Zoeken in deze blog

maandag 17 oktober 2022

Herfstig

 


Vrijdag weer heerlijk gezwommen, wat is dat toch lekker! Ik zou graag een eigen zwembad willen hebben..... overdekt en met een dak dat in de zomer open kan. Dat is iets dat ik nooit zal bezitten, dat moet ik echt eerst een rijke vent zoeken, maar erover dromen is ook leuk. Ideaal om 's morgens eerst een paar baantjes te trekken om echt wakker te worden. 

Zaterdag was het tijd voor de griepprik en de pneumokokkenprik. Ik zit altijd in het eerste tijdslot en ik ga liever later, maar ja..... ik ben met dat soort dingen heel gehoorzaam. 
Onderweg kwam ik al een hele sliert fietsers tegen die hem duidelijk al gehaald hadden..... heel veel mensen met een naam die in een ander tijdslot horen.....  waarom ben ik dan zo gehoorzaam en ga ik op een tijd die ik zelf niet prettig vind? Het leek druk bij de priklocatie, maar het viel mee, ik kon meteen doorlopen en ik werd de apotheek ingestuurd.....iemand stond zich uit te kleden.... nou ja, niet helemaal, maar hij was vergeten een shirtje aan te trekken en deed z'n trui uit en liep nu in zijn hemd. Ik zei hem dat ik daar niet van schrok.
 Ik kwam terecht bij mijn diabetesverpleegkundige die mij links en rechts prikte..... de linkerprikplek bloedde een beetje, ze veegde het af en pakte een pleister..... en moest toen zoeken waar het was, want het was blijkbaar al gestopt. Rechts voelde ik meteen al niks meer, links prikkelde een beetje...... niet erg, maar het was een duidelijk verschil. Ook later voelde ik mijn linkerarm wat meer. De volgende dag voelde ik in beide armen wel iets, maar het stelde niet veel voor.... wel links nog steeds iets meer dan rechts.
Ik vertelde dat ik deze zelfde dag ook de herhaalprik had kunnen halen en ze schoot in de lach.... dat vond ze wel erg veel van het goede. 
En supersnel zat ik alweer op de fiets naar huis. Zal ik volgend jaar ook eens ongehoorzaam zijn en gewoon later gaan? 

Zondag kreeg ik weer visite voor mijn verjaardag ... 4 mensen en een hond(je). Ze zouden eind van de ochtend komen en daarom zou ik zorgen voor een lunch, dat leek mij wel zo handig en is altijd gezellig. Ik moest nog wel brood halen, maar ik had nog genoeg vleeswaren en kaas in huis. Ik maakte een lekkere vleessalade en had nog wat andere salades, zorgde voor een paar speciale broodjes die ik even in de oven deed en ik had een quiche. 
Eerst koffie en thee met wat lekkers en daarna lunchen...... daarna werd er niet veel meer gesnoept hahaha.... ze zaten vol.  Om ongeveer half 4 gingen ze weg..... ik ruimde op en waste af... even stofzuigen en meer van dergelijke klusjes en gaf het cadeau een mooi plekje.



Even zitten..... zzzzzzz...... ik viel als een blok in slaap. De dagelijkse wandeling werd daardoor verschoven naar 's avonds laat .... geen probleem, ik vind het lekker om laat te wandelen. Zo heb ik toch weer alles gedaan wat ik van plan was! 


En maandag....... was het echt herfstig! Maar het is 17 oktober en de verwarming is nog niet aan geweest. Ik vind het in huis helemaal niet koud en zondagavond liep ik in mijn t-shirtje zo naar buiten.... het regende een beetje, maar koud was het niet. 
Buiten is veel nog groen, maar de herfstkleuren laten zich ook steeds meer zien..... ik hou ervan! 
Die warme kleuren...... geweldig!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten