Zoeken in deze blog

vrijdag 25 februari 2022

Effe mopperen hoor....


 Het was weer tijd om mijn medicijn te bestellen.... het medicijn dat ik inspuit 1x per week moet ik altijd zelf bestellen en dan heb ik nog een ander middel dat wel automatisch verlengd wordt. 
Dat staat er ook altijd bij, maar deze keer niet..... er stond bij 'bestelbaar'. Wonderlijk........  nou, dan meteen maar bestellen, dan heb ik ze tegelijk! Anders komen ze altijd kort na elkaar, dit is dan handiger. 
Dat andere medicijn is een pil...... met een vertraagde afgifte. Eerder had ik de gewone en dan ook nog een hoge dosis.... het werd steeds hoger.... en omdat ik er last van kreeg werd het (nadat ik het zelf even stopgezet had omdat het echt niet meer ging)een lagere dosering en iets anders erbij, maar niks leek echt te helpen, ook al kreeg ik ook van dat andere elke keer een hogere dosering, mijn 'suiker' ging alleen maar omhoog en alleen als ik veel at was hij 's morgens perfect. Pas toen ik die spuit kreeg ging het goed Toen konden die andere middelen al snel minderen en uiteindelijk hield ik alleen dat middel over dat ik al lang gebruikte, maar dan in een lage dosering. Eindelijk kon ik opknappen!
De lage dosering was wel beter, maar toch nog niet echt lekker....... en toen bleek het te bestaan met een vertraagde afgifte. Die was er toen niet in dezelfde dosering (1000mg) en daarom kreeg ik 750 mg/ 
Dat bevalt erg goed en het gaat ook erg goed...... ik was een paar weken geleden nog bij mijn huisarts (dat zijn er twee, zoals bij veel huisartspraktijken is hier ook een tweede arts en ik kies tegenwoordig voor een ander dan ik eerst had)..... de huisarts die ik heel lang had is met pensioen en dus kreeg ik een ander.... niet onaardig, maar van hem kreeg ik juist steeds meer medicijnen en ik kreeg het gevoel dat hij niet zo goed naar mij luisterde..... nee, ik heb zeker geen hekel aan hem, maar toen ik een keer een ander kreeg voelde dat veel beter, dus nu kies ik daar steeds voor bij mijn controles.... en dat gaat goed. 
Bij mijn laatste controle kreeg ik te horen: "Zo doorgaan!" 
En dat was ik dus van plan.
Belt de apotheek net.... die van 750mg is er niet meer en komt niet meer, het is nu 500 of 1000. 
Moet in overleg met de huisarts..... kan ik zelf doen of de apotheek doet dat..... nou...... zelf doen had ik geen zin in.... ik weet wie ik dan aan de telefoon krijg en ik heb hem nog nooit kunnen overtuigen. 
Laat dan de apotheek maar bellen.... ik weet toch al wat hij zegt...... het wordt de hogere dosering. Ik hoor dat maandag pas, maar ik ben er vrij zeker van. Voor ik deze met vertraagde afgifte kreeg had ik ook 1000mg. , dus zo gek is het niet, maar nu werkt die 750 ook, ik probeer liever of het met 500 ook goed gaat.... als ik dan toch moet veranderen dan liever de lagere.... ik kan dan wat vaker meten en gaat het niet goed dat trek ik wel aan de bel!
Ooit stelde ik hem iets dergelijks voor toen het steeds beroerder met mij ging en ik steeds meer medicijnen kreeg..... "even stoppen met alles en vaker meten, als het niet goed gaat meld ik mij wel. En dan nog extra goed op mijn dieet letten!" Hij schudde al nee voor ik was uitgepraat en zei alleen: "Ja kan ook met medicijnen op je dieet letten!" Zucht.... ik let echt wel op mijn dieet (maar ik denk dat hij dat niet gelooft), maar even extra streng en dan vooral meer op de tijd letten... dat was mijn bedoeling toen. 
Jammer dat ik pas in mei naar de diabetesverpleegkundige moet...... dan had ik het met haar kunnen overleggen. Oké, ik kan haar ook bellen..... maar die is er volgens mij niet elke dag, dus dan gaat het misschien lang duren..... ik wacht het nu maar gewoon af. Laat de apotheek het maar regelen. Gezeur..... ben je net ergens aan gewend en dan is het er niet meer. Ik ben de laatste weken nu genoeg bij de dokter, tandarts en tandtechnieker geweest vind ik, ik heb echt geen zin om zelf te bellen en mij te ergeren omdat het zonder meer hoger wordt (verwacht ik). Ik zie wel wat ik krijg!
Ik weet het, ik zeur en ik ben voorbarig.... ik heb mijn oordeel al klaar.... maar echt, ik ben nog geen keer bij hem geweest zonder dat er een dosering verhoogd werd en dat was naar mijn idee vaak te snel achter elkaar.... ik geef het liever wat langer de kans! Nou ja, het gevolg was dat ik er jaren last van heb gehad en hoewel het nu goed gaat is het nog steeds minder dan voor die tijd... (maar daar heb ik vrede mee als dat zo blijft)..... vandaar mijn snelle oordeel. 
En nee, die pillen doorbreken gaat niet..... dan is het laagje dat voor de vertraagde afgifte zorgt stuk en wordt het dus directe afgifte. 
Ach, ik overleef het wel, maar ik moest even mopperen! Sorry hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten