HEMA had na 24 uur nog geen antwoord gegeven..... en bij de bezorgdienst was de status dinsdagavond ineens veranderd van een onbekend pakket naar een pakket dat wel aangemeld maar niet ontvangen was.... en dat stond er 's morgens nog steeds. 24 uur na mijn eerste melding besloot ik zelf maar te reageren en ik liet duidelijk merken dat ik niet tevreden was en schreef dat als dit nou 'echt HEMA' was het duidelijk geen aanbeveling is.
Deze keer kwam het antwoord wel snel..... o.a. dat de levertijd een inschatting is en dat ze een track en trace sturen als het verstuurd is zodat ik dan altijd kan zien waar mijn pakket is.
Nou..... niet altijd........ pas een paar dagen nadat ik de track and trace-code ontving kwam de status dat het pakket daar was aangemeld... in die tussentijd leek het spoorloos.... dus blijkbaar had ze niet alles goed gelezen, want dat had ik al geschreven. Ze was wel op zoek gegaan naar het pakket, oké..... dat is dan weer een puntje in haar voordeel.....en deze keer een puntje voor het snelle reageren....... maar echt tevreden ben ik nog niet.
En ik moest het maar tot na het weekend afwachten..... zucht......
Een inschatting.... hm.... "Voor 22 uur besteld, de volgende dag in huis" komt niet over als een inschatting.
De mogelijkheid om te kunnen kiezen voor maandag i.p.v. zaterdag slaat ook nergens op als het een inschatting is.
Dat de klantenservice het druk heeft snap ik als ze dit bij meer mensen doen..... je zal er maar werken.
En als Hema het nu al niet meer aankan dan zou ik de decembercadeautjes maar snel bestellen, hopelijk komen ze op tijd.
Ik heb wel vaker bij Hema besteld en er is wel eens vaker wat vertraging geweest, maar niet zoals nu, dit vind ik ronduit slecht. Ik denk dat Hema de weg even kwijt is..... jammer, ik was altijd tevreden en begrijp het best als er wel eens wat tegenzit, maar als zij beweren het verstuurd te hebben en de verzender heeft het niet..... en er komt geen antwoord al je wil weten hoe het zit..... dan gaat er toch echt iets niet goed. En als ik bericht krijg dat het vertraagd is heb ik daar ook begrip voor, maar als ze melden dat het eraan komt en het komt niet.... en ik moet maar tot volgende week wachten dan vind ik dat gewoon slecht!
Ik had het dus zaterdag al kunnen hebben, maakte er zelf maandag van en nu is het woensdag en nog steeds staat er bij DHL dat zij het nog niet ontvangen hebben (maar wel aangemeld, het is geen spookpakket meer!). Maar ik moet het afwachten tot na het weekend...... niet echt het antwoord waar ik op hoopte.
Ik schreef maar weer een antwoord op dat bericht...... en kreeg alleen een automatisch bericht, dus weer wachten. Dit was woensdagmorgen, het is nu avond en de klantenservice is gesloten en nog geen antwoord!
Maar ondertussen gebeurde er nog wat!
Woensdagmiddag ontving ik de volgende mail:
Hoi Ans, | Je geretourneerde bestelling met nummer 975625970547 is verwerkt. Wat betekent dit? Als je iets online gekocht en geretourneerd hebt kun je het retourbedrag binnen 3-5 werkdagen terugverwachten op het bij ons bekende rekeningnummer. Ook als je (gedeeltelijk) met een cadeaukaart hebt betaald, storten we dit bedrag op je rekeningnummer. Als we je rekeningnummer niet hebben, neemt onze klantenservice contact met je op. Als je producten in de winkel hebt geretourneerd en het bedrag direct terug hebt ontvangen, wordt het geld niet meer teruggestort op je rekeningnummer en is de retournering bij deze bevestigd. Wil je dezelfde artikelen in een andere variant bestellen? Klik dan op de afbeelding van het product en bestel het artikel opnieuw.
Echt, ik ontplofte......ik werd zo kwaad!
De mail kon ik niet beantwoorden dus maar weer een bericht naar de klantenservice dat ik niks retour heb gestuurd en dat ik wil dat ik alles wat ik besteld heb alsnog krijg!
Het zal vast niet lukken, ik heb er geen vertrouwen meer in en ik zal dan ook echt nooit meer iets bestellen bij de HEMA als ze dit niet oplossen. Dit is fout op fout en geen geweldige klantenservice.
En de bezorgdienst zegt nog steeds dat ze het niet ontvangen hebben.
Ik kreeg vandaag ook een mail met kortingsartikelen van de HEMA....... nou, ik bestel niks! Ik ga (nog) niet zo ver dat ik nooit meer in een winkel van de HEMA kom, maar iets bestellen voorlopig zeker niet en waarschijnlijk nooit meer, tenzij ze het naar tevredenheid oplossen!
Mijn planning was goed, ik liet het komen op een dag dat ik thuis was...... en nog voordat ik het nodig had! Het is niet gelukt, wat ik nodig had moest ik snel een andere oplossing voor bedenken....HEMA.... je wordt bedankt!
Ik ben wel benieuwd of er meer mensen problemen hebben met de webwinkel en/of klantenservice van de HEMA.
Het probleem is wel dat er iets bij zat waar er nog maar een paar van in voorraad waren, dus de kans lijkt mij klein dat dat nog lukt (tenzij die in mijn retour gestuurde pakket nog niet naar een ander is gegaan). Ik zal eerst eens kijken op de site...... ik ben het vertrouwen een beetje kwijt. Het kwam ook zo slecht uit dat het er niet was, het heeft mij allemaal veel extra werk gekost en wat geld (reisgeld om iets vervangends te kopen en het artikel zelf, wat ik niet gekocht had als het pakket op tijd was). Ik weet het, er zijn groter rampen in de wereld, maar mijn bloeddruk steeg naar ongekende hoogte..... gelukkig had ik geen controle deze week!
Dus wel een oplossing en die is in elk geval niet onredelijk. En...... het retourgeld staat zelfs al op mijn rekening!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten