Zoeken in deze blog

donderdag 8 september 2022

Deze week.....

 Dinsdagochtend moest de zware salontafel een paar meter opzij (en nog het één en ander)....... het grote kleed eronder rolde ik op, resten tapijtplakband wegschrapen (nog niet helemaal gelukt), goed stofzuigen, dweilen, laten drogen en toen kon het nieuwe kleed erop. Dat had opgerold gezeten, dus de tafel zette ik niet meteen terug, eerst maar even laten 'uitzakken'. Pffffff, weer een klus klaar en dan moet het andere kleed onder de nog zwaardere eettafel ook nog. 
Maar eerst deze tafel weer terug...... ik keek tevreden naar het resultaat.... leuk kleed! 



Ik had het eerder willen doen, dan hadden de oude kleden vorige week met het grofvuil meegekund, maar ja.... toen had ik last van mijn rug, dus nu kan het pas eind van de maand opgehaald worden. Geen ramp, dat is nog voor mijn verjaardag (want dan wil ik dat wel in orde hebben), dus dat komt goed. Dan nog een paar stoelen bestellen, wel even wachten tot er weer geld op mijn rekening staat..... ik wil zo min mogelijk van mijn spaarrekening halen omdat dat al een andere bestemming heeft. Een beetje schuiven kan wel, maar niet te veel, maar het gaat lukken, anders zou ik het niet gekocht hebben... dan wacht ik liever.
Maar goed, daarna ben ik voorlopig klaar met extra dingen kopen..... na meer dan 40 jaar mogen de oude kleden weg en de bank die ik al eerder weggedaan had was stuk, de gaten zaten in de bekleding en die bank had ik ook al zo'n 30 jaar...... dus niet zo gek dat die aan vervanging toe was. Daar komen dan stoelen voor in de plaats..... 2  kleine stoeltjes voor het raam en 1 wat grotere aan de andere kant. Die kleintjes hebben een model waar ik zelf over het algemeen lekker op zit..... die andere is meer een 'luie' stoel en daar koop ik dan een bijpassende voetenbank bij. 
Verder hoeft er niet veel vervangen te worden, ik ben dik tevreden met wat ik heb. Apparatuur kan stuk gaan of slecht worden..... mijn koel/vrieskast is 24 jaar en vertoont steeds meer mankementen, laden scheuren, handgreep brak af, maar..... koelen en vriezen doet hij nog goed! Maar die heeft natuurlijk niet het eeuwige leven, dus die moet toch een keer vervangen worden, net als mijn laptop..... daar zal Edwin naar kijken, die weet wat ik nodig heb.... en de tuin moet opgehoogd worden..... daar heb ik al een tijd voor gespaard..... dat zijn de volgende onkosten. Maar er hoeven verder geen meubels e.d. vervangen te worden...... het gaat nu alleen nog om noodzakelijke dingen! Kleden waren minder noodzakelijk, maar ik zag wel dat ze oud waren..... er mankeerde wel wat aan al viel dat niet op. En er kwamen altijd rolletjes stof vanaf, mijn grote ergernis! Dus nu heel blij met wat nieuws. 

De rest van de dag wat rustiger aan gedaan...... en 's avonds weer naar de muziek. Gelijk mijn oud papier meegenomen, dat ruimt weer, ik had veel, van de hele vakantie!
Het was er vies warm, het spelen ging zwaar, maar het was weer gezellig. Weinig gespeeld in de vakantie, dus dan is het allemaal wat zwaarder. Doordat ik door de aanpassingen aan mijn gebit mijn manier van spelen moest aanpassen is het toch al lastiger en de laatste jaren (toen ik niet fit was) ging het ook al achteruit en dat is niet zomaar weer normaal. In elk geval hebben we weer muziek waar ik wel even flink op moet oefenen, want anders gaat dit echt niet lukken...... dinsdagavond zaten mijn vingers volledig in de knoop, zoveel snel wisselende noten...pffff  ...... en er kwam vaak niet veel geluid uit, in elk geval vaak niet het goede geluid ...... dus buren.... doe de oordoppen maar in! 
Meteen naar huis na afloop .... het had blijkbaar geregend, er zaten spatjes op mijn voorruit.
En toen ging het onweren! Dat zat er aan te komen, hopelijk frist dat op. Even wat drinken, even tv kijken en om 3 uur werd ik wakker..... maar viel snel weer in slaap.

Woensdag veel te vroeg wakker....... niet de bedoeling, maar ja...... dan maar even rustig aan de dag starten en als ik slaperig word doe ik gewoon een tukkie. Nou, de slaap kwam weer om een uur of 8, ik kon mijn ogen niet meer openhouden en sliep gewoon weer tot 11 uur! En het kon mij lekker niks schelen..... ik had het even nodig na een vermoeiende dinsdag!
Vandaag maar niet teveel sjouwen..... er zijn nog genoeg minder inspannende dingen te doen.
 Opruimen natuurlijk, misschien boodschappen doen, de normale huishoudelijke klussen die steeds terug komen en op een paar "vakantieadressen" kijken of er post is...... ik verveel mij niet.

En het is 7 september, Ed's verjaardag..... al is hij hier niet meer, het is toch zijn verjaardag ..... misschien viert hij het boven wel. Hij zou 72 zijn geworden..... gek idee, hoe zou hij er nu uitgezien hebben? Hij is voor mij altijd 35 gebleven! 

Zo ondertussen heb ik allemaal tasjes en doosjes klaarstaan met spullen die anderen willen hebben, maar ja..... ze wonen niet allemaal in de buurt, dus sommige dingen blijven hier nog wel een tijdje staan. Nu nog een plek bedenken waar het niet in de weg staat! 
Ook voor Edwin staat al een stapel klaar (cd's en geluidsapparatuur), maar dat zijn zijn eigen spullen die hier nog steeds stonden. 
Zodra hij hier komt mag hij het meteen in zijn auto zetten, dan ben ik het kwijt. 

De wolfspin komt steeds vaker voor in Nederland..... grote griezels....ik las ergens hoe je hem kan herkennen....... volgens mij heb ik geen signalement nodig als ik de afmetingen lees.... het lijf kan 5 cm worden en de poten 15 cm!!!!! De meeste zullen wat kleiner zijn, maar toch..... niet normaal!
 Hij wordt vooral vaak in Arnhem, Nijmegen, Utrecht en het zuiden van Limburg gezien, maar elders ook..... uhhhhhh Edwin...... ik weet niet of ik nog naar Arnhem durf te komen. Hij is nog agressief ook en giftig (maar niet echt gevaarlijk)! Hoe moet je zo'n beest dan je huis uit krijgen? Is er iemand die je daarvoor bellen kan?  Waarschijnlijk ben ik als eerste het huis uit..... ik moet er echt niet aan denken zo'n monster tegen te komen! 
Graag tips (en helden die willen helpen) om deze griezel te verjagen. HELP!

Donderdag begon nat en donker..... maar mij hoor je niet mopperen! Heerlijk die verkoeling.
Later kwam de zon door.... nog wel bewolkt en soms een donkere wolk.... soms nog behoorlijk warm zelfs. 

En dan 's avonds het bericht dat queen Elisabeth overleden is. Het leek wel eens alsof zij onverwoestbaar was. Heel gek, ik dacht meteen aan remembranceday in november, als wij altijd "God save the queen" spelen. Dat gaat dan "God save the king heten" .... hetzelfde lied, andere titel en in de tekst verandert ook dat queen in king. Het lijkt zo onbelangrijk, maar ik denk echt dat we moeten zorgen dat die titel aangepast wordt als we het spelen.... het woord queen moet niet meer zichtbaar zijn... in elk geval niet zichtbaar voor anderen..... denk ik. Raar dat ik daar meteen mee bezig ben, maar het schoot meteen door mijn hoofd. 
Queen Elisabeth...... ik heb nooit een andere Engelse koningin gezien, ze was al koningin voordat ik geboren werd en ik ben bijna 68!
Vroeger had ik het niet door, maar ze had humor. Ze is 96 geworden....... wat een leeftijd. 

3 opmerkingen:

  1. Alsnog proficiat met Edwins verjaardag.
    En met het nieuwe kleed, een heel mooi dessin. Dingen verslijten nu eenmaal, dat houd je niet tegen. Je hebt lang met de oude gedaan, dat haalde mijn spullen niet maar ja, met zes personen gat het hard.
    Van de wolfsspin moet je maar hopen dat hij niet binnenkomt. Ik heb geen spinnenfobie maar van deze afmetingen schrik ik toch, brr. Als het nodig is neem ik de ragebol of kamerbezem en hoop dat hij klem komt te zitten in de haren en schud hem uit boven de kliko. Ik zie geen andere oplossing.
    Volgens mij bestaat er geen speciale reddingsbrigade voor.
    🤔


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je. Ja, ik vond het kleed ook leuk..... het kan ook buiten gebruikt worden!
    Met 6 personen gaat het veel harder..... en je kan pech of geluk hebben..... ik kocht een keer 2 2-zitsbankjes en met 2 jaar kwamen er al gaten in de bekleding.
    Deze spin is gigantisch als je een volw
    assen vrouwtjes hebt.... brrr..... nee, zelfs met de ragebol durf ik het niet! Kleine spinnetjes durf ik nog net, maar grote spinnen.... brrrrrr....echt niet en deze is abnormaal groot en valt bovendien aan, daar zal toch een reddingsbrigade voor moeten komen hahaha...... tijd om zoiets op te richten!

    BeantwoordenVerwijderen