Zoeken in deze blog

woensdag 30 november 2022

Een nieuwe week.

 Omdat ik niet zeker wist of ik maandag thuis zou zijn liet ik een pakketje naar een afhaalpunt brengen...... even snel aanklikken waar ik het wilde ophalen en te laat kwam ik er achter dat ik een fout had gemaakt..... de naam scheelde 1 letter met wat ik dacht  aangeklikt te hebben en nu moest ik naar Volendam. Geen ramp, een kilometer of 6 dus dat valt mee...... maar toch.... het was niet de bedoeling. Nou ja, eigen schuld, moet ik maar beter kijken!
Het was niet moeilijk te vinden, ik ken die straat.... parkeerplaatsen waren er ook genoeg... en al snel zat ik weer in mijn auto met het pakketje.
Ik was er nu toch, dan maar even naar dat ene winkelcentrum waar ik voorheen regelmatig kwam maar waar ik nu al een paar jaar niet geweest ben..... lekker even bij Zeeman kijken. 
Uhhhhhh............. waar is Zeeman gebleven? Er zat een andere winkel in.... misschien al lang, geen idee. Jammer, ik had echt zin om even naar Zeeman te gaan. Nou.... Kruidvat dan maar..... ook leuk! Dat ging beter. Die winkel was ondertussen veranderd en deze indeling vond ik beter, dus lekker even rondgeneusd daar. En even naar Terstal, die was voor mij nieuw op die plek. 

Eerder die ochtend had ik al de eerste 3 postcodeloterijhuisjes opgehaald.... maar eerst mocht ik bij de bakker zo'n bon ophalen... leuk! Iemand die er werkte had mij een berichtje gestuurd dat ik hem daar mocht ophalen. Deze keer iemand die ik niet kende.....  dat komt denk ik doordat mijn facebookbericht gedeeld was door een ander en daardoor zagen meer mensen het. TOP! 

Tussendoor nog best veel gedaan in huis, dus de maandag was welbesteed.... lekker! 

Dinsdag begon de dag met visite. Ze kwamen nog voor mijn verjaardag........toch leuk dat ze na zo'n tijd nog even kwamen.  Ze hadden een mooi cadeau meegenomen en we hebben heel gezellig zitten kletsen. 

Dit leuke cadeau van A&A zorgt er nu voor dat mijn deur open blijft staan!

De post bracht mij 2 bonnen voor een huisje..... dat gaat goed!
En 's avonds kreeg ik er weer 2 bij..... geweldig, dat zijn er samen al 7 en er is nog wat onderweg..... dat wordt dus echt een hele rij.... zo leuk!

Woensdag eerst even kijken of buren verderop thuis waren, want daar had ik een pakje voor aangepakt... niemand thuis .... door naar AH voor boodschappen, maar vooral om 4 huisjes op te halen ....leuk! Even met vriendin gekletst daar.
De kassa had een storing bij de mensen voor mij, dus het duurde allemaal even.... er ging een andere kassa open en iedereen ging daar naartoe.... die achter mij vroeg nog netjes of ik ook naar de andere kassa ging want dan was ik voor hem. Ach... ik bleef nog wel even staan, geen probleem en hij was eigenlijk wel blij, want hij had wel een beetje haast doordat het al langer had geduurd dan hij verwachtte. Ik vroeg aan de caissière of ik ook overstappen moest, maar ze wilde wel proberen of het lukte ..... ik had alle tijd, dus prima! Eén van de bonnen deed wel moeilijk, het schijnt dat bij sommige bonnen een cijfer ontbreekt bij de streepjescode, maar mijn weigerbon had dat cijfer wel.... toch moest ze de cijfercode overnemen..... daar worden caissières natuurlijk niet blij van! 
Het leek erop dat de storing voorbij was!
Onderweg kwam ik nog iemand tegen waar ik een tijdje mee heb staan kletsen..... gezellig! Vooral over taal hadden we het..... ja, ik hou van taal, maar ik maak ook fouten en daar lees ik soms gewoon overheen. Ik vind het prima als iemand dat dan even meldt zodat ik het kan verbeteren..... meestal is het een fout die ik per ongeluk typte, maar het kan ook wel eens iets zijn dat ik echt niet wist.... dus meld het asjeblieft als ik rare dingen schrijf!!!!

Thuis meteen de huisjes uitgepakt en neergezet.....het wordt al een leuk rijtje.... nu nog een gracht graven 😂. Bedankt Postcodeloterij, Yvonne, Simone, Lia, Marianne en Sylvia....ik ben er heel blij mee. Het is genoeg om er een leuke straat van te maken....er kan altijd nog meer bij, maar ik ben hier al dik tevreden mee, dit is al meer dan ik verwacht had.





Tip voor mensen die de kleur niet mooi vinden.... geef ze maar aan mij..... nee hoor, ik heb een echte tip.... ik wil niet inhalig zijn, als mensen er zelf iets aan hebben na de tip die ik vandaag van iemand hoorde willen ze ze misschien houden en dat is natuurlijk prima: Even ontvetten en dan in een ander kleurtje spuiten (spuitbus van Action).
Veel mensen schijnen ze grijs te spuiten. Het is een idee. Voorlopig laat ik ze rood..... een ander kleurtje kan altijd nog. Of misschien een ander kleurtje ertussen zodat ik meer verschillende huizen heb..... ik zie nog wel.... ik vind het zo ook leuk! 

Daarna kwam een buurvrouw het pakje ophalen, dus dat is ook afgehandeld.
s Middags kwam er een pakje voor mij.... helaas ontbrak er wat, dus ik heb meteen gemaild..... nu maar hopen dat het snel goed komt!

's Avonds pakte ik een cadeautje in voor iemand die  vandaag jarig is maar het al gevierd had, alleen wist ik dat toen niet. Was even misgegaan (kan gebeuren, geen probleem).... ik was niet thuis en werd mobiel gebeld dat ze diezelfde dag haar verjaardag vierde.... tsja, dat werd wat lastig omdat ik op dat moment nog niet thuis was.... ik had ook nog geen cadeautje..... ze krijgt geld, maar ik doe er altijd een aardigheidje bij en dat had ik nog niet. Ik geef geen grote cadeaus..... vind ik niet nodig (ook niet om te krijgen) en bovendien heb ik zo'n kleine 30 verjaardagen per jaar (het waren er meer) waar ik iets voor koop, dan nog mensen die alleen een kaart krijgen en dan komen er vaak nog andere gelegenheden tussendoor waar ik een cadeautje voor nodig heb... dus dan moet ik het wel beperkt houden.
 Ik geef het cadeautje deze keer wel mee aan iemand die haar vaker ziet.... komt goed. 





Nu nog kerstcadeaus inpakken en ik heb nog wat nodig voor een andere verjaardag..... en iets voor een bedankje en binnenkort een kraamcadeau...... binnenkort dus toch maar weer een dagje winkelen.... gezellig! 




De kerstkaarten moet ik ook nog schrijven.... een deel heb ik klaar. Zelf kreeg ik vandaag de eerste binnen. 





De week is nog niet voorbij.... de maand wel (bijna)..... morgen is het 1 december. Als ik even met mijn ogen knipper is het ineens 2023.... echt, de tijd vliegt voorbij. 
Tot nu toe is dit een lekkere week....rommelig, maar leuk.... vol verrassingen en ik heb veel nuttige dingen gedaan.... het energieniveau is heel redelijk..... gewoon een lekkere week dus! 




2 opmerkingen:

  1. Een welbestede week. Leuk dat je al die huisjes kreeg, je kan er bijna een dorp van bouwen. De mijne gaf ik ook weg, ik hoor hier en daar dat lang niet iedereen er blij mee is. Gelukkig zijn er altijd liefhebbers.
    Je hebt een grappige deurstopper gekregen. Gebruik je hem niet, kan hij op een kast staan, mooi als hij is.
    Je bent te lang weggebleven uit Volendam, Zeeman wachtte niet op je. 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heel blij met die huisjes..... zo is het leuker dan een enkele.
    Ik snap dat smaken verschillen, maar mensen doen er vaak vervelend over als ze het niet leuke vinden en/of gooien de bon meteen weg....zo jammer. Er zijn zat liefhebbers voor!
    Die deurstopper is erg leuk...... als ik het niet gebruik staat hij op de trap (als de deur open is is de trap er achter)
    Raar hoor, Zeeman weg.... niet eens mij even waarschuwen 🤣.
    Ik hoorde al dat er daarna al 2 andere winkels inzaten.... dus ze zijn vast al een tijdje weg hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen