Zoeken in deze blog

donderdag 16 maart 2023

Gefeliciteerd BBB

Een politieke explosie! Wat mij betreft kon het beroerder, hoewel ze mijn stem niet kregen.  Niet omdat ik ze mijn stem niet gun, maar ik had al door dat veel mensen erop zouden stemmen en het leek mij niet goed als een kleine, vrij nieuwe partij ineens heel groot wordt! Ik hoopte wel op winst voor ze...... dat wel, maar ik denk dat het in veel gevallen beter is als het wat langzamer gaat.... ik hoop echt dat ze dit aankunnen! 
De kans bij zo'n grote plotselinge groei is dat ze mogelijk moeite hebben om voldoende goede  mensen bij elkaar te krijgen om dit aan te kunnen..... de kans dat er dan teveel totaal onervaren mensen meedoen is dan groot.
Hopelijk lukt het ze wel om de juiste mensen in te kunnen zetten. 

Alles met elkaar ben ik niet ontevreden met de voorlopige uitslag...... de partijen die ik echt niet moet, waar ik tegen ben komen niet aan bod, dat vind ik al heel wat. Van wat er dan overblijft is de enige uitschieter de BBB. Doordat Groen Links en PvdA gaan samenwerken zijn ze ook groot, maar los van elkaar niet echt. Ze hebben elkaar dus echt nodig om wat te kunnen bereiken en hebben waar het nodig is de BBB tegenover zich. Als die het goed doen krijg je misschien een goed evenwicht...... slaat het niet te ver door naar één kant. 
VVD is niet mijn partij, maar aan de andere kant denk ik dat Rutte wel veel goed gedaan heeft ..... hij zal niet eenvoudig te vervangen zijn. Hij heeft ook zijn fouten en omdat hij er al lang zit vallen fouten steeds meer op, maar hij is wel iemand die het ook in het buitenland goed doet.....  er zijn ook mensen  waar ik mij voor zou schamen als die met de leider van een ander land zouden moeten praten. 
Hij kan niet eeuwig blijven zitten en heeft echt niet alles goed gedaan...... maar toch.....  hij heeft ook wel iets.....ik kan het niet goed omschrijven .... en dat terwijl het echt niet mijn partij is! Ik vind hem in elk geval beter dan vele anderen.... zelfs als ik het niet met hem eens ben!  

Van Caroline v.d. Plas word ik altijd vrolijk..... of ik het met haar eens ben of niet, maar zij heeft weer iets anders waar ik bewondering voor heb. Haar vrolijkheid is aanstekelijk, ze werkt duidelijk heel hard, heeft alles goed voor elkaar en weet waar ze voor staat. Zij is heel goed als tegenhanger voor partijen die naar mijn idee wel eens te ver doorslaan. Zij is haar partij.... en nu is het belangrijk voor BBB dat er meer zijn die zo goed hun woord kunnen doen, die zo duidelijk laten zien waar ze voor staan.... die oog hebben voor de dingen waar anderen aan voorbij gaan. De verkiezingen hebben in elk geval wel wat duidelijk gemaakt. 


Het zou naar mijn idee erg zijn als Thierry Baudet zijn partij zo gegroeid zou zijn..... dat zou ik eng vinden. Ik heb bij die man altijd het gevoel dat hij er een spel van maakt, toneelspel waarbij hij stiekem zit te lachen dat mensen erin trappen.... nee.... die mag van mij meteen zijn koffers pakken..... ik vertrouw die man gewoon niet, ik vind hem echt eng! 


Geert Wilders zou ik ook nooit op stemmen, hoewel ik het best wel eens met hem eens ben...... maar hij gaat vaak te ver, hij is vaak onbeschoft en sommige ideeën van hem gaan mij ook veel te ver. Ik vind het wel knap hoe hij altijd overal een antwoord op heeft. 


Jesse Klaver.... ik heb geen hekel aan hem, maar ik ben het vaak niet met hem eens..... hij slaat naar mijn idee vaak te ver door en heeft plannen die leuk klinken maar volgen mij in de praktijk niet werken. 


Dat is vaker een probleem..... je kan van alles beloven en willen, maar het waarmaken is wat anders .....  het moet ook kunnen!
Er zijn nog veel meer partijen, met goede en minder goede mensen..... de één valt meer op dan de ander..... over de één heb ik ook een duidelijker mening dan over de ander. Ik ga ze niet allemaal langs.

Ik ben er voor dat mensen zich netjes gedragen..... de schelders en schreeuwers mogen van mij meteen weg! Ik vind het ook prettig als ze er netjes uitzien.... en nee, dat hoeft niet chique te zijn, maar gewoon netjes..... dat telt toch mee bij mij.... wat straalt iemand uit en daar hoort kleding e.d. ook bij. 
(over kleding..... dit heeft even niks met verkiezingen of politiek te maken, maar Jurre Geluk, de mol van dit jaar vond ik er geweldig uitzien toen bekend werd dat hij de mol was en zijn vlinderstrik wil ik ook!)


We stemden nu op Waterschap en Provinciale staten......  dat ligt toch weer wat anders..... dat lijkt minder zichtbaar te zijn..... minder bekend wat er gebeurd en daar zijn ook regionale partijen bij. 

De volgende verkiezingen zijn volgend jaar.... 2024 ... voor het Europees parlement.... dat vind ik ook moeilijk! 
Daarna zijn in 2025 de verkiezingen voor de tweede kamer..... als het kabinet niet valt voor die tijd, dat kan natuurlijk ook nog. Maar dat hoop ik toch niet.... dat levert altijd weer extra problemen op.

Zo denk ik er over en iedereen mag het met mij oneens zijn...... ik ga niet in discussie..... ik zal evt. wel antwoord geven, maar ik ga mijn mening niet verdedigen.... het is duidelijk hoe ik er over denk..... dat hoef ik niet te verdedigen. En er is geen enkele partij waar ik helemaal voor ga! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten