Zoeken in deze blog

woensdag 10 april 2019

Saskatchewan

Op 5 mei werken wij mee aan een bevrijdingsconcert in de Grote Kerk hier in Monnickendam.
We doen dat samen met fanfare Veribus Unitis uit Wilnis en de Fort Saskatchewan Community Band uit Fort Saskatchewan in Canada (als je Saskatchewan maar vaak genoeg schrijft is het niet moeilijk meer, nu nog 10x uitspreken). 


Fort Saskatchewan  ligt in de Canadese provincie Alberta, dus niet in de provincie Saskatchewan! Maar dan weer wel aan de North Saskatchewan river. 





De plaats is o.a. bekend van de nabijheid van Petrochemische faciliteiten en zijn kudde van 50 schapen die het park in de binnenstad doorkruist en het gras eten tijdens de zomermaanden. (Ahhh, nu snap ik het logo van de band).





.
De stadsmascotte is een schaap genaamd Auggie ..... Dat vind ik nou een leuk weetje! 






Nou, gelukkig is onze Grote Kerk ook echt groot, er gaan veel makke schapen in!


Wij spelen ook iets samen met de Canadezen en verder hebben we ieder ons eigen programma, geen idee of de Canadezen ook nog iets samen met Wilnis spelen.  In elk geval denk ik dat het erg leuk wordt, ik heb er zin in!  Nu nog even stevig oefenen! 

2 opmerkingen:

  1. Dat wordt vast goed, eigen club en een paar gasten. Uit Canada nog wel. Daar zou ik ook naar uitkijken.
    Kennissen wonen daar, ze hebben ons de uitspraak geleerd. :-)
    Bertie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het wordt vast erg leuk...... een paar jaar geleden hadden we een Amerikaanse groep, daar speelden een paar oudleden van ons in, dat was ook erg leuk.
    De Canadezen werken op 4 mei mee aan de dodenherdenking in Wilnis.
    Ik ken ook iemand die in de groep uit Wilnis speelt, mijn broer kent hem beter, het is een oude dienstkameraad van hem.
    Na afloop hebben we net als toen met die Amerikanen feest in ons clubggebouw..... we eten daar en als het net als de vorige keer gaat willen de gasten niet meer weg hahahah.
    Saskatchewan...... je moet het gewoon zeggen en er niet bij nadenken!

    BeantwoordenVerwijderen