Zoeken in deze blog

maandag 7 februari 2022

Als je haar maar goed zit

 


Het werd na 4 maanden toch echt wel weer eens tijd voor de kapper. Van voren zat het nog wel goed als ik het net gewassen had, maar van achteren had ik een matje en dat was niet zo mooi (een mooie mat is nooit weg, maar deze mat was niet zo geslaagd). En het hing vaak wel irritant in mijn ogen van voren (uiteraard van voren, ik heb geen ogen in mijn achterhoofd, al dacht Edwin lang geleden dat dat wel zo was).
Na een lockdown ben ik nooit de eerste..... ik hoor regelmatig opmerkingen van vrouwen die doen veronderstellen dat niet naar de kapper gaan zo ongeveer het ergste is wat ze kan overkomen.... zelf denk ik er anders over, dus laat die mensen maar voorgaan!  
Deze keer was ik wel iets sneller met mijn vraag of ze al plek had.... ik schreef er nog wel bij dat ik geduldig zou wachten als het nog te druk is. Ze bleek het nog wel druk te hebben, maar had maandag een plekkie. Ze weet dat er met mij te schuiven valt als dat beter uitkomt..... en als ik geen speciale reden heb voor een knipbeurt dan mag het ook dagen opgeschoven worden (maar dat heb ik nog niet meegemaakt).

Mijn kapster weet al dat ze zich mag uitleven..... ik sta open voor veel ideeën.
Misschien droomde ze er over, misschien was het een nachtmerrie, maar toen ze maandagmorgen wakker werd wist ze het ineens: 'Het haar van Ans wordt asymmetrisch!' 
Voor alle zekerheid vroeg ze toch maar of ik het goed vond.... maar ik vind het prima, weer eens wat anders.....links lang en rechts kort!  
Morgen nog even experimenteren wat ik kan met die korte kant..... beter naar achteren kammen met wat gel of anders? Gewoon proberen, dan zie ik wel wat het leukste staat, prettigst zit, handigste is. Heel veel mogelijkheden zijn er niet, maar het kan soms een groot verschil maken.







Als het tegenvalt is de lange kant zo weer kort geknipt en is alles weer gelijk.... geen probleem dus. Het moet erg gek zijn wil ik nee zeggen.....  de grootste kans dat ik nee zeg is als ze er een rare kleur in wil doen..... soms bij anderen leuk, maar ik vind groen haar of zoiets niet echt bij mij passen, dat is even TE!
Een paar sliertjes van een andere kleur en niet al te extreem zou nog kunnen, maar niet mijn hele haardos in een andere kleur.... ik ben dik tevreden met mijn witte haar (in mijn nek heb ik nog een stuk met donker haar.... heel vreemd). Hoewel ik ooit donker haar had vind ik dat nu niet meer bij mij passen..... ik denk dat het onnatuurlijk over zou komen. Blond heb ik nooit gewild, dat hoort niet bij mij. Laat mij dus maar lekker wit.... ik vind het mooi en ik heb nooit last van uitgroei!
Er word wel eens gezegd dat wit of grijs haar iemand 'ouder maakt'..... nou, dat interesseert mij dus helemaal niets...... ik hoef niet jonger te lijken dan ik ben.... en ouder..... ach, wat maakt het uit?  Ik voel mij niet minder als ik een paar jaar ouder geschat wordt..... in mijn gedachten ben ik vaak nog jong, lichamelijk soms oud.... en verder ben ik alles ertussenin! Als mensen voor mij opstaan in bus of trein maak ik er dankbaar gebruik van, ik voel mij niet beledigd ook al kan ik nog best staan en afslaan doe ik alleen als ik de volgende halte er al uit moet..... anders niet, want als iedereen nee zegt stoppen mensen met het aanbieden van hun zitplaats! Bovendien vind ik het wel prettig/
Het komt ook regelmatig voor dat mensen helpen met tassen dragen (in en uit de trein, of op trappen)... heerlijk. Grijs haar heeft zo zijn voordelen 😂. 

Omdat ik toch in Purmerend was ging ik gelijk even winkelen..... ik had wat dingen nodig. Het was redelijk rustig in de winkels en ik slaagde goed. Een paar winkels waar ik nog naartoe wilde sloeg ik over...... dat geslenter werd mij teveel, tijd om naar huis te gaan, het belangrijkste had ik, de rest komt een volgend keer wel... en anders maar niet! 


4 opmerkingen:

  1. Ook ik heb achter onderaan een donkerder stuk haar, Ans, al jaren!! Dat schijnt zo te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, dus ik ben niet de enige. Oké..... het blijft..... wonderlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je..... ik ben er ook blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen