Zoeken in deze blog

donderdag 2 maart 2023

Niet blij

 Dat er wel eens fouten gemaakt worden begrijp ik, maar volgens mij is het logisch als de fout opgelost wordt door degene of het bedrijf waar het fout ging. 
Ik ben dus heel verbaasd dat dat bij Postnl niet het geval is...... naar mijn idee is de prijs die er betaald moet worden genoeg om wat service te verlenen. Service die er al minder is door het verdwijnen van echte postkantoren, want wat ze nu een postkantoor noemen is in mijn ogen nauwelijks een agentschap en zeker geen postkantoor, maar blijkbaar denken ze daar zelf anders over. Dat er veel brievenbussen verdwijnen vind ik ook al geen service, maar goed, we moeten het er maar mee doen.




Maar nu maken ze het in mijn ogen wel erg bont: Ik had foto's besteld en dat is natuurlijk een brievenbuspakje...... dat zou dinsdag komen. Tegenwoordig is de post hier erg laat, dus het kan lang duren voordat duidelijk is dat het niet gekomen is. Ik ben die avond weggeweest en bij thuiskomst nog steeds geen pakje. De volgende ochtend ging ik naar de track&trace-pagina en zag tot mijn verbazing dat het dinsdag om 18.10 bezorgd was. Raar...... ik had het echt niet ontvangen en besloot een berichtje naar Postnl te sturen via de chat.  Daar kreeg ik een automatisch bericht als antwoord waar ik helemaal niets aan had en ik schreef er daarom nog iets onder in de hoop een antwoord van een echte medewerker te krijgen. Dat kwam na 6 1/2 uur ..... als ik mijn adres doorgaf zou ze kijken of ze kon ontdekken wat er fout ging en ze vroeg of ik al bij de buren geïnformeerd had. 


 
Ik had ondertussen al een oproep op een Monnickendammer facebooksite geplaatst in de hoop dat het bij iemand anders gebracht zou zijn en dat ik het dan op kon halen. 
Er kwamen wat reacties waaruit blijkt het het vaker voorkomt dat brievenbuspakjes een dag later aankomen terwijl er al staat dat het eerder bezorgd is. 
Maar ook woensdag kwam het niet..... en mijn antwoord op de Postnl-chat was na kantoortijd, dus dat zal de reden zijn geweest dat ik donderdagochtend pas antwoord kreeg........ en dat antwoord verbaasde mij..... (het was overigens een andere medewerker dan de dag ervoor) ... ze kon niet achterhalen wat er fout gegaan is en ik moest de afzender maar benaderen voor een passende oplossing!




Dat is handig...... de fout ligt toch duidelijk bij Postnl en dan moet de afzender het maar oplossen. 
Ik schreef dat ook nog, maar daar kreeg ik alweer een automatisch antwoord op, dus daar schoot ik weer niks mee op. Daarom ik schreef er nog onder dat ik maar niet bedankte voor de goede service omdat ik geen service heb kunnen ontdekken. Benieuwd of ik daar nog antwoord op krijg.
Dat de service bij klachten slecht is heb ik overigens al vaker ervaren. 

Ik wacht vandaag nog maar even af voor ik de afzender benader. Geen idee wie mijn postbode is op het ogenblik. Er was een tijd dat ik een prima postbode had, ik heb er verschillende gehad die goed waren.... als het steeds dezelfde is weten ze ook meer en hebben ze het door als er een fout adres opstaat en gooien het bij de juiste mensen in de bus..... dat vind ik super. 

Ik moest ineens wel denken aan lang geleden..... toen het volgens mij nog PTT was.  
Edwin had iets besteld en zou daarbij een gratis minidiskspeler krijgen........  die zou later komen.
Het was winter,, er lag sneeuw..... Edwin was ziek thuis. De bel ging en er stond een beteuterde postbode voor de deur met een vuil pakje met bandensporen voor de deur: "Ik liet het uit mijn handen vallen in de sneeuw en toen reed er een auto overheen" Ik bekeek de afzender..... tsja, dat was die minidiskspeler. 
De postbode verwachtte dat ik het gewoon aanpakte on openmaakte, maar dat weigerde ik. Hij belde zijn baas en afgesproken werd dat ik naar het postkantoor zou komen waar het in  mijn bijzijn geopend zou worden. Dat gebeurde en het ding was duidelijk stuk en er werd opgeschreven dat de inhoud 1 minidiskspeler was, dunner dan normaal. 😂. Alle formulieren werden ingevuld en het zou goed komen. .....niet dus! Uiteindelijk de afzender gebeld en die waren zo aardig om een nieuwe te sturen. Het kwam dus wel goed, maar niet op de manier zoals het hoort.

Voorlopig bestel ik maar geen brievenbuspakjes meer die bezorgd moeten worden door Postnl..... ik heb er even geen vertrouwen in.....helaas is er nog wel een brievenbuspakje onderweg.
Ik ben hier niet blij mee...... maar verder ben ik nog wel blij hoor...... ik kan nog steeds lachen (maar niet om postnl, dat is om te huilen)

Update: Er kwam nog een antwoord van Postnl:

Hoi Ans, de reden dat wij jou naar de afzender verwijzen is omdat jij niet onze klant bent, jij bent de klant van de afzender voor deze zending. De afzender is onze klant en kan het beste contact met ons opnemen. Daarnaast, deze zending mag er vijf bezorgdagen (di-za) over doen om afgeleverd te worden, de kans is aanwezig dat je de zending nog ontvangt. Ik wens jou in ieder geval een prettige dag! Groetjes, Sven

Het mag er 5 dagen over doen.... maar toch niet nadat er aangegeven is dat het in de brievenbus ligt? En er was al gemeld dat het dinsdag zou komen! Ben ik nou gek? 

Ik kon het niet laten om weer te reageren en vroeg of de track& trace dan een gok was, net zoals de melding dat het bezorgd was..... deze keer snel antwoord..... en in elk geval het duidelijkste antwoord tot nu toe: 

De tijden en data die wij op track & trace laten zien zijn indicaties en daarmee verwachtingen, niet een gok dus. Wat betreft de melding dat het in de brievenbus ligt, helaas zien wij dat vaker en meestal blijkt het een verkeerde scan te zijn, daarom ook het advies om het nog even af te wachten. Ik hoop dat je de zending alsnog snel ontvangt!
Groetjes, Sven

En 2x achter elkaar dezelfde medewerker.... wow.
VOLGENDE UPDATE:

Ik heb het pakje,,,, ik vond het vanavond om kwart over 8. De post was al om half 6 geweest met een ander pakje, daar zaten de foto's nog niet bij!

2 opmerkingen:

  1. Als een pakje niet verzekerd is, kiunnen ze niks voor je doen. Ik heb 2 kerstcadeautjes opnieuw kunnen kopen. Leve PPT (NOT)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar dan nog mogen ze wel iets meer hun best doen.... de postbode heeft het gehad, anders kan hij het niet uitchecken..... heel vreemd dus. De kosten zijn het niet eens, want zoveel foto's zijn het niet en ik heb ze ook op mijn computer staan, dus er zijn groter rampen, maar deze oplossing is mij te simpel.
      Het is toch te gek? 2 cadeautjes opnieuw kopen..... dat is ook niet leuk!

      Verwijderen