Zoeken in deze blog

donderdag 18 augustus 2022

De derde visdag, de tweede voor mij

 Het was weer tijd om te EHBO-en bij de visdag (vrijdag 12 augustus). De weersvoorspelling werd ik niet vrolijk van.... meer dan 30 graden!!!! Ik zorgde dat ik kleine flesjes water bij mij had.... we worden altijd goed van eten en drinken voorzien, maar dit kon ik ook voor een ander nodig hebben. Mijn ventilatorpet mee, een gewone pet, zonnebril, van tevoren goed insmeren.....en zonnebrand mee... ook daar kan ik mogelijk iemand mee helpen (ik vind dat als je daar als EHBO-er bent dat je best iets extra's mag meenemen waar mensen mee geholpen kunnen zijn, dingen die niet in de tas zitten! De koelhanddoekjes was ik vergeten, dat had ik in de koelkast achtergelaten.... tsja, de voorbereiding was goed, maar als ik dingen vergeet werkt het niet. 
Luchtig gekleed ..... korte broek en mouwloos shirt..... met dit weer kijk ik niet of het mij staat...... dan kijk ik waar ik mij prettig in voel..... witte benen, te dik...... maakt niet uit, het is warm en daar kan ik slecht tegen! 
Ik vergat ook mijn EHBO-hesje..... dom, maar ik moest toch nog een EHBO-tas ophalen en daar zit ook een hesje in! 
Achter de rollator wandelde ik er weer naar toe en nam plaats op mijn favoriete bank aan het water, onze 'uitvalsbasis' . Er stond wind vanaf zee..... heerlijk verkoelend,  dat maakte veel goed. 
Het was weer een leuke dag.... naar mijn idee wat minder druk dan een een week eerder, maar dat zal door de hitte komen. Heel gezellig allemaal! 






En de vis smaakte weer goed!

Het bleek dat er over mijn ventilatorpet gepraat werd, want één van de vaste fotografen kwam naar mij toe (terwijl ik een andere pet op had) en vertelde dat.... zij had meteen door dat ik dat was en daar wilde ze even een foto van maken. Die pet (op zonne-energie) 
heb ik al jaaaaaren, ook vaak bij de visdagen gedragen.


Foto Thea Klaver




Ooit kon ik ze ergens bestellen voor weinig geld en legde een voorraadje aan, ik heb er regenmatig één cadeau gegeven, altijd een leuk aardigheidje. Nu moest ik regelmatig zeggen waar ik hem gekocht had, maar ik heb geen idee of ze er nog zijn. Hij werkt op zonne-energie, zodra ik uit de zon ben stopt hij. 
Zelf kreeg ik toch teveel zon..... ik was verbrand..... de zon was mijn shirtje binnengedrongen via het armsgat..... naar een plek waar ik niet echt goed bij kan en waarvan ik niet verwachtte dat dat in de zon zou komen..... gelukkig geen blaren, maar wel een beetje auw. 

Nog even een makreel mee voor thuis .... lekker!!! 


Er waren weer geen gewonden gelukkig...... alles ging goed! De laatste keer (19 augustus) hoef ik niet, maar misschien ga ik nog wel even kijken, dat zie ik dan wel.

De terugweg was lang en heet...... grotendeels liep ik in de zon....... geen wind...... wat ik normaal een lekkere wandeling vind leek nu eindeloos..... zo blij dat ik thuis was! Ik viel meteen op de bank in slaap. 
De volgende dag moest de tas naar een ander toe, ik verwachtte dat ik hem moest brengen, maar hij werd gehaald ..... wel zo prettig, maar brengen was ook geen probleem, maar dan graag voor de hitte, want ik wilde de ongeveer 4 kilometer op de fiets doen dan..... de auto is te warm, tegen de tijd dat de hitte eruit is ben ik alweer op de terugweg. 
En de kogel is door de kerk..... ik stop met EHBO. Ik vind het nog steeds leuk en nuttig, maar ik moet gewoon minderen met dingen...... ik heb teveel aan mijn kar hangen. Meteen doorgegeven..... mijn pasje is nog bijna 2 jaar geldig, dus in nood kan ik nog invallen. 

En zaterdag even nauwelijks zon voor mij..... een stevig t-shirt met mouwtjes aan om de verbrandde plek te beschermen en verder zo weinig mogelijk in de zon! Ik verwachtte dat het dan zondag wel al beter zou voelen, maar die plek moet voorlopig nog wel uit de zon blijven. De rest kan wel wat hebben ondertussen, hoewel op mijn arm ook een paar plekken wel erg rood zagen, maar die voelde ik verder niet, dus dat valt wel mee..... voorlopig maar even factor 50 gebruiken, ook als ik maar heel even buiten ben.. Het bleef nog een paar dagen flink gevoelig, pas dinsdag  werd het duidelijk minder en begon ik te vervellen en woensdag voelde ik het nauwelijks meer.
.

3 opmerkingen:

  1. Beetje zeewind erbij, moet lekker aangevoeld hebben en dan voel je de zonnebrand niet gauw.
    Makreel toe, smakelijk afsluiting. 😉
    Je hebt gelijk dat je iets afstoot, als je zelf voelt dat het teveel wordt is doorgaan niet verstandig..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was heerlijk en inderdaad, ik voelde het niet.... het was ook op een plek waar ik het niet verwachtte.
    Dit soort dagen zijn erg leuk en EHBO-en is leuk en nuttig, maar het is alles bij elkaar gewoon teveel.

    Bij je vorige reactie wilde ik ook reageren, maar het lukte niet.... als het hier wel lukt.... dit wilde ik daarbij zetten: Hahaha, kleintjes worden vaker over het hoofd gezien...... maar zoekt en gij zult vinden!
    Zelf was ik ook wat minder aanwezig door afwezigheid🤣... en bezigheden.

    BeantwoordenVerwijderen