Zoeken in deze blog

donderdag 23 mei 2019

Ik beken

Ik ben er achter wat er van de week misging met de timmermannen en ik moet bekennen dat ik zelf een fout maakte.
Ik dacht de laatste week van het schema goed in mijn hoofd te hebben......Maandag de timmerman, dinsdag de kitter en dan 2 dagen niks....ik denk omdat het werk van de kitter dan moet drogen.
Maar het was andersom......maandag de kitter en dinsdag de timmerman....ik heb het waarschijnlijk omgedraaid omdat het logisch leek dat de kitter als laatste kwam voor twee dagen niks.

Toen ik zondag gebeld werd met de mededeling "ik kom morgen later, tussen 10 en 12" nam ik aan dat dat de timmerman was......ik had het begin niet verstaan omdat de tv wat hard stond en ik de afstandsbediening zo snel niet kon vinden.

De man die om kwart voor 12 kwam kende ik niet........ik verwachtte één van de timmermannen van die week ervoor, deze was onbekend...... ik nam aan dat deze gestuurd was omdat die andere het niet op tijd redde.....ja, ik neem teveel aan, ik weet het.  Hij kwam meteen al wat onhandig op mij over, hij zette zijn bus onlogisch half op het erf van de buren en zei weinig.....ook toen hij wegging.
De timmerman moest een stuk van de deur afzagen, toen de man wegging zag ik de deur niet in de scharnieren, maar voor mijn slaapkamerdeur (dat blijft niet slim van die man), dus dat vond ik vreemd.
Toen een uurtje later een timmerman die ik al kende voor de deur stond en zei dat hij een stukje van de deur af kwam zagen was ik dus verbaasd....er was al een timmerman geweest. Nog verbaasder was ik toen die eerste niks aan die deur gedaan bleek te hebben, alleen verplaatst. We snapten er allebei niks van, wie was die man geweest?
De volgende dag keek ik even op het schema hoe laat ik de kitter kon verwachten...... dat was de enige waar geen tijd bij stond........ bij de anderen stond steeds 7 uur of half 8, een enkeling 's middags, maar dan had ik 's morgens meestal wat anders. Het vakje stond voor de hele dag ingekleurd....... dus afwachten maar.

Het werd later en later...... zucht......was ik daar nou vroeg voor opgestaan? Om een uur of drie pakte ik toch maar eens het schema erbij...... huh? Vandaag de timmerman, maar die is gisteren al geweest en die verwachtte ik dus ook, maar was eigenlijk een dag te vroeg volgens mijn schema. En die kitter dan? Gisteren? Uhhhhhh.....zou die man dan kitter zijn geweest? Snel naar boven.....ja hoor, ik zag dat het kitwerk gebeurd was...... voor joker een hele dag zitten wachten en een raadsel opgelost.
Blijft natuurlijk dat die man die deur (en zijn auto) raar neergezet had, dat hij weinig zei waardoor ik ook niets hoorde waardoor ik het kon begrijpen en dat de echte timmerman een dag te vroeg was.
Ik begin hier het spoor helemaal bijster te raken, maar het eind is in zicht.
Als het goed is vandaag niks, maar ik kijk niet raar meer op als de schilder ineens voor mijn neus staan.  En morgen? De schilders en de opruimers!!!!! KLAAR!!!!

4 opmerkingen:

  1. Wie zou dat niet, zoveel dat moet gebeuren, zoveel mensen die er aan meewerken....
    🤔🤔

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het werd wel verwarrend ja....maar nu snap ik het allemaal weer hahaha.
    Als al het stof weg is ben ik vast weer helemaal helder!

    BeantwoordenVerwijderen