Zoeken in deze blog

maandag 15 juli 2019

Het lange wachten......

Het jaar 2019 gaat voor mij nu al de boeken in als het jaar van het lange wachten!

Natuurlijk is er vaak iets dat langer duurt dan verwacht, maar dit jaar is het wel heel veel, zoals de schilder die er op vrijdag om half 8 zou zijn en niet kwam opdagen. Uiteindelijk kwam hij (nadat ik gebeld had) op maandag.

Nu is het wachten op bestellingen die erg lang onderweg zijn. Mijn glucose-teststrips die ik 4/7 bestelde zijn er nog steeds niet, ik heb gemaild dat het niet meer hoeft en dat ik mijn geld terug wil. De andere firma waar ik ze vrijdag bestelde was sneller....zaterdag had ik ze binnen en nog met achteraf betalen ook...... ik weet waar ik ze voortaan bestel.

Ik zag zeer betaalbare vloerbedekking voor mijn overloop......ik had maar een klein stukje nodig. Afhalen in de winkel.....hm..... ik weet niet of dat handig is....... in de winkel eerst bekijken en dan kopen....dan zal je zien dat het daar net uitverkocht is. Nee, via de site bestellen en thuis laten bezorgen is handiger....... kost 5 euro meer, maar lijkt toch echt een goede oplossing! Nou, niet dus!

Het zou 5 werkdagen duren, daar hield ik rekening mee met bestellen, ik bestelde het op een dag dat ik nog iets speling had, want ik ben echt niet altijd thuis.  Meteen kreeg ik bericht dat het maandag 15/7 (vandaag dus) zou komen....dat is prima, ik zal zorgen dat ik er ben.
Vrijdag een mailtje met de mededeling dat het onderweg is....... de avond voor de afgesproken datum kon ik om 21.30 zien hoe laat ze zouden komen..... helaas staat er nu nog steeds dat niet bekend is wanneer ik het verwachten kan!
De klantenservice van de verzender dan maar.....bellen.....hm.....wachten tot ze er zijn, achter aansluiten in de rij.....ik mail wel! Geen goed plan....ik kreeg een ontvangstbevestiging met de melding dat ik binnen 2 werkdagen antwoord krijg...... daar heb ik niet aan, ik wil vandaag antwoord (is ook binnen 2 werkdagen, maar ja, ik vermoed dat het langer gaat duren). Dan toch maar bellen.
Ik las ergens op de site dat als ik niet thuis ben ik dubbele verzendkosten moet betalen..... dat ben ik niet van plan als het komt doordat ze niet op de afgesproken dag komen!
Op Google zocht ik het transportbedrijf op......oei, zoveel ontevreden klanten..... een paar goede maar.  Het hangt natuurlijk voor een groot deel van de chauffeur af of mensen tevreden zijn, maar ook die kan er niet alles aan doen als de planning niet goed is.

Wachten dan maar!

UPDATE:

Om kwart voor 10 kreeg ik 2 mailtjes van de transporteur........de eerste vermeldde dat mijn pakjes tussen half 2 en half 5 komt, in het tweede mailtje komt het tussen 11 uur en 2 uur.
Blijkbaar komt het wel vandaag, maar welke tijd, wat een verdriet, dat weten wij nog niet.

UPDATE 2:

Om 12 uur werd het gebracht, mooi op tijd. Erg aardige chauffeur, behulpzaam. 


3 opmerkingen:

  1. Dit is dus een wachtjaar voor jou.☻
    Hopeloos als bedrijven hun beloften niet nakomen.
    De schilder, ook zoiets. Een baas zal er niet altijd wat aan kunnen doen maar vervelend is het wel. het gemak waarmee sommige zaken met omgaan vind ik ook niet netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heel irritant toen die schilder niet kwam. Sowieso kwamen de meesten wat later.

    Vandaag was het gewoon niet goed geregeld, zo onduidelijk en late meldingen.Die chauffeur was prima, niets op aan te merken.

    Die andere firma heb ik nog niks van gehoord sinds mijn laatste mail.....zij hadden mijn adres verkeerd op het pakje gezet, ook niet slim. Het wachten viel vandaag uiteindelijk mee, maar eerst was het niet duidelijk of ze wel kwamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had je toch nog wat geluk Ans, maar ja, ik heb ook ooit zo zitten wachten op een zending, maar dié kwam veel vroeger dan gemeld ! Ik was net nog even een boodchapje doen en zou làng voor de geplande tijd terug zijn ! gelukkig kwam ie nog langs voor het dorp weer uit te gaan, ik had dus ook geluk toen !

    BeantwoordenVerwijderen