Zoeken in deze blog

dinsdag 7 maart 2023

Regelen en wandelen

 Opgezocht wanneer we aan de beurt zijn voor de aanleg van glasvezel...... de planning is het 4de kwartaal dit jaar. Het is niet zeker dat mijn erf open moet, soms lukt dat anders, maar het wordt in de meeste gevallen aangelegd tot de gevel en soms tot in huis. 

Wanneer de nieuwe aansluitingen voor stroom en gas komen weet ik nog niet, maar waarschijnlijk half april en dan moet zeker mijn erf open. Een sleuf..... van mij mag het helemaal open, het kan er alleen maar van opknappen. Voor die tijd in elk geval nog maar niet laten ophogen, want als dat gebeurd is wil ik niet dat het weer open moet..... dus ik twijfel of ik nog op die glasvezel moet wachten.... maar dat duurt dan wel erg lang. 

Een afspraak maken voor bloedprikken..... hoeft niet, is inlopen..... dat was de vorige keer nog niet. 
 Ik moet pas eind van de maand, dus tegen die tijd toch nog maar eens kijken, want mijn datum stond er nog niet bij en misschien is dit wel tijdelijk. Ik weet nog niet of ik hier blij mee ben.... voordeel is dat ik ook een dag eerder of later kan gaan, of wat vroeger of later (afhankelijk van hoe laat ik wakker word) als dat bij nader inzien beter uitkomt, nadeel is dat mijn suiker 's morgens altijd omhoog schiet, juist als ik niet eet (dat klinkt raar, maar is echt zo), dus als ik lang moet wachten (en die kans is nu groter) kan dat een slechtere uitslag veroorzaken..... en als ik mij daar druk over maak stijgt hij zeker! 

Kijken of er nog onbetaalde rekeningen zijn..... meestal doe ik het meteen, maar er kan er wel eens eentje tussendoor glippen..... dus af en toe even controleren.

Naar de apotheek voor medicijnen, bij de balie van de huisarts wat ophalen..... zo, alles is weer geregeld voorlopig. Er zijn geen noodzakelijke afspraken die nog gemaakt moeten worden..... de afspraken voor huisarts, tandarts en kapster staan allemaal al vast.

De zon scheen, dus lekker lopend naar de apotheek en terug met een kleine omweg. Maart is de lentemaand en dat is te zien! 














Ruim 4100 stappen later was ik weer thuis .... nee, ik ga niet voor de 10.000, dat haal ik maar een enkel keertje en dan kan ik meestal de volgende dag geen stap meer zetten, dus ik hou het leuk, ik heb de Googlefit-app op 2000 gezet..... dat is goed haalbaar. Steeds lezen dat ik het niet gehaald heb is niet leuk, maar zien dat ik het dubbele of zelfs het driedubbele haalde is heel leuk.... en dat werkt dus beter. 
Ik had ook genoeg hartpunten gehaald (1 punt voor iedere minuut intensief genoeg bewegen om mijn hart sneller te laten kloppen), ik had er 22 en het is de bedoeling dat ik er 150 per week haal, dus 22 per dag is prima. 48 beweegminuten is ook goed.... ik kan tevreden zijn! 



En toen was er toch nog één ding dat geregeld moest worden.... de belastingaangifte! Ik snap daar helemaal niks van, begrijp alles verkeerd..... alles wat ook maar enigszins lijkt op administratie zorgt bij mij voor een aanval van onwetendheid vermengd met ergernis. 
Ik ben nooit een administratief wonder geweest..... op school al snapte ik niks van boekhouden, wat voor iedereen logisch was was voor mij onduidelijk.... 'het kan toch ook?'   Nee, het kon niet anders en dat snapte ik dan weer niet, want waarom kan het niet anders? 
Nee, ik had liever wiskunde en mijn favoriete vak was fysica! Heerlijk vak, de wet van Archimedes, ik kan hem zo opdreunen en ik snap hem ook nog.... ik kan het zelfs op een begrijpelijke manier uitleggen! De Maagdenburger halve bollen, de bol en de ring van 's Gravesande, de communiserende vaten en de wet van Pascal..... dat snapte ik! 
Maar de belasting, hoe eenvoudig ze het ook maken..... ik twijfel, kijk alles 6x na en ben dan nog bang dat ik het fout heb. Gelukkig heb ik een broer die er wel handig in is, maar dan moet ik natuurlijk wel het één en ander doorgeven. Natuurlijk was ik daar weer niet snel mee en hij belde zelf maar. 
Ik stond op dat moment in de keuken en mijn vaste maandagse radioprogramma stond op het punt van beginnen. Facebook stond al op de site waarop we met een groepje reageren op het radioprogramma .... en toen ging dus de telefoon.... ik zocht even wat op en gaf het door en rende naar de keuken.... telefoon.... iemand van het facebookgroepje, of ik het vergeten was.... nee hoor, maar ben even bezig... ondertussen mail van broer, ik moest weer wat opzoeken..... snel naar de keuken en opscheppen, nog een mailtje en what's app ...... weer wat opzoeken (eigen schuld, had ik maar eerder alles moeten doorgeven!)..... maar eindelijk was het voor elkaar.......alles was ingevuld, het resultaat was gunstig voor mij, ik had gegeten..... en nu alle aandacht voor de radio en facebook! Hahaha, echt..... het was een beetje chaotisch, ik hobbelde van vaste telefoon naar keuken, van laptop naar smartphone en weer naar de keuken. Maar het kwam helemaal goed en ik ben blij met broer! 





 




2 opmerkingen:

  1. Alles bekeken en afgehandeld, voldaan, en in orde.
    Veel geregel an dan nog de belastingaangifte doen.
    Ik bel elk jaar een kennis. Ik zou het zelf moeten doen, veel is al voorgedrukt, maar ik word er bloedzenuwachtig van.
    Raar, ik deed veel administratief werk vroeger.
    Nou ja, de kennis kan het beter. 😉

    Inloop voor bloed prikken? Dat is handig. Hier gaat het met een jaarlijkse afspraak via de longzuster, meteen een urinetest, bloeddrukmeting, indien nodig medicijnen bijstellen. Bij jou zal het om de diabetes gaan.

    Mooi lentefoto's.
    Nu het zonnetje nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik laat het broer altijd doen, ik word er dus ook bloedzenuwachtig van.... steeds controleren of ik mij niet vergis.... drama.
    Inloop is wel handig, maar het is handiger als er keuze is....... bijvoorbeeld op dinsdag en donderdag inloop en verder op afspraak. Bij mij voor diabetes ja, ging altijd volgens afspraak en ze waren altijd op tijd. Omdat mijn suiker 's morgens zo snel oploopt wil ik liever niet lang wachten. 1 x per jaar ook urine, deze keer weer. Bloeddruk 4x per jaar, 2x bij de dokter en 2x bij de diabetesverpleegkundige. Voetcontrole 1x per jaar.... jaja, een heel schema.
    Ja, zon is weg! Maandag was het veel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen