Zoeken in deze blog

woensdag 23 november 2022

Het raadsel van de glazen schaal en de groene lichtjes.....


Het was koud..... zelfs ik had het koud. Ik besloot met de auto naar de muziekrepetitie te gaan:
 
O ja..... ik heb nog oud papier....nu ik toch met de  auto ben kan dat mooi mee. 

Bij binnenkomst liet iemand mij een foto zien van iets voor Kerst`om neer te zetten...... ik vond het leuk ..... de ander wilde er vanaf, dus die krijg ik volgende week...... nou, ik hou ervan, dus ik ben er blij mee. 

Ik heb lekker gerepeteerd, niet dat alles perfect ging, maar mijn sax speelde weer lekker..... dat maakt een groot verschil. 
Ik pakte een bril uit mijn tas, haalde hem uit het hoesje en hoorde wat vallen.... ik zag niks liggen. Toen ik de bril op mijn neus zette was het duidelijk..... het pootje was afgebroken, gewoon doormidden en later vond het het ontbrekende stuk op de grond. Hij bleef toch goed op mijn hoofd zitten 😂.

Na afloop liep ik naar mijn auto.... o ja, het papier ligt er nog in.... ik pakte de tas en liep ermee naar binnen. De container was vrijwel leeg en ik kieperde de tas om.... het plastic tasje dat bovenin lag hield ik vast, zodat dat niet tussen het oud papier raakte. Ineens hoorde ik een vrij harde klap.... er viel duidelijk iets hards in de container...... ik keek.... en zag een glazen schaal van mij op de bodem liggen! Gelukkig wel op z'n kant..... dan is hij hoger en heeft hij meer houvast, maar ja.... wat heb ik daaraan als ik  er met geen mogelijkheid bij kan? Die container komt bij mij tot iets onder mijn oksel..... daaruit kan ik niks opvissen dat op de bodem ligt. Hopelijk is er nog iemand binnen die lang is. Ik wilde naar de zaal lopen, maar daar kwam net iemand vandaan die mogelijk aan het gewenste formaat voldeed.
"Jij bent lang, kan je mij helpen? Bij het oud papier in de container gooien viel er een glazen schaal van mij in!"  Heel logisch natuurlijk, iedereen bewaard glazen schalen bij het oud papier... toch? 
Hij liep met mij mee..... keek eens..... boog over de rand en pakte hem zo.... zonder rekken of moeilijk doen.... gewoon even pakken. Ik was stomverbaasd dat het zo eenvoudig was voor hem en hij schoot in de lach om mijn verbaasde reactie. Ik had mijn schaal weer, maar nog belangrijker vind ik dat hij daar weg was...... zoiets hoort daar niet! Maar hoe kwam hij daar dan? 
Nou..... ik had wat herfstspullen in die schaal gehad die lelijk werden....knikkerde hem leeg en toen ging de telefoon.... ik zette even snel die schaal weg....op de tas met oud papier. 
Later zette ik er een plastic tasje met papier bovenop en toen ik dat alles die avond even snel in mijn auto wilde zetten viel die schaal niet op.... ik duwde het tasje er wat verder in.... en de schaal dus ook.

Op weg naar huis zag ik richting zebrapad groene lichtjes bewegen..... huh? Wasdatnou? Ik keek eens beter en zag dat er een hondje aan de lichtjes vastzat.... zonder begeleider (die zag ik in elk geval niet)! Het beestje liep keurig recht over het zebrapad........ op weg naar huis dacht ik. Pas veel later vroeg ik mij af of hij ontsnapt was of zoiets..... eerder dacht ik er niet aan, ik was afgeleid door die groene lichtjes. 

Thuis eerst nog even kijken of er mail of zoiets is...... o leuk..... er komen 'Hollandse huisjes' voor deelnemers van de Postcodeloterij....... 1 voor elke deelnemer en wie meer loten heeft krijgt er 2. Altijd leuk zo'n cadeautje. Net als vorig jaar met de theelichtjes (die vond ik ook mooi!!!) ophalen bij AH en die hebben we hier.... dus dat gaat wel goedkomen. Lijkt mij leuk om er een hele rij van te hebben .... er zijn 4 verschillende modellen. Alle kans dat er volgend jaar van die huisjes bij kringlopen en op rommelmarkten te vinden zijn. 

Ik krijg weer van alles.... ik had die middag al een adventskalender met theezakjes gehad......  zo leuk allemaal!




En woensdag weer blij.... er is iets teruggevonden dat ik kwijt was.
 Nee, deze keer niet mijn schuld, maar het was spoorloos en nu heeft iemand anders (die wist dat ik het kwijt was) het gevonden..... ik sprong een gat in de lucht ..... zie je wel...... ik wist dat ik het aan iemand meegegeven had en niet terugkreeg!
Die heeft het blijkbaar ergens neergelegd en wist het zelf niet meer..... hoe dan ook..... het is er weer! 

Ik had een tijdje geleden chocola gekregen en het keurig bewaard........... woensdagavond wilde ik er toch eentje proeven, ze zagen er zo leuk uit...... oeps..... veel te lekker! Het waren echt prachtige, maar ook heerlijke bonbons en ik nam er nog eentje....... meer mag echt niet, maar wat heb ik een trek in de rest!!!! 
Ik had die eerste niet moeten nemen....... ik kan heel goed dingen laten staan (dat is wel eens anders geweest), maar dit is gewoon TE lekker........ik weet niet waar deze gekocht zijn, maar ze zijn echt geweldig!!! Ik heb besloten dat ik ze allemaal zelf opeet...... maar niet in één keer! Meestal zet ik zoiets op tafel als er visite komt, maar deze zijn allemaal voor mijzelf........ en daar heb ik ze ook voor gekregen! 
 


En nu is het alweer bijna donderdag, de dagen vliegen voorbij, nog even en het is 2023. 

Welterusten allemaal..... het is bedtijd! En morgen weer een nieuwe dag!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten