Zoeken in deze blog

maandag 24 mei 2021

Verjaardagen

 Mei is verjaardagsmaand hier. Ik ga nog niet echt naar verjaardagen, in elk geval niet als er meer visite is.
Maar ik had wel cadeautjes nodig, dus zaterdag ben ik even op stap gegaan naar een paar winkels. Ook nog een cadeautje gekocht voor iemand die in december al jarig was, die krijgt het binnenkort, een ander cadeau was voor iemand die zaterdag jarig was, dus dat heb ik meteen weggebracht. Ook een cadeau voor iemand die eerder die week jarig was, dat heb ik zondag weggebracht, daar was verder niemand en daar ben ik wel even naar binnen geweest, was heel gezellig.... en binnen een week heb ik nog een paar verjaardagen. Ik ga pas weer gewoon naar verjaardagen als ik optimaal beschermd ben en er geen uitbraken in de buurt zijn. Ik ben wel al voor een deel beschermd en dat voelt al prettig, maar ik wacht echt op de meest optimale bescherming die een paar weken na de tweede prik is.... dat is dus ongeveer eind juni.


 

Ik was zaterdag vroeg gegaan, dan is het nog rustig in de winkels en nog niet eens alles was al open om die tijd, maar dat wist ik, daar had ik rekening mee gehouden in de planning. 
Het was duidelijk geen inpakdag in de winkels. Eerst bij een slijterij.... daar kocht ik iets wat gewonlijk als cadeau gekocht wordt en ik had verwacht dat er wel een cadeaupapiertje of folie omheen ging..... maar nee.... ik had het er nog over dat ik met al die uitgestelde verjaardagen ineens veel cadeautjes nodig had, maar het kwam blijkbaar niet in haar op dat het dan misschien wel ingepakt moest worden. Nou kan ik dat prima zelf hoor..... maar ik vond het wat eigenaardig.  Nou ja, dan zit er ook geen sticker op waar het vandaan komt.... maak ik dus geen reclame voor ze!
De volgende was de plantenafdeling van een supermarkt, een ander filiaal dan ik gewend ben. Er stond een klant te wachten, maar er was iemand bezig met bloemen dus ik vermoedde dat dat voor haar was... ze stond ook iets verder naar achteren. Ik twijfelde of ik daar langs moest, dan kwam ik binnen de anderhalve meter.... even voorbijlopen zal wel mogen, maar het was wat onduidelijk..... een tweede meisje stond te kletsen met degene die met de bloemen bezig was.... ze zag mij staan, maar reageerde niet..... dan toch maar doorlopen! Ze rekende af en dat was het..... ik keek haar nog een paar keer aan, maar ze had geen aandacht meer voor mij. Het was geen duur artikel, maar planten en bloemen kunnen altijd een cadeau zijn..... als je een aardigheidje mee wil nemen is dat ook een cadeau.... hier vragen ze altijd of het een cadeautje is..... daar dus niet. Ik had natuurlijk moeten zeggen: "Dank je wel, ik maak er zelf wel een cadeautje van hoor!" maar daar dacht ik te laat aan. Ook dat heb ik thuis dus maar zelf ingepakt. Het is allemaal geen drama, maar ik vond het zo ongeïnteresseerd, jammer. Het kan leuk werk zijn, maar naar mijn idee niet als je op deze manier werkt. Ik had geen zin om er om te vragen, dan doe ik het liever zelf! 

Zondag, eerste Pinksterdag was nat..... vooral 's morgens..... onderweg met mijn cadeau volgden de buien elkaar op, net als ik dacht dat het droog was begon de volgende alweer. 

Zaterdagavond naar het songfestival gekeken, ik heb een klein stukje gemist, ik sliep.... niet lang, maar ik heb net niet alles gezien. 
Vroeger keek ik er altijd naar, toen er zoveel deelnemers kwamen dat er voorrondes moesten komen vond ik het minder leuk en daarbij kwamen toen ook de meest rare acts voorbij, dat was aan mij niet besteed en ik keek alleen maar als er echt niks anders was.... en dan keek ik meestal niet echt, want ondertussen deed ik andere dingen, maar deze keer keek ik weer echt (nou ja, behalve toen ik sliep). 
Het zag er goed uit, mooi georganiseerd, goede presentatie...... de deelnemers ... tsja..... ik vind niet alles mooi. Een zangeres waarvan gezegd werd dat het zo prachtig was vond ik een nare stem hebben.... geen prettige stem om naar te luisteren. De winnaar..... niet mijn keuze, maar ach, dat is gewoon... mijn keuze wint heel vaak niet. Maar er zaten nog wel wat nummers in de top 10 die ik wel goed vond. Smaken verschillen, dat is duidelijk! 

Iedereen een fijne 2de Pinksterdag



2 opmerkingen:

  1. Veel verjaardagen om bij te houden maar ja, je vindt het vast zelf ook leuk.
    Flauw en onnadenkend gedrag van een paar winkelbediendes. Laks. Je had best mogen vragen maar het moet niet nodig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms zijn het wel erg veel verjaardagen achter elkaar en doordat de winkels lang dicht waren werd een cadeautje wat lastiger (tenzij is geld of bonnen geef).... er is iemand die ik al twee keer overgeslagen heb..... dus dat wordt volgend jaar driedubbel.
    Ja, ik vond ze niet erg behulpzaam in de winkels...... ik wilde niet vragen, maar ik had wel een sarcastische opmerking kunnen maken, maar ja.... daar dacht ik niet aan. Toevallig had ik die twee achter elkaar, ik ben dat niet gewend eigenlijk. Als het druk is zeg ik vaak dat ik het zelf wel doe, maar het is toch wel aardig als ze het aanbieden!

    BeantwoordenVerwijderen