Zoeken in deze blog

zaterdag 13 juli 2019

Ditjes en datjes met wissewasjes

Er zijn weer treinpakkers bezorgd.....kortingskaartjes van de NS. Het vreemde is dat ik ze nooit kreeg, al jaaaaren niet, maar dit jaar wel.  Meestal krijg ik ze van iemand anders toch nog en ook deze keer was dit het geval. Keurig thuisbezorgd.... 2 enveloppen, want ze had ook die van haar buren gevraagd! Super, de 1ste klas-kaartjes ga ik zeker gebruiken!! De rest zie ik nog wel..... even goed kijken wat ik mogelijk gebruiken kan en wat niet.


Toen ik later die dag thuis kwam stond er een doos heerlijke aardbeien voor de deur...... dezelfde bezorgster! Wat superlief!!!!  Nogmaals bedankt!!


Woensdag weer kaasmarkt en weer met de auto...... het was regenachtig toen ik vertrok....niet erg, maar toch....
Toen de markt afgelopen was regende het flink.....natgeregend stapte ik in de auto....goed dat ik niet met de fiets was.

Woensdagavond mailde ik naar een firma waar ik donderdag 4 juli teststrips voor mijn  glucosemeter had besteld..... ze waren al wat lang onderweg, maar wel al in het depot in Nederland.....alleen hadden de sufferds mijn adres verkeerd en daarom werd het niet bezorgd. Ze hadden i.p.v. mijn straatnaam mijn plaatsnaam ingevuld.... en daaronder ook weer Monnickendam. Huisnummer en postcode klopte, maar dat blijkt niet genoeg te zijn. In mijn klantgegevens staat het adres wel goed, de fout ligt dus bij het bedrijf waar ik het bestelde. De volgende ochtend kreeg ik meteen een mail terug......fout lag bij hun, hij had het juiste adres meteen doorgegeven aan de vervoerder, de volgende dag kon ik het verwachten. Niet dus!
Ergens anders besteld (ik had ze nodig!!) en die had ik zaterdag in huis.....die andere zending nog steeds niet. Dat wordt dus weer mailen..... deze keer zal ik schrijven dat ze ze mogen houden....als ik mijn geld maar terug krijg! Komen ze maandag nog dan maak ik er ook geen probleem van, maar ik bestel daar toch maar niet meer!

Vrijdag stond ik in een winkel bij de kassa en de jongen die mij daar hielp zei dat ik een lekker luchtje op had. Huh? dat kan alleen mijn doucheschuim of mijn deo zijn, meer had ik niet op! Of ik heb lekker ruikend zweet...... kan ook nog!


Woensdag regen, donderdag regen, vrijdag veel regen met onweer,,,,,,aan het geluid op mijn raam te horen zaten er ook wat hagelsteentjes bij. Een flinke bui.....maar Hilversum kreeg echt de volle laag...... daar kon je door de straten zwemmen!  Blij dat dat hier niet was..... regen is prima op z'n tijd, maar graag een beetje normaal.

Morgen maar even riemlussen aan mijn nieuwe witte broek maken...... een maatje kleiner gekocht, maar hij had nog kleiner gemogen. Met riemlussen hoop ik dat hij wat beter blijft hangen. Ik ben niet handig met naald en draad, maar dit moet lukken...... witte stof heb ik niet, maar met lichtblauw mag het ook, ik draag er toch een blouse overheen. Voor de kaasmarkten heb ik altijd een witte broek en blouse nodig. De oude broek (erg oud) is goed voor noodgevallen, maar is duidelijk te groot geworden en zakt dus ook (zelfs goed passende broeken zakken bij mij, maar dan minder erg/snel).

Vrijdag boodschappen gedaan en toch iets gekocht dat ik niet echt nodig had, maar ik kon het niet laten: Een koffieplantje! Coffea Arabica
Hij was niet duur, anders zou ik hem niet gekocht hebben! Nu maar hopen dat hij het doet...... ik heb geen groene vingers..... hoewel....met die vingers is niks mis, ik heb geen groene hersenen denk ik, ik vergeet plantjes nog wel eens. In de winter geen probleem, maar in een warme zomer een stuk lastiger. Mijn kruidenplantjes hebben veel water nodig en de zon is fel.... het gaat dan vaak mis!
Deze plant wil wel licht, maar mag geen direct zonlicht...... lastig, want ik heb veel zon in huis.... maar daar verzin ik wel wat op. Verder heeft deze plant geen bijzondere eisen.


Ik ben flink opgeknapt, sinds een week wandel ik weer vrijwel dagelijks minimaal een half uur. Het lukt weer. Heerlijk dat dat weer kan........ ik verveel mij niet in huis, maar een wandeling is toch wel erg fijn en heel goed voor mij! Het fietsen ga ik ook weer oppakken.... tot nu toe alleen kleine stukjes gefietst (hooguit een kilometer of 2), maar het wordt weer tijd voor de wat grotere afstanden!

Ik mag dan geen groene vingers/hersenen hebben, maar de stephanotis (bruidsbloem) die ik een maand of 5 geleden kreeg als verlaat verjaardagscadeau krijgt weer knoppen en loopt flink uit!












2 opmerkingen:

  1. Je hebt lieve buren, dat staat vast.
    De treinkaartjes krijg ik soms wel, soms niet. Misschien komen ze nog.
    Fijn dat je weer de oude bent, dan zit je heel wat lekkerder in je vel.
    Succes met ht plantje, ik heb er nooit een gehad maar nu heb ik een idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb heel lieve buren, vrienden, familie en kennissen.....zoveel mensen die altijd willen helpen....heerlijk. ik vraag die hulp niet snel, die bewaar ik voor als het echt nodig is.
    Ja, ik knap nu echt lekker op!
    Zo'n plantjes had ik ook niet eerder. Bij de kassa bleek hij nog goedkoper te zijn dan ik dacht.....1,99. Voor de prins wil ik het proberen.

    BeantwoordenVerwijderen