Zoeken in deze blog

donderdag 17 oktober 2019

Werk aan de winkel

Nadat ruim 2 weken geleden ik afgebeld werd door de firma die nieuwe energiemeters zou komen plaatsen, kwam de monteur woensdag 20 minuten te vroeg! Hij liet meteen zijn legitimatie zien en vroeg of ik het erg vond dat hij te vroeg was.....nou nee....lekker juist. Ik had afgesproken tussen 10 en 12......vond ik wel een mooie tijd.....eerder is mij te vroeg (tussen 8 en 10) .....dan moet ik toch om 8 uur paraat zijn..... later op de dag dan ben ik voor mijn gevoel de hele dag kwijt. Maar 20 voor 10 vond ik heel goed, nog beter dan tussen 10 en 12......niet hoeven wachten....perfect! Hij leek traag, maar werkte snel....hij gaf meteen vol gas! Ik moest van tevoren de stekkers van wifi, telefoon, computer en tv eruit halen...... daar was ik snel mee klaar omdat ik dat allemaal op één stekkerdoos aangesloten had.....hij wachtte even en vroeg toen of de stroom er al af kon....netjes.  Ik vermoed dat deze stekkers eruit moesten omdat dit nogal kwetsbare apparatuur is...... als er maar iets misgaat als de stroom er weer op gaat kan dat veel schade veroorzaken (denk ik). Toen hij klaar was moest de verwarming op 30 graden...... alle gaspitten moesten aan...... het duurde even voor de verwarming aangaf dat hij opwarmde, maar het ging goed.... de gaspitten brandden meteen gelijkmatig, blijkbaar geen luchtbellen. Hij nam er even de tijd voor.....nam niet te snel aan dat het goed was.
Hij was een half uurtje bezig.....aardige jongen.....prima.



Door ervaring wijs geworden vroeg ik hem of hij extra wilde controleren of bij het gas alles goed dicht was....... jaren geleden kreeg ik een nieuwe meter en ik bleef maar gas ruiken...... niet ernstig genoeg om alarm te slaan en er is natuurlijk altijd wat restgas, maar ik vertrouwde het toch niet.
Die avond ging ik met een zaklantaarn naar boven, zodat ik de volgende ochtend geen lichtknopje hoefde te gebruiken (vonk).....zette wat raampjes open en zorgde dat de brievenbus open stond. Deuren dicht van de slaapkamers en daar ook het raam open.
De volgende morgen rook ik nog steeds heel duidelijk gas.....dat kon geen restgas meer zijn. Ze waren toen in de hele straat bezig, dus ik wachtte ze gewoon op.....zodra ik er één zag liep ik er naartoe en deed mijn verhaal.....lachend zei hij : "Ach, dat is restgas"...."Nou, ik denk het niet, ik wil graag dat u even kijkt". Om mij gerust te stellen liep hij even mee......om vast te stellen dat de boel niet goed aangedraaid was! Ik had dus wel gelijk!
Maar de monteur van woensdag controleerde alles met zeepsop, dat had hij al in zijn hand toen ik hem vroeg het extra te controleren.

En er gebeurde nog eens zoiets..... mijn expansievat lekte.....ik maakte een afspraak en zei dat ik Edwin van school moest halen, dus ze zouden daar rekening mee houden.......de school ging uit om kwart over drie........de monteur kwam om tien over drie.....zucht.....dat is eigenlijk te laat! Hij ging naar zolder en was supersnel weer terug.....klaar! "Nu al?" "Ach ja, ervaring!"  Snel naar school om Edwin te halen die natuurlijk al stond te wachten.
De volgende dag was ik op zolder.....drup...drup...drup.... het expansievat. De volgende monteur was heel verbaasd, het was niet goed aangedraaid, hij kon het nog vele malen ronddraaien.

Blijkbaar willen ze hier zo snel weg dat ze hun werk niet goed doen!

Maar ik word ook vaak niet geloofd....net als toen met het restgas.
Ik had een keer een probleem met het riool....wc stroomde over.......dus iemand gebeld om er wat aan te doen. Ze kwamen en ik vertelde dat er steeds een plasje water lag op dezelfde plek buiten, ook als het al weken niet geregend had...."zou dat er iets mee te maken hebben?" Ik werd aangekeken alsof ik zei dat ik verkering had met een krokodil en daar een vijfling van kreeg......echt.....ik had blijkbaar iets heel geks gezegd, wat ik zei was onmogelijk.... vrouwen hebben natuurlijk geen verstand van riolen.
Ze zouden snel terugkomen om er iets aan te doen..... helaas werd dat laat en ik moest weg, dus mijn moeder nam de honneurs waar. Toen ik terugkwam waren ze geweest...probleem opgelost! Maar mijn moeder moest van ze zeggen dat ik niks meer door de wc mocht gooien wat daar niet in hoorde! Maar ik gooi(de) er nooit iets raars door.....echt nooit!
De volgende dag....zaterdag...... ik zag toch wat water op de vloer bij de wc....vreemd.
Ik moest even weg en toen ik terug kwam had ik een vijver voor de deur met fontein. De fontein spoot het water omhoog op de plek waar altijd dat plasje stond! En binnen dreven de schoenen in de gang.
De afvoer bleek stuk te zijn....op de plek waar altijd dat plasje stond...... daarom liep het niet door..... ze hadden wel een verstopping weggehaald, maar die was veroorzaakt door die breuk! Toen de buren de wasmachine aanzetten kwam er erg veel watertoevoer naar die plek....vandaar die fontein.

Met de renovatie van de badkamer eerder dit jaar werden duidelijk niet alle afspraken nagekomen, maar er gingen ook dingen echt mis....zoals de rand die de tegelzetter zou plaatsen....een ononderbroken rand die ik besteld had werd een onderbroken rand.....want dat deed hij altijd zo.......maar die rand was raar onderbroken..... er zit twee keer een koof waar ze dus een paar keer de bocht om moeten.......... daar moesten steeds halve tegels gebruikt worden, maar dat loopt met die rand wat raar door.....op maar 1 plek zit het zoals ik logisch vind.....als ze de hoek omgaan met halve tegels dan twee halve tegels van dezelfde kleur laten aansluiten.....ik heb nu op een paar plekken halve tegels om en om....wonderlijk. De tegelzetters waren aardige mensen, maar dit lijkt mij niet goed. Ik zag het niet meteen, wel dat het geen ononderbroken rand was natuurlijk, maar de foutjes had ik niet meteen door, ik zag een opgeknapte badkamer en dat viel het meeste op.



Ook in winkels kom ik wel eens tegen dat ze niet goed luisteren of het totaal niet snappen......of hun best niet willen doen....en het gaat dan meestal niet eens om iets heel bijzonders.  Vooral bij een speciaalzaak vind ik dat vreemd.....die moeten verstand van zaken hebben!

Er was een tijd dat ik dacht dat monteurs en andere werklui altijd verstand hadden van het werk dat ze deden....... die tijd ligt ver achter mij! Maar door te luisteren (en te lezen wat er besteld is) zouden ze al een stuk in mijn achting stijgen. Natuurlijk zijn ze niet allemaal slecht...... maar de slechten vallen nou eenmaal meer op! De monteur van woensdag is (voor zover ik dat nu kan beoordelen) prima!


6 opmerkingen:

  1. Ergerlijk hè, dat vrouwen nergens verstand van zouden hebben. Grrr. Ook dat het niet alleen de oudjes zijn die zo denken. 😣
    Verschillende vaklui zijn gemakzuchtig, denken klusjes gauwgauw te klaren. Reparatiewerk doen ze niet graag, lijkt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat ook veel helemaal geen zin in dat werk hebben, ze het alleen maar doen omdat ze nu eenmaal werk nodig hebben.
    Gelukkig zijn er erg veel wel goed hoor.

    Ooit in een grote electronicawinkel (die niet meer bestaat) kocht ik een cassettedeck, maar omdat mijn microfoon een nadere aansluiting had vroeg ik om een verloopsnoer. Ik moest het 3 keer uitleggen voor hij het begreep en het vervolgens mij ging uitleggen.....om daarna te komen met: "Dan moet u naar de van der Pekstraat" Ik wist dat daar een winkel zat die al dat soort dingen heeft, maar ik was niet van plan daar naartoe te rijden.....zij horen dat te kunnen leveren....niet in voorraad snap ik.....maar mij ergens anders naartoe sturen....echt niet. Dus "Nee, ik moet niet naar de van de Pekstraat" Na enig heen en weer gepraat kwam hij tot de ontdekking "Misschien heeft V&D (bestaat ook niet meer) hier aan de overkant het"
    Ik stopte mijn betaalkaarten (bestaan ook niet meer) in mijn tas en zei dat ik wel terugkwam als ik een verloopsnoertje had. Vervolgens kocht ik het cassettedeck ergens anders waar ze wel een verloopsnoertje hadden. Maar die winkel ben ik dus nooit meer geweest.....ik vond dat heel slechte service!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch nog een oplossing gevonden die wel bestaat? 😁

    BeantwoordenVerwijderen




  4. goede morgen Ans, na lange tijd heb ik facebook weer eens gestart. Waarom zou die winkel met slecht service niet meer bestaan denk je. Jij kocht er niets meer en ik denk dat je niet de enige bent geweest.
    \

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Ja Bertie......in andere winkels was het gewoon te koop

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ?Ze zullen vaker slechte service geleverd hebben. Veel mensen vinden service toch echt het belangrijkste

    BeantwoordenVerwijderen