Zoeken in deze blog

donderdag 25 april 2019

Kiekeboe....

daar ben ik weer eens.
Het was een beetje druk de laatste tijd, eigenlijk te druk voor mij. Veel extra (vooral leuke) dingen, bijna elke dag wel wat en natuurlijk nog steeds opruimen i.v.m. de badkamerrenovatie (al moest ik dat wel even op een laag pitje zetten) het plotseling warme weer..... dat alles zorgde ervoor dat het voor mij teveel werd. Gelukkig was ik gebeld dat de badkamerrenovatie uitgesteld werd, ik weet nu dat ze de 8ste komen (en een dag eerder om de boel af te plakken tegen het stof)...dan heb ik nog even de tijd, hoe meer tijd, hoe netter is het kan wegzetten, is naderhand dan ook weer eenvoudiger. Ik hoef niet veel meer te doen, maar hoe meer tijd, hou rustiger het tempo, dat hou ik langer vol, vooral als er nog zoveel andere dingen te doen zijn.
Dinsdagavond duurde de muziekrepetitie mij ook te lang, het was heel gezellig, maar ik kreeg overal last van, mijn rug protesteerde hevig, ik kreeg spierpijn, mijn lip was stuk en de fut was er helemaal uit. Na afloop snel naar huis en slapen. De volgende avond had ik weer repetitie, maar nu gelukkig een korte.
Ik slaap veel de laatste tijd, erg veel.
Vandaag eindelijk geen enkele afspraak.... ik moest wel een brief posten....maar even lopend, dat is goed voor mij. Pfffff, gelukkig geen jas aangedaan, want ondanks de bewolking was het broeierig warm.  Geen brievenbus in mijn wijk meer, dus verder lopen....automatisch liep ik wel dezelfde kant als anders op..... de andere kant op was dichterbij geweest, maar die route zit nog niet in mijn systeem. Al snel liep ik te hijgen als een oud paard...... jammer dat ik onderweg geen bankjes tegenkom. Ik was er bijna toen ik buren tegenkwam waarmee ik een tijdje praatte...... kon ik gelijk even op adem komen.  Nou, de brief is gepost en ik lig voor Pampus op de bank.....goed dat ik niet meeloop met de muziek op Koningsdag...... ook een klein stukje gaat even niet lukken.
Het komt vanzelf weer goed, ik heb dat zo vaak....het is lastig, maar meer ook niet.

En ondertussen heb ik het schema van de werkzaamheden gekregen, 24 mei is de laatste dag dat ze bezig zijn als alles volgens schema verloopt en dan.....hoera....ik mag de boel weer opbouwen! En daar mag ik zo lang over doen als ik wil!  Wat zal het heerlijk zijn als ik weer overal bij kan...... gelijk krijgt mijn hele huis een opknapbeurt, dus het gaat even duren voor alles klaar is, maar dat is niet erg...... en opbouwen is veel leuker dan afbreken!!! Van Edwin zijn kamer wil ik een hobbykamer maken (en het blijft natuurlijk ook logeerkamer). Hoe ik dat voor elkaar krijg zie ik nog wel.....ik weet wel ongeveer hoe ik het hebben wil, maar ja....... aan het eind hou ik vast nog spullen over die ik dan toch maar daar moet zien op te bergen. Nu heb ik in mijn huiskamer een hobbytafel staan, maar die staat in de weg en het is te rommelig, dus dat moet gewoon anders. De keuken wil ik wat aan veranderen, mijn slaapkamer....het zijn geen ingewikkelde dingen, maar alles bij elkaar toch een hoop werk.  Eerst maar eens wat zien te verkopen op de vrijmarkt....na alle rommelmarkten waar ik wilde staan en die niet doorgingen ga ik dan nu maar eens de vrijmarkt proberen. Ik heb een flinke stapel dubbele boeken en andere boeken die wel weg kunnen en nog wat andere spulletjes en kleding waar een ander misschien nog blij mee is.....dat ruimt. en als ik er dan nog een extraatje aan over hou kan ik daar misschien verf van kopen om de boel hier wat op te knappen! Nu maar hopen dat het zaterdagochtend niet stortregent!!!

Van de week werd ik gebeld over de juiste datum en de lolbroek voegde er aan toe: "We gaan er een feestje van maken".....Hm,....... ik denk dat het mijn feestje wordt als ze weg zijn...... ik heb niks tegen die mensen, maar ik heb toch het gevoel dat ik een paar weken mijn huis kwijt ben. Maar goed, aan alles komt een eind.....na vervelende dingen zijn de leuke dingen weer extra leuk en natuurlijk ben ik blij met een nieuwe badkamer..... dus ik zal mijn verstand op nul zetten en laten komen wat komt!





6 opmerkingen:

  1. Wordt het een uitgebreide verbouwing? Dan staat je nog wat te wachten maar er aijn een paar voordelen: zolang er geklust wordt hoef je niet te poetsen. ;-)
    En het tweede is dat je er (meestal) iets beters voor terugkrijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn alles bij elkaar ruim 2 weken bezig (zitten ook 2 dagen bij dat ze niet komen, ik denk dat het dan moet drogen), maar ze zijn pas de 24ste klaar. Eerst gaan ze de granieten vloer eruit hakken. Of ze de tegels eruit halen of er overheen tegelen weet ik nog niet. En ook verder alles nieuw..... dus het knapt zonder meer op!!! Nee, ik laat nu al al het stof liggen waar het ligt. Ze plakken wel alles af, maar het zal toch stoffig worden. Mijn ramen moeten eigenlijk gelapt, maar laar maar even zitten, dat heeft nu geen zin. Er zijn al 2 buren die aangeboden hebben dat ik daar mag douchen, waarvan 1 heel dichtbij en daar heb ik de sleutel van....ik mag daar ook douchen als zij niet thuis is. Haar schuur heb ik ook al als opslagplaats...... gaat goed zo! Maar ik vind het geen probleem als ik mij tijdelijk bij de kraan moet wassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mee eens!!! Ik woon in een heel fijn buurtje, veel mensen waar ik altijd kan aankloppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het moet eerst erger worden voor het beter wordt. Dat wordt een paar weken in de rommel maar daarna heb je een paleisje als ik dat zo lees.
    Wat fijn zeg zulke buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het wordt altijd eerst erger. Het zal wel veel langer duren voor alles klaar is, maar als de belangrijkste ruimtes klaar zijn komt de rest geleidelijk aan wel, geen probleem.
    Ja, ik heb echt goed buren, helemaal super!

    BeantwoordenVerwijderen