Zoeken in deze blog

zondag 29 januari 2023

Ben ik een krent?

 Langzaamaan ben ik wel iets opgeknapt, maar ik ben er nog lang niet. Het hoesten wordt steeds erger, keelpijn en  spierpijn zijn er nog wel, maar minder, verder flink verkouden, mijn hoofd voelt wat minder vervelend aan en ik heb niet aldoor koorts meer. Wel heb ik het nog steeds koud en ik slaap weer heel veel. Het komt vanzelf weer goed, maar het heeft even tijd nodig. 
Jammer van het mooie weer, het was zonnig en het leek echt wandelweer...... als ik mij beter had gevoeld. Nou ja, dat komt wel weer...... en als het mooie weer dan ook komt kan ik weer snel beginnen met conditie opbouwen, maar eerst verder uitzieken. 
Ik ben ondertussen door mijn tissues heen, maar ik had nog ruim voldoende pakjes zakdoekjes, een flinke voorraad..... en ik heb tissues besteld, die komen maandag. Ik had toch wat nodig van de Hema en zo kon ik gelijk mijn gespaarde punten inwisselen voor korting, anders zouden ze vanaf maandag verlopen zijn. 
Het plan was om afgelopen week te winkelen en dan zou ik in elk geval een kop koffie of thee voor mijn punten gebruikt hebben. Toen ik besteld had en punten ingewisseld hield ik nog punten over waar ik niks mee kon.... maar net teveel om te laten verlopen vond ik. Voor die bestelling kreeg ik weer nieuwe punten en toen had ik weer genoeg voor een nieuwe korting en wat ik dan over zou hebben waren nieuwe punten die tot eind januari volgend jaar geldig zijn (en alweer genoeg voor een kop koffie). Ik besloot gewoon nog een bestelling te plaatsen .... er zijn dingen die prima zijn om in voorraad te hebben. Jammer dat artikelen met korting niet meetellen, maar bij deze laatste voucher had ik geen minimum bestelbedrag, dus dan is het snel goed. De kortingsartikelen kon ik dan gebruiken om aan het bedrag te komen waarbij ik geen verzendkosten heb (ja, zo'n krent ben ik..... ik kan mijn geld maar één keer uitgeven en op=op, dus ik let op alle aanbiedingen, kortingen en gratis verzending. Mijn decaf-koffiepads waren bijna op, dus dat dan maar erbij, die gebruik ik regelmatig. Wel jammer dat het online per 6 pakken gaat, maar ik neem aan dat dat is voor mensen zoals ik, die met 1 pak koffie proberen de verzendkosten te omzeilen. In dit geval prima, want het was elk tweede pak halve prijs en met die nieuwe voorraad van 6 kwam ik aan het juiste bedrag. Dus 2 pakketten achter elkaar besteld die tegelijk aankomen! Dan heb ik weer een flinke voorraad tissues, zakdoekjes, decafpads en wat andere dingen die ik nodig had en waarvan er een aantal nu goedkoper waren. Ik beschouw het altijd een beetje als een sport om zo goedkoop mogelijk te winkelen .... uiteraard alleen met spullen die ik ook echt wil hebben en die evt. lang goed blijven. Het heeft geen zin om 3 zakken appels uit de aanbieding te kopen, want die krijg ik niet op. Of dure dingen die dan wel goedkoper zijn, maar nog steeds duurder dan wat ik normaal koop. Dan kan wel eens een keertje als het iets is wat ik heel graag wil of wat ik erg lekker vind, maar daar maak ik geen gewoonte van. 
Wel handig dat er zoveel online besteld kan worden...... ik vind gewoon winkelen leuker, maar soms is dit handiger ...... en zeker nu! 
Verder heb ik nog niks nodig..... en ik hoop toch over een paar dagen weer voldoende opgeknapt te zijn om gewoon boodschappen te doen. En als ik iets nodig heb als ik nog niet zelf op stap kan kan ik een lieve buurvrouw vragen die bij de supermarkt werkt en het eventueel gewoon voor mijn deur zou kunnen zetten..... dat wil ze vast wel, maar ik denk niet dat het nodig zal zijn. Als er veel tekorten zijn laat ik picnic komen..... ook handig om achter de hand te hebben. Dan moet ik wel wat meer bestellen en dat is in mijn eentje vaak wat veel, maar ook dan kan ik koffiepads, tissues en lang houdbare artikelen bestellen om aan het bedrag te komen. Geen enkel probleem dus als het langer duurt dan gehoopt. Nou ja, wel een probleempje natuurlijk, niemand wil ziek zijn en het is vervelend om niet naar de muziek te kunnen en meer dingen...... maar.....zonder eten in huis ziek zijn is veel erger!  En zolang het alleen om een niet al te heftige griep gaat heb ik geen reden om te mopperen! 

En toen zag ik dat op facebook een Senseo gratis werd aangeboden...... ik gebruik mijn Senseo vaak en heb er graag één in reserve. Ik drink weinig koffie en dan is zo'n apparaat handig.... precies 1 kopje per keer zetten! Als ik visite krijg met meerdere koffiedrinkers zet ik een pot koffie, dat vind ik dan weer handiger. 
 Ik nam een keer één Senseo over die vrijwel nieuw was, heel toevallig precies dezelfde als ik toen in gebruik had, zelfde kleur.... helemaal dezelfde! Die heeft een tijdje op zolder gestaan, tot die van mij erg slecht werd..... nu gebruik ik die 2de alweer jaren. Door het tijdelijk ruimte moeten maken afgelopen jaar heb ik de padhouder voor 2 pads (en voor speciale koffie zoals cappuccino, dat zijn grotere pads voor 1 kopje) ergens verstopt. Ooit komt die wel weer terecht, maar nu mis ik hem....  dus ook om die reden is een reserve Senseo wel fijn. Zo'n padhouder is maar klein, ik heb hem toen ik de laatste spullen snel moest inpakken natuurlijk even ergens bijgegooid....past overal in. Ik ben er nog niet echt naar op zoek geweest, hij komt wel weer een keer terecht (als ik een andere heb 😂).
Ik reageerde en ik mag hem komen halen (in Monnickendam) en het is geen probleem dat ik dat niet meteen doe, hij wordt voor mij bewaard tot ik een seintje geef dat ik opgeknapt ben en hem kan komen halen! Top! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten