Zoeken in deze blog

dinsdag 18 oktober 2022

Je blijft je verbazen

 Mijn nieuwe ramen (HR++) isoleren zo goed dat ik nu het 's morgens vaak vochtig is buiten de dag begin met beslagen ramen..... beslagen aan de buitenkant! Vroeger, toen ik nog enkel glas had besloeg het aan de binnenkant en dat was soms heel hardnekkig en dik, een wisser erover hielp maar heel kort. Nu is het aan de buitenkant, niet zo dik (tot nu toe) en verdwijnt vrij snel als de zon doorkomt. Benieuwd hoe het van de winter is. Dit is wel even wennen, ik had hier van tevoren nooit aan gedacht. Het schijnt normaal te zijn, ik zie het dan ook overal in de straat en eigenlijk is het niet onlogisch. 

Een week of wat geleden kocht ik een chrysant..... paars. Eigenlijk wilde ik een goudbruine, maar die was er niet, nou ja, paars is ook mooi. 
Hij stond nog volop in knop, maar de kleur was duidelijk paars en bloeide al snel..... en pas na een tijdje drong het tot mij door..... hij is goudbruin. Heeft iemand het stiekem omgewisseld? Is hij van kleur veranderd? Ik heb geen idee en toen ik er een foto van dichtbij van maakte zag ik op die foto toch nog wat paars en hij leek roze. Ben ik gek aan het worden? Van paarse hortensia's weet ik dat die het jaar erop gewoonlijk roze zijn, alleen bij een bepaalde grondsoort worden die paars en als je ze paars koopt zijn ze vaak met een kleurstof bewerkt zo heb ik mij lang geleden laten vertellen. Maar een chrysant..... geen idee. Maar blij mee, want deze kleur wilde ik!


En dezelfde plant een dag later met wat meer afstand gemaakt:

Ik snap dat een foto van dichtbij een iets andere kleur kan geven en op een foto zijn de kleuren wel vaker anders dan in het echt,  maar toch.... het lijkt wel een toverbal!

De zon gaat de laatste tijd vaak ook weer zo mooi onder, dat is ook net een  toverbal. Elke keer is het weer genieten! Deze foto is van maandagavond (17/10) om 19.00 uur:



Ik had vrijdag een pakketje besteld bij de Hema....... ik gaf aan dat ik het maandag bezorgd wilde hebben, zaterdag kwam niet uit. Zondagmiddag een mail:..... 'uw pakket is verzonden' ...... ik las niet de lijst met artikelen door die er onder stond. 4 uur later: 'uw pakket is verzonden'..... en weer las ik niet wat ik besteld had... ja, ik wist zelf wel wat ik besteld had, ik ga niet elke keer die lijst doorlezen. 
Maandag werd mij een lichtgewicht pakket overhandigd.... het rammelde ook niet, ik dacht dat ik een lege doos kreeg. Er bleek toch iets in te zitten.... en afwasbak die precies in de doos paste. Meer niet! En de rest? Geen idee, maar juist bij de rest zat iets wat ik de volgende dag nodig had! 
Ik keek de mails nog eens na..... en ja, bij de één een lijst artikelen zonder afwasbak en bij de ander alleen die afwasbak. En wanneer komt de rest dan? Track and trace gaf aan dat die zending niet bij het verzendbedrijf ontvangen was. En nu? 
Dinsdagochtend via Messenger maar eens een bericht gestuurd....... en wachten op antwoord. Meteen maar alles gemeld.... de track and tracenummers, bestelnummer..... dan hoef ik niet meer te zoeken.
Er stond "binnen 3 uur antwoord"..... hm.... niet echt het toppunt van snelheid. Bij een andere mogelijkheid stond ook chatten, maar dan zou ik meteen antwoord krijgen .... alleen werkte die link niet dus dan maar messenger. 
Binnen 3 uur lukte niet.... binnen 6 uur ook niet, ik wacht nog op antwoord... om 10 uur vanmorgen stuurde ik mijn klacht in en het is nu bijna half 5. 

Ik wilde eindelijk een afspraak maken voor bloedprikken, dat had ik uitgesteld omdat mijn medicijn er niet was en dan heeft een controle of een hogere dosering werkt weinig zin. Het juiste middel is er nog steeds niet (dat duurt nog een paar maanden), maar ik heb tijdelijk een vervangend middel in de juiste dosering..... ik weet nu dat ik het verdraag (dat wilde ik ook eerst even afwachten, ik heb genoeg problemen gehad met een ander medicijn, dus als ik er niet tegen blijk te kunnen stop ik en dan heeft die controle ook geen zin). Dus dan nu over een week of 6......  ik kon het maar 4 weken vooruit plannen..... hm.... volgens mij was dat eerst langer, maar misschien ben ik zelf wel in de war.... dan maar weer wachten. Ik moet in december toch naar de diabetesverpleegkundige, dus als ik over een week of 6 ga hoeven we niet te bellen over de uitslag, dat kan dan meteen als ik er ben..... vind ik! Dan mag ik wel niet vergeten op tijd een afspraak te maken.......  lastig dat het niet wat verder van tevoren mogelijk is. Omdat ik nuchter geprikt moet worden moet ik wel een vroege afspraak hebben..... hoe verder van tevoren ik een afspraak kan maken, hoe groter de kans dat het lukt. 

Wat een prachtig weer vandaag, 18 oktober en het was met mijn jas aan te warm! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten