Zoeken in deze blog

woensdag 12 mei 2021

755. Oeps

 Het had mij leuk geleken om een tweeling te krijgen..... meer mocht ook, maar dat is wat onhandig.
Toen ik een echo kreeg werd er tegen mij gezegd dat mijn buik wel erg gegroeid was en dat hij ging kijken of het er misschien 2 of 3 waren.... mijn reactie was "O. leuk!" .... en toen zag ik het gezicht van de vroedman.... hij had duidelijk een andere reactie verwacht 😂, hij had pech, ik schrok er niet van. 
Maar nu is ergens een negenling geboren..... nou, dat vind ik toch wel erg veel tegelijk.
Vijf meisjes en vier jongetjes en allemaal gezond..... echt een wonder! 
Liever een negenling dan geen kinderen hoor, maar twee tegelijk lijkt mij toch leuker en handiger. 
Een wagen voor een negenling zal niet bestaan..... dus met allemaal tegelijk wandelen kan alleen met meerdere kinderwagens..... in colonne. Luiers bestellen bij de groothandel..... die zijn niet aan te slepen. Zelf voeden gaat niet lukken.... niet allemaal in elk geval. Eerlijk delen dan maar of allemaal de fles? 
En als ze groter worden en wel al zelf lopen maar nog wel aan de hand moeten op veel plekken..... bij drie of vier zou ik tuigjes kopen met een riem..... maar met negen is dat ook niet te doen. 
Ik denk dat een stint ideaal is voor zo'n groep ukkies. 
En later in de klas...... zouden de juffen en meesters daar blij mee zijn? Waarschijnlijk een volle klas.... of ze moeten hem splitsen. Dit red niemand zonder hulp, zeker de eerste jaren niet. Hoe ouder ze worden hoe beter het gaat..... totdat ze gaan puberen..... o help, negen pubers in huis....pfffff..... niet te doen! 









3 opmerkingen:

  1. Ans Dekker-Martis
    Edwin Dekker, dan had je 3 broers en 5 zussen. ..... of 4 broers als jij er al was.

    Susanne Bout
    De dame in kwestie kwam geloof ik uit een land waar over het algemeen het hele dorp zich met de opvoeding van alle kinderen bemoeit. Dat komt vast goed. Maar het zal inderdaad wel heftig zijn. Ik ben niet jaloers.
    Bij mij zei de gynaecoloog ook bij mijn dikke buik: "het is er echt maar 1". En ik zei: "gelukkig". Met mijn cvs vond ik 1 tegelijk al vermoeiend genoeg.

    Ans Dekker-Martis
    Susanne Bout Ze kwam uit Mali en kreeg een keizersnede in Marokko.
    Het zal inderdaad wel goed komen, maar dit zou mij echt teveel zijn.
    Maar 2 had ik heel graag gewild. Dat is in het begin ook wel druk, maar als ze wat ouder zijn maakt het niet uit of ze dezelfde leeftijd hebben of dat er een jaar of 2 tussen zit. Het lijkt mij zo leuk als ze samen opgroeien. Best kans dat ik daarna dan nog meer kinderen wilde, maar ik vond toen al dat ik daar pas over kon oordelen als ik er 2 had... of 3. ..... ik denk dat het er meer dan 2 zouden worden, maar dat hangt van zoveel dingen af..... en achteraf liep het helemaal anders.
    Maar 9..... echt..... dat is al veel als je ze van verschillende leeftijden hebt. maar dan tegelijk.....

    Susanne Bout Ans Dekker-Martis ik wilde graag 2 kinderen, met niet te veel tijd ertussen. Is ook niet gelukt...
    Ik wenste er al niet eens 3 of 4. Laat staan tegelijk. Maar 9......... nee, dank je.

    Ans Dekker-Martis
    Hihihi, nee.... 9 stond ook niet op mijn verlanglijstje hoor.


    Michel van der Roest
    Twee erbij en we kunnen voetballen!

    Ans Dekker-Martis: Michel
    een eigen elftal...... als pa en ma meedoen ben je er al.... en er is al een oudere dochter.... die is reserve.


    Pat Ricia
    Een negenling??? Poeh, dat ga je als kersverse ouders niet alleen redden: dat is echt afzien! 🙄

    Ans Dekker-Martis
    ze hadden al een dochter, geen idee hoe oud die is, maar de moeder is dacht ik 22, dus dat zal nog geen oud kind zijn
    9 pfffffffff

    BeantwoordenVerwijderen