat ik zou doen. Ik wilde buiten tafels neerzetten met puzzels, boeken en andere spulletjes die ik niet verkocht had op de rommelmarkten.....  nu mocht het gratis meegenomen worden. Ik besloot het nog even uit te stellen..... misschien ging ik nog naar de Action.... ik had wat nodig, maar vaak hebben ze net niet waar ik voor kom en eigenlijk had ik ook niet zoveel zin.... maar dat komt misschien nog .... ik wil niet lang weg zijn als ik die tafel heb staan.
Daar komt bij dat veel mensen vandaag naar de palingrookwedstrijd zijn... die komen nu niet naar mijn tafeltje. 
Ik kan ook naar Action als ik toch in Purmerend ben bij mijn kapster, maar ja.... als ik nog niet gebeld ben voor een afspraak voor het glas ben ik liever zoveel mogelijk bij de telefoon, dus snel naar huis. 
Ik kon natuurlijk ook gewoon thuisblijven en veel in huis doen..... ik besloot rustig aan te doen, de dag was nog lang niet om....... het is zondag, rustdag ...... en dat idee vond ik nog het beste!  
Een gezellig lang telefoongesprek maakte de ochtend helemaal goed. De rest van de dag rustig aan gedaan..... beetje opruimen, beetje luieren, beetje schoonmaken......en 's avonds een lekkere wandeling.

Maandag besloot ik dat ik toch niet steeds thuis kon blijven omdat ze misschien wel konden bellen en gewoon naar alle winkels te gaan waar ik naartoe wilde als ik bij de kapster geweest was. Ik heb nu lang genoeg gewacht, steeds het zwemmen overgeslagen  (mede) om die reden! Ik mag toch aannemen dat ze niet een dag van tevoren bellen..... en over een week is het vakantie en ik heb in de vakantie wat afspraken gemaakt waarbij ik niet thuis ben! Die afspraken zijn al lang geleden gemaakt, dus dat ga ik niet afzeggen (verzetten kan niet altijd). Niet dat ik de hele vakantie niet thuis ben, ik zal er vaker wel zijn dan niet, maar toch..... tot deze week kon het altijd, was ik als het nodig was altijd thuis, maar daarna moet ik toch echt mijn agenda erbij hebben. En ook deze week is het rommelig met een kappersbezoek en de tandarts als extraatje. Er zijn niet veel huizen meer waar ze moeten zijn, dus de kans dat het lastig voor ze is als ik er niet ben is groot, maar ja....... het is niet anders. 
Ik was natuurlijk zelf laat met laten inmeten...... misschien is mijn glas daardoor later besteld, maar dan nog..... boven is niet eens gemeten omdat de maten bekend waren en beneden kon van buitenaf ingemeten worden, dus dat had dan toch gewoon al besteld kunnen worden naar mijn idee. En beneden hebben ze geen steiger nodig, dus dat probleem lijkt mij kleiner als dat er eventueel niet is...... dat kan tussendoor dan nog wel een keer. En dat geldt voor de schilders die daarna komen ook. Natuurlijk is voor hen handiger om alles in één keer te doen, maar als er geen steiger nodig is lijkt het mij niet zo erg ingewikkeld als ze nog bij iemand moeten zijn. 
Zolang ze niet bellen weet ik niks en kan ik niet veel. Als ik weet waar ik aan toe ben is dat een stuk prettiger, zelfs als het pas over 7 weken zou zijn. Daar zou ik niet blij mee zijn, maar dan weet ik het in elk geval! Nu hou ik er steeds rekening mee dat ze snel kunnen  komen en dat werkt niet prettig, want ik kan nergens meer bij. 

En toen naar Purmerend...... de kapster heeft er weer een flink stuk afgehaald...... hetzelfde model weer... bevalt goed. Ze weet dat ik niet schrik als ze er ineens wat anders van maakt, het mag best een beetje gek zijn, maar niet te extreem.... er zijn grenzen. 
Blij dat ik geweest ben, het voelt weer lekker. 
Toen boodschappen.... de eerste winkel was Action, daar hadden ze gelukkig waar ik voor kwam, maar ik was naar meer dingen op zoek, dus heb daar heel wat stappen gezet en dat voelde ik..... mijn benen protesteerden en ik besloot dan maar even te gaan zitten en mijzelf te verwennen. 



Door naar de Wibra en de Big Bazar en toen was het over.... geen Lidl meer..... ik was bekaf en ging lekker naar huis. het was ondertussen vies warm geworden, benauwd..... in de auto viel het mee met open raam en ventilator in de hoogste stand. Ik heb geen airco en zelfs geen arco! Er kunnen maar 2 ramen open..... nou ja, eigenlijk drie, maar dan staat mijn 'kofferbak' open en zo ga ik niet rijden (kofferbak is zo klein dat er alleen een klein koffertje in past 😁 #Peugeot 107).

Het belangrijkste had ik.... ik had wat kleine cadeautjes nodig en dat is helemaal gelukt. Ik wilde een paar goedkope mosgroene plaids om onder mijn poppenhuis te leggen als die naar boven gaat.... als gras..... dit is de simpelste manier, niks vastplakken, gewoon als kleed over die tafel leggen en het huis (op draaiplateau) erop! Ik denk dat dat heel goed staat. Eentje was genoeg, maar als ik ergens anders nog een strookje nodig heb kan ik die tweede gebruiken.... heb ik hem niet nodig dat gebruik ik hem gewoon als plaid. 

Er was geen telefoon geweest van de glaszetters, dus mooi dat ik gewoon mijn eigen gang gegaan ben... een lekker middagje na al dat thuiszitten overdag! 

Dinsdag.... ik werd vroeg wakker en besloot om 6 uur spullen buiten te zetten wat gratis afgehaald kon worden. Eerst de auto weghalen zodat er ruimte kwam.... twee tafels neergezet, veel boeken en puzzels... wat andere spullen. Alles mag mee, behalve de tafels! Ik probeerde het zachtjes te doen.... volgens mij is dat aardig gelukt, om die tijd slapen veel mensen nog en die wil ik niet wakker maken. Nu maar hopen dat veel mensen iets meenemen, dan ruimt het bij mij. Leuk voor de vakantie denk ik. 
Ik zette het op mijn facebook en wilde het met een paar groepen delen, maar tot mijn verbazing kwamen er toen al mijn foto's te staan..... honderden! Dat was niet helemaal de bedoeling, dus weer weggehaald en een nieuw bericht geplaatst. 









2 opmerkingen:

  1. Leuke foto, je haar zat helemaal niet zo slecht.
    Weer van alles gedaan en genoten, nu maar hopen dat je spullen kwijtraakt.
    Waren de mensen geïnteresseerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je.
    Ik ben toch wel dingen kwijtgeraakt..... terwijl ik geen enkele keer gemerkt hebt dat er iemand bij stond te kijken. Er stonden 2 mandjes met pocketboeken en één ervan was helemaal leeg.... alle Saint en Havankboeken waren eruit....vast een liefhebber! En wat puzzels van 1000 stukjes, wat andere spulletjes. En misschien wat boeken en puzzels wat ik niet gemerkt heb, want ik kan dat zo niet zien, ik weet niet uit mijn hoofd wat er lag.
    Ik heb nog veel over, maar wat weg is is weg.... dus toch blij dat ik het gedaan heb op deze manier.

    BeantwoordenVerwijderen