Zoeken in deze blog

donderdag 21 juli 2022

Logeren

"Kom je in juli gezellig een paar dagen bij mij logeren?"  werd mij een paar maanden geleden gevraagd en natuurlijk was mijn antwoord "JA, leuk!" 
We kunnen erg goed met elkaar opschieten, raken nooit uitgepraat en begrijpen elkaar goed. Op sommige punten zijn we heel verschillend, op andere punten lijken we juist op elkaar..... dit konden alleen maar leuke dagen worden. De datum was al bekend.... nou ja, met een dag speling, want een dag eerder thuiskomen zou voor mij handiger kunnen zijn i.v.m. de ramen en ik was dus heel blij toen ik gebeld werd dat ze de 28ste pas komen.... een week na mijn terugkomst. 
Zaterdag vertrok ik..... we hadden om 2 uur afgesproken, er gaan zat treinen die kant op, dus een nauwkeuriger tijd vond ik niet nodig.... ik zou zorgen dat ik om twee op het dichtstbijzijnde treinstation stond en dan zou ik worden opgehaald. 
Het was prachtig weer en ik besloot toen ik klaar was gewoon te vertrekken.... of ik nou thuis op de klok keek of op het station........ zowel op het vertrekstation als mijn eindstation zijn winkels, dus als het wachten mij te lang duurde kon ik een boekwinkel of zo in.... altijd leuk! En ik wilde een lekker broodje kopen voor onderweg......  niet rennen om een trein te halen.... en ruim op tijd aankomen, want ik wilde mijn gastvrouw niet laten wachten.
 
Ik was inderdaad vroeg..... en verkende de omgeving van het station..... zag waar de parkeerplaatsen om mensen op te halen of te brengen waren en wist waar ik het beste kon wachten .... en vlak daarna was ze er al..... in dat opzicht zijn we dus hetzelfde.... we zijn graag ruim op tijd!

Die eerste dag was het vooral kletsen.... en we hebben lekker gegeten (maar dat deden we elke dag).
's Avonds lekker in de tuin onder de parasol, eerder was het daar gewoon te warm. 

Lekker geslapen en de volgende dag  begonnen we rustig aan en tussen de middag zijn we naar een theeschenkerij gegaan waar ze meer dan thee hadden en ik kreeg daar een heerlijke lunch. Wat een geweldig broodje gezond.... en de cappuccino was ook erg goed! We hadden een prachtig plekje aan het water, onder de parasol, mooie bloemen en heel veel vlinders.... vooral koolwitjes. Het water zat vol grote koi-karpers, leuk om naar te kijken. De bediening was top.... vriendelijk en snel.  




Tsja, ik was al begonnen, toen ik hem kreeg zag het er mooier uit.








Maandag moesten er boodschappen gedaan worden en we gingen gelijk even naar de Hema, altijd leuk om rond te snuffelen. Het was te warm om echt te winkelen, dus we gingen weer terug, maar eerst nog wat drinken op een chique terras. Daarna nog een ijsje.... nou zeg maar ijs! Heeeeeeeerlijk. Ik heb er geen foto van gemaakt, maar het was groot en zag er mooi uit, maar natuurlijk vooral echt lekker!

 AUWWW...... geschrokken sloeg ik op goed geluk het ongedierte weg dat het gewaagd had mij te steken of te bijten. Ik zag het niet, het gebeurde achter mijn rug (dat is echt gluiperig van dat misbaksel) en ik hield er een gevoelige plek net onder mijn knieholte aan over. Wonderlijk.... die ochtend had ik al een rood bultje op mijn pols ontdekt.... alleen gevoelig als ik erop drukte.... geen idee wat het was, maar mogelijk ook veroorzaakt door de insect (dat zit er nog steeds, maar ik voel het niet meer).... en nu dus weer wat! Deze laatste aanval was vervelender, het bleef nog een tijdje flink steken.... later zakte dat af..... maar het bleef de hele dag toch zeuren. De volgende dagen stelde het niet veel meer voor.

Dinsdag..... echt te warm om wat te doen! We kunnen allebei niet goed tegen de hitte, dus thuisblijven was het beste........ we gingen 'legpuzzelen'. Ze had een legpuzzel van een plekje dat ik heel goed kende en dat is leuk! Hij was best moeilijk.... maar dat is prima..... ondertussen konden we kletsen. Zo'n puzzel is gewoon leuk om samen te doen.... het kletsen kan gewoon doorgaan en eventuele stiltes voelen niet snel ongemakkelijk.... niet dat er bij ons stiltes vallen, maar omdat je allebei bezig bent is een stilte heel gewoon.... het is ook lekker om hardop te denken: "Nou, ik snap maar niet waar dit rode dingetje hoort..... oooo, eindelijk zie ik wat het is". Dat soort dingen. 
Gewoon de hele middag en avond gepuzzeld samen. 


Woensdag zou het afkoelen, maar de warmte viel ons flink tegen.... het was nog steeds vies warm..... geen weer om actief te zijn! We gingen weer naar dezelfde theeschenkerij en weer werd ik getrakteerd op een lekkere lunch! Ze hadden nog veel meer lekkere dingen en ik koos voor een broodje tonijn en een cappuccino ..... en weer was de bediening supersnel en vriendelijk. We zaten weer op hetzelfde plekje.Deze keer weer veel vlinders en nu zag ik ook citroenvlinders.
 De parasol werd voor ons uitgeklapt, want we vonden het echt te warm zonder parasol. 
Na de lunch bleven we nog even genieten op dat leuke plekje...... en bestelden thee met gebak. Ik had appel/rabarbergebak.... zooooo lekker... ze bakken het daar zelf en dat was te proeven! 






Daarna naar huis en weer verder puzzelen.....  we vonden het nog steeds leuk! Langzaam aan begon het wat te worden.... nog lang niet af, maar we hadden toch al een heel stuk klaar. 
Zoals alle avonden weer heerlijk gegeten...... ik werd gewoon verschrikkelijk verwend..... niet normaal meer! Steeds werd er rekening met mij gehouden, werd ik getrakteerd, werd er thee gebracht of een glaasje water (dat drink ik altijd.... vooral water en thee!), werd er voor mij een ventilator van zolder gehaald en meer van die dingen...... super, dit waren echt verwendagen!!!!
En ik heb mij met uitzondering van het ijs en de taart toch goed aan mijn dieet gehouden!

Donderdag... er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan! Rustig ontbeten, nog even koffie gedronken en toen werd ik weer naar het station gebracht. Er gaan bussen, maar ik werd voor het station afgezet, geweldig! Het regende ondertussen, maar het stelde niet veel voor. Ik had geen jas of vest mee.... geen probleem.... het was gewoon heerlijk weer na die warme dagen. 
Nog even zwaaien en ik ging het station in. 




Ik keek.... o, over bijna 9 minuten gaat er een intercity........  rustig aan naar de lift lopen..... even wachten op het perron en daar kwam de trein al....... ik was snel weer in Amsterdam. De metro had vertraging..... er stond op het bord dat de metro over 6 minuten zou gaan.... en toen 7 minuten en toen stond er toch weer 6.... maar dat bleef wel erg lang staan..... 5.... 4.......toch weer 5..... 4..... nou, volgens mij duurde het ongeveer 10 minuten vanaf het moment dat ik op het perron stond..... maar hij kwam uiteindelijk en dan ben ik snel in Noord. 
Daar keek ik op het bord wanneer mijn bus ging..... huh? Over 5 minuten (dat was niet raar), maar aan de andere kant (B-kant) van het station, zou dat wel goed zijn. Toen het station net klaar was stond de bus aan de B-kant, maar nu was het al een tijdje aan de A-kant...... vrijdag was ik nog even naar Amsterdam-Noord geweest en toen stond hij nog aan de A-kant, precies aan de andere kant dus. 
Ik twijfelde en liep heen en weer......van A naar B naar A etc., net zolang tot ik mijn bus zag..... aan de B-kant! Dus toch! Snel naar de bus...."Verassend hoor, aan deze kant!" zei ik tegen de chauffeur. 
"Ja, dat was het vroeger ook" zei hij. 
Hij vertelde ook dat die A-kant maar tijdelijk was wegens werkzaamheden, maar nu was het B en dat zou zo blijven..... als het goed is. Zondag was het veranderd..... stiekem toen ik weg was dus!
Ik was best snel thuis...... en belde mijn logeeradres even om te vertellen dat mijn reis vlot verlopen was en om nog even te bedanken. 
Even snel wat was wegwerken (ze wilde ook nog voor mij wassen, maar dat vond ik te ver gaan) .... en legde een hondenkussen klaar en pakte meer hondenspullen want ik kreeg weer een logeerhond. 
Dat is even een noodoplossing, er was wat anders geregeld, maar er ging wat mis waardoor er (terwijl de baasjes op hun vakantieadres waren) even een andere oplossing gezocht moest worden. Probleem is dat de baasjes pas thuis zijn nadat ik de glaszetters krijg, maar dat is ook geregeld, hij mag die dag bij iemand anders logeren! Deuren open, ramen eruit, mannen die in en uit lopen..... niet handig met een (logeer-)hond, dus blij dat dat geregeld is. 
Het komt natuurlijk niet geweldig uit omdat ik veel te doen heb komende dagen, maar het kan wel...... het is geen echt probleem, hooguit wat onhandig en nu kunnen de baasjes weer lekker verder vakantie vieren. 
Ik ging hem in de namiddag lopend ophalen..... dus hij was gelijk al uitgelaten.  Ik nam voor alle zekerheid een riem mee, want omdat dit een beetje via via ging wist ik niet of ik alles meekreeg..... er kan dan snel iets vergeten worden, of niet gevonden. 
Voor ik wegging had ik eten en drinken voor hem klaargezet..... hij viel gelijk op de etensbak aan.... even kijken wat er was... of het meneer wel aanstond..... even proeven! Handig dat ik van alles in huis heb.
Ik had ook eten meegekregen, maar ook dat wist ik natuurlijk niet van tevoren. 
Toen hij genoeg gegeten had kwam hij lekker naast mij zitten op de bank.


Volgens mij voelt hij zich wel op zijn gemak.


We kennen elkaar al langer.... hond en ik.... het zal wel lukken. Best gezellig hoor..... maar toch ook weer lekker als hij weer weg is, dat weet ik nu al, maar ook vreemd.... ineens weer stil in huis. 
Ik ben gek op honden maar wil zelf geen hond.....  ik heb met niemand rekening te houden, ik kan de deur uit wanneer ik wil.... onverwacht wat langer wegblijven, misschien een nachtje...... dat kan niet met een hond. Vroeger moest ik oppas zoeken voor Edwin ..... dat hoeft al lang niet meer en dan wil ik geen hond waar ik weer oppas voor moet zoeken als ik eens weg wil. Een paar keer per dag uitlaten, ook als het regent of als ik ziek ben..... ik kan het op niemand afschuiven! Nee.... ik wil zelf geen hond, hoe leuk ik honden ook vind. 

Donderdag wordt hij opgehaald.... en als de glaszetters weg zijn ruim ik even het ergste op en haal hem dan weer. Goed geregeld. 
En het is de bedoeling dat hij dan hier blijft tot alle baasjes (en vrouwtjes) weer thuis zijn. 

Ik kan verder nagenieten van een paar heerlijke dagen..... vandaag doe ik niet veel meer. Lekker lui tv kijken met hond naast mij. 












2 opmerkingen:

  1. Fijn logeerpartijtje, dat heb je alvast gehad
    Met de hond alles geregeld, dat geeft ook een prettig gevoel.
    De appel/rabarbertaart slaat alles. De appels weglaten, alleen rabarber erin doen, hemels!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alleen rabarbertaart heb ik nog nooit gehad, maar zal best lekker zijn! Deze was ook erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen