Zoeken in deze blog

zaterdag 20 april 2019

Een ei hoort erbij



Het schiet vandaag niet op, maar het is wel gezellig en dat vind ik veel belangrijker.

Een paar boodschappen had ik nog nodig, ik wilde vroeg gaan......maar had wel wat moeite met wakker worden. Toch was ik op een redelijke tijd ervoor klaar. Nog even wat spullen in de schuur zetten bij bij buurvriendin....... die stond ineens achter mij en ik schrok mij een slag in het rond!
Even gezellig praten, ze liep met mij mee naar binnen, nog eens kletsen en vooral buiten in het zonnetje kletsen, nog even een andere goede buuf erbij en toen dan toch naar de winkels..... ik stapte van mijn fiets af en iemand riep al dat hij mij even moest hebben...... even gepraat samen, heel lief, hij had iets ontdekt waar ik mogelijk voordeel van zou kunnen hebben, geweldig! Heel toevallig had ik dat gisteravond zelf ontdekt, maar dat maakt het niet minder aardig.....geweldig toch dat mensen mij altijd willen helpen?

Eerst maar even een cadeautje kopen, dat was ik even vergeten, niks voor mij om dat op het laatste nippertje te doen..... ik wist zo snel ook niks origineels te bedenken.... dat lukt ook niet altijd, maar nu was ik daar gewoon te laat mee.

Gelukt...... nu nog zien dat ik mijn fiets ergens kan neerzetten bij Deen (supermarkt).....voor auto's is het daar al niet royaal, maar voor fietsen is echt veel te weinig plaats en veel mensen willen de fiets niet in zo'n steun zetten (die overigens net iets te dicht op elkaar staan)  en zetten hem dan zo dat ze 3 plekken in beslag nemen (een enkeling doet het netjes, maar de meesten zetten hem heel onvoordelig neer!).  Ah....er kwam net een plekje vrij. Er waren nog een stuk of 4 winkelwagentjes..... dan is het dus druk binnen. Ondertussen liep ik al groetend naar binnen, overal bekenden, overal hoorde ik mijn naam....ik leek de koningin wel, ik moet maar eens oefenen in wuiven!

Binnen kon ik nergens bij, sommige dingen waren op (viel mij nog mee, het meeste was er), ik moest regelmatig opzij springen voor iemand of omlopen..... door de drukte zag ik dingen over het hoofd en liep de winkel daardoor wel 3 keer rond, maar uiteindelijk had ik alles....nog een gezellig praatje met iemand die ik niet echt ken.... en op naar de kassa. Nou, dat viel mee, ik was snel aan de beurt..... ik kon de spullen met moeite in mijn winkelwagen leggen omdat de klant voor mij laat begon met inladen (moest op het laatste moment nog iets halen en de caissière was ondertussen doorgegaan), maar dat hindert niet..... ik doe zelden boodschappen als ik haast heb, dus alle tijd. 

Buiten weinig ruimte om mijn fietstassen te vullen, regelmatig moest ik mijn kar een stukje verzetten omdat er iemand langs moest. Een kennis kwam bij mij staan, ik was haar binnen ook al tegen gekomen, waar zij mij al prettige Paasdagen wenste.  Haar fiets bleek naast die van mij te staan en ik stond dus in de weg, maar goed, het lukte.....ik zette mijn kar weg, toen kon zij er beter bij, maar kon ik weer niet bij mijn fiets.....nou, dan maar even gezellig verder kletsen tot zij klaar is........ voor ik opstapte nog even kletsen met mijn vriendin die daar net liep en toen naar huis.....boodschappen opruimen.....waarom zijn koelkasten toch altijd te klein???



Tijd voor een koppie......lekker even bijkomen...... eigenlijk heb ik zo tussendoor best al veel gedaan,  boodschappen en cadeau zijn binnen, spullen naar die schuur gebracht, spullen naar boven gebracht, tafel anders neergezet, wat kleine dingetjes opgeruimd..... , de was hangt buiten te drogen en dat allemaal voor de lunch......niet slecht!
Vanmiddag een aardappelsalade maken voor morgen en wat andere voorbereidingen, nog een beetje opruimen, stoffen en zuigen....het hoeft niet perfect, maar dit is echt wel even nodig........ en dan ben ik er klaar voor, dan alleen morgenochtend nog even mijn auto wegzetten, zodat afdeling Arnhem voor de deur kan staan.


Ik wens iedereen heel fijne paasdagen!!!






2 opmerkingen:

  1. Winkelen is een langdurige klus. Alsof je spreekuur houdt, hahaha. :-)
    Maar alles liep goed af.
    Voor morgen alsnog een fijne paasdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het was echt spreekuur, maar wel een leuk spreekuur hahaha. Op dergelijke dagen is het druk en duurt het winkelen wat langer..... geen probleem verder, had ik maar eerder moeten gaan.
    Dank je wel, jij ook! Het weer is in elk geval prima!

    BeantwoordenVerwijderen