Zoeken in deze blog

donderdag 3 maart 2022

Telefoon!!!!!


Dinsdag....de telefoon ging..... de apotheek met de mededeling dat een medicijn (de spuiten) even niet leverbaar zijn, waarschijnlijk komen ze vrijdag. Nou dat red ik..... ik ben ooit van prikdag veranderd door het langzaam op te schuiven naar een dag is ik handiger vond..... en daardoor heb ik nog iets.... en 1 keer in de week prikken betekent dat ik na die laatste prik pas een week later weer nodig heb, dus geen probleem! 
"Maar hoe zit het met dat andere medicijn?" Daar wist ze even niets vanaf dus ik legde uit dat ik gebeld was dat de 750mg eruit ging, dat ze contact met de huisarts op zouden nemen enz. enz. ..... ze zou het aan haar collega vragen. Een paar minuten later ging mijn mobiel.... dat gebeurt niet vaak, dat is meestal iets dat ik niet opneem.... (onbekend nummer en als ik het opzoek zie ik dat veel mensen erdoor gebeld worden..... of  het is een hardnekkige energiemaatschappij, blokkeren kan.... maar dan bellen ze weer met een ander nummer).... dus ik keek al argwanend, maar het was een plaatselijk nummer.... het bleek de apotheek weer te zijn. Het kwam erop neer dat de diabetesverpleegkundige mij zou bellen.... terwijl ze dat zei ging mijn andere telefoon.... jawel, de diabetesverpleegkundige....ene foon afsluiten, tegelijk andere opnemen. 
Ze legde uit dat ik dan naar de hogere dosering ga (mijn dosering bestaat niet meer, dus het wordt hoger of lager)..... oké, als zij het zegt dan zal het wel goed zijn. Ze legde het ook uit. Zij is niet zo van steeds maar meer, alleen als het nodig is, dus vandaar dat ik haar beslissing zonder meer accepteer. En ik was er al vanuit gegaan dat het hoger zou worden omdat ze contact met de huisarts zouden opnemen.... en mijn ervaring is dat hij juist heel snel verhoogd (en daar ben ik het dan niet altijd helemaal mee eens). 
Maar goed, dat was veel telefoon in korte tijd...... ik snap nu weer waarom ik niet wil dat iedereen mijn mobiele nummer heeft! De apotheek heeft het i.v.m. sms-jes..... maar nu werd ik dus via mijn 06-nummer ook gebeld.
Maar ik wil ook niet onderweg gebeld worden met dingen die kunnen wachten..... in de auto neem ik sowieso niet op en in de trein ben ik er ook niet blij mee.... dus liever de vaste telefoon.
De mobiele zit ook vaak onder in een tas, dus dan ben ik ook te laat met opnemen. Met deze smartphone was ik ook nog wel eens te laat omdat ik steeds de fout maakte om op te nemen op de manier zoals het bij de vorige moest..... en dan kan niet met deze, dus duurt het te lang hahaha..... maar ik begin het te leren! 
Erg handig zo'n mobiele telefoon hoor.....  maar ik wil niet altijd en overal bereikbaar zijn voor iedereen. Als het belangrijk is, echt belangrijk... dan weet Edwin mijn 06-nummer en mijn broer en nog een paar mensen. Buren hebben het omdat het altijd handig is als ik weg ben en mijn huis staat in brand of zoiets ..... en zo langzaam aan worden het wel meer mensen, maar de meeste mensen weten dat ik liever via mijn vaste nummer gebeld wordt. En neem ik niet op dan bellen ze later nog een keer.... of als ik het doorheb dan bel ik zelf terug (maar bij de 'vaste' telefoon die ik nu heb kan ik dat nooit vinden, maar met deze kan ik weer beter berichten afluisteren)
Ik behoor niet tot de mensen die vergroeid zijn met hun smartphone....... natuurlijk kijk ik ook wel eens of er berichten zijn, maar niet altijd en vooral niet overal! 




Het is wel duidelijk..... moderne techniek is niet echt mijn ding. Ik loop ook vaak wat op achter, mijn (combi-)magnetron is een jaar of 30 (toen heel modern) is niet digitaal en heeft een draaiknop voor de tijd (kan dus niet heel nauwkeurig) een draaiknop voor de oventemperatuur en een draaiknop met standen voor de magnetron... 1,2,3 of ontdooien. Hoeveel watt iets is.... ik heb geen idee.... een gebruiksaanwijzing heb ik niet, want hij was tweedehands en die zat er niet bij. 
45 sec. op 750 w. is voor mij dus een gok, maar het is nooit een probleem geweest..... het ding lijkt onverwoestbaar, dat is belangrijker! Die heeft z'n geld wel opgebracht ondertussen. Als hij mij toen niet aangeboden was had het waarschijnlijk nog jaren geduurd voordat ik er één kocht. En ik heb nog lang getwijfeld ook, want het was best veel geld! Maar voor een goede combi-magnetron denk ik dat ik nu hetzelfde kwijt zou zijn.





Als dingen meganisch zijn snap ik vaak nog wel hoe iets in elkaar zit..... als het elektrisch is is soms al lastiger maar als er computers aan te pas komen dan kan ik niks meer zelf repareren en heb ik vaak al moeite met de bediening. Ooit vond ik mijzelf redelijk handig, nu totaal niet meer .... en dat is dus met telefoons ook zo. 


Uiteindelijk bleek het mee te vallen met de medicijnen, op donderdag waren alle medicijnen binnen.... ik moet ze alleen nog even halen. 


2 opmerkingen:

  1. Mechanieken zijn te begrijpen, digitale zaken moet je uit je hoofd leren en eigenlijk dagelijks doen voor het in je hoofd geramd zit.
    De smartphone wil ik niet meer missen. Naar de winkels neem ik hem niet mee, wel naar andere dingen, bezoek bijvoorbeeld maar zet dan het geluid uit.
    Even wennen. ☻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak voor mijn smartphone alleen gebruik van wifi, dus ik kan hem niet overal en altijd gebruiken.
    Ik ben ook handiger met de laptop dan met de phone.
    Precies mechanieken zijn te begrijpen, dat is vaal logisch.

    BeantwoordenVerwijderen