Zoeken in deze blog

woensdag 3 mei 2023

Wat ziet mijn slaperig oog?

Dinsdagochtend..... ik liep naar de keuken voor een kop thee toen ik buiten iets vreemds zag.... nou ja, vreemd is niet het goede woord, maar het was iets dat er eerder nog niet stond. Ik had niks gemerkt en het was nog vroeg, dus ze zullen dit heel vroeg al neergezet hebben:



Dat viel op met die felle kleuren.... 2 van die borden bij het kleine parkeerplaatsje tegenover mijn huis. 
en om de hoek staan ook dat soort borden. 
De pijl onderop vond ik wel leuk.... die kant een auto wegslepen? Dan komen ze niet ver.... het loopt dood! 😂
Er worden nieuwe gasleidingen en stroomkabels aangelegd naar de huizen..... dat zou al eerder, maar er was teveel grondwater waardoor het gevaarlijk werd. Er moest eerst andere apparatuur komen ..... en ik kon de spullen weer terugzetten in de gang. 
Ze zijn nu weer begonnen.... aan de overkant, aan de andere kant van het grasveld. 
Ik ben de 19de aan de beurt. Omdat ze een sleuf graven moet mijn auto natuurlijk van mijn erf en ik kan hem dus ook niet meteen tegenover mijn huis kwijt.  
Als iedereen thuis is is het moeilijk om een plekje te vinden. Ik vraag mij ook af of mijn auto al eerder weg moet, want aan de overkant loopt een een pijp langs flink wat huizen.... daar kan je met de auto niet overheen.... niet zonder het te vernielen. Die pijp ligt niet op de grond, maar rust op steuntjes..... dat is dus zelfs lastig met de fiets.... zeker met een fiets beladen met boodschappen of als ik naar de muziek ga (muziektas, saxofoon en lessenaar)......  hier ben ik dus niet blij mee als wij dat ook krijgen. En dan gaat het dus niet om 1 dag ..... ze zijn wel één dag bij mij bezig.... maar die pijp ligt er langer als het net zo gaat als aan de overkant. 



Ik heb maar een klein autootje, maar hij past niet in mijn rugzak...... ik hoop dat ik wel een plekje kan vinden. Als ik niks mee te slepen heb vind ik het niet erg om wat verder te lopen, maar juist als ik veel mee te nemen heb wil ik graag met de auto. Het is eerder gebeurd.... toen werd de straat gerenoveerd en het duurde allemaal nogal lang. Naar mijn idee was de volgorde waarin alles gedaan werd niet de meest logische...... het leek wel of ze hun uiterste best deden om maar zo lang mogelijk te zorgen dat er geen enkele auto de straat en de straat ernaast in of uit kon. Lange tijd moest de auto veel verder weg geparkeerd worden.... en elke keer was het de vraag waar ik hem kwijt kon.... soms stond ik in een andere wijk!. Ik nam steeds een rollator mee om mijn spullen op de laden en dan over loopplaten het laatste stuk naar huis..... als ze die niet vergeten waren neer te leggen, want dat gebeurde ook wel eens en dan moest ik door het zand ploegen. En dan maar hopen dat het droog blijft..... want even snel naar huis lopen was er dus niet bij.
Zo erg zal het nu niet zijn en het zal zeker sneller klaar zijn. Maar lastig wordt het wel als hier ook zo'n pijp wordt gelegd.
Nou ja, we zien wel..... ik kan er toch niks aan veranderen. 


En soms komen er nogal wonderlijke reacties via facebook binnen...... woensdag vond ik deze toch wel heel bijzonder...... en uiteraard ga ik er niet op in........ maar ik moest wel lachen!

Goedenavond mooie vreemdeling, ik durf te hopen dat het goed met je gaat. Wat mij betreft, het gaat heel goed... Zonder u enig kwaad te willen doen, wilde ik u dit bericht sturen als een teken van sympathie en adeldom waarvan ik in deze zin zou willen profiteren om aan te kondigen dat ik ben ik Ik voel me gevleid door je profiel, dus ik wil graag vrienden met je maken, want het is altijd leuk om nieuwe ontdekkingen te doen over iets waar je waarschijnlijk al veel vanaf weet. Dus als je het niet erg vindt, stuur me dan een vriendschapsverzoek of een klein privébericht als dat mogelijk is. Weet echter diep van binnen dat ik heel blij zal zijn om je onder mijn vrienden te hebben. Fijne avond, probeer vooral goed voor jezelf te zorgen en wees heel voorzichtig want door je ogen of je profiel kun je zien dat je een vrouw bent met een groot, zuiver en heilig hart.Tot snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten