Zoeken in deze blog

zondag 31 juli 2022

Eindhoven

 


Op facebook zag ik een foto van Edwin die iets at wat op een frikadel leek...... er stond bij dat het in Eindhoven was....... en mijn gedachten gingen terug...... in Edwin zijn jonge jaren gingen we in de vakantie vaak met de trein ergens naartoe, Edwin was gek op Eindhoven en Rotterdam, dus bijna elk jaar gingen we wel naar één van die steden toe. Eindhoven had iets waar Edwin gek op was...... gepaneerde frikadellen uit een automatiek! Ze waren ook nog eens heel goedkoop, dus Edwin kreeg er altijd wel eentje en ook wel eens meer als hij erg veel trek had. Het hoorde erbij als we daar waren. 
Toen ik die  foto van gisteren zag schreef ik er iets onder: "Toch niet een gepaneerde frikadel uit de automatiek?"  En jawel...... dat was het......hij zag het en kon het niet laten! Blijkbaar is die zaak er nog steeds...... ik neem tenminste maar even aan dat het op dezelfde plek was.... dat leek ook wel te kloppen met de foto die Edwin van de automatiek stuurde....dat hout er omheen, dat was toen ook....maar in mijn herinnering waren de 'kleppen' anders, toen waren ze duidelijk heel oud. 'Was wel veranderd' schreef hij dan ook, 'moderner geworden'. Zo lang geleden, in de vorige eeuw....ik had het niet verwacht! Ik weet wel dat de boekwinkel waar we altijd kwamen er niet meer is. Ik ben een jaar of wat geleden nog eens met vriendin en dochter in Eindhoven geweest........ de frikadellen heb ik toen niet gezien.... maar ik hoef ze ook niet! Ik lust het wel, maar het is niet mijn eerste keus. 
Volgens mij wilde Edwin ook dat ik die foto zag..... hij wist natuurlijk wat ik dan zou denken en zat denk ik gewoon op mijn reactie te wachten 😂.




En ondertussen weet ik dat het echt dezelfde is, hij zit daar al ruim 60 jaar.  Leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten