Zoeken in deze blog

donderdag 30 september 2021

Reclame


 Er is een reclame over huisalarmen..... ik hoor dat elk keer met verbazing aan. 
Ik weet natuurlijk wat ze bedoelen, maar ik hoor echt iets anders.
Vrouw belt man om te vertellen dat er bij de buren ingebroken is.....
Het gaat ongeveer zo:
'Hoe zijn ze binnen gekomen?'
'Via de tuin'
En dan zegt die man tot mijn verbazing: 'O, dat hadden wij kunnen zijn!" 
Huh? Bedoelt hij nou dat hij samen met zijn vrouw wel eens op inbrekerspad gaat en ook meestal achterom gaat, dus dat zij die inbrekers bij de buren hadden kunnen zijn? 
Ik denk dat hij bedoelt 'Dat had ook bij ons kunnen zijn', maar dat zegt-ie niet. 
Ik kan er niks aan doen, het valt mij elke keer weer op. 


3 opmerkingen:

  1. Yvonne Willen
    Heb hem al vaak gehoord, had er zo nog niet naar geluisterd.

    Ans Dekker-Martis
    Yvonne Willen Het is wel eens irritant, ik hoor teveel vreemde dingen en fouten.

    Pat Ricia
    😂 De taalverloedering slaat overal toe! Geen idee waar dat aan ligt. Nu kijk ik al zelden tv dus kun je nagaan dat het zelfs mij opvalt.

    Ans Dekker-Martis
    Ja echt...... bijna iedereen zegt ook 'het meisje die..... ' of 'het jongetje die.....'. waarom? Ze zeggen wel gewoon dat meisje of dat jongetje, waarom dan 'die' als het ernaar verwijst?
    Hun hebben'' is ook zo raar dan zouden ze ook moeten zeggen 'ons hebben, maar dat doen ze dan weer wel goed.

    Pat Ricia
    Ans Dekker-Martis ik heb het opgegeven om mensen daarop te wijzen. Heel vermoeiend.

    Ans Dekker-Martis
    Pat Ricia Het helpt ook niet!

    Giusy Scarfo
    Ans Dekker-Martis als ik iemand "hun hebben" hoor zeggen dan zeg ik:"En hem heeft het ook". Kijken ze je wel raar aan🤣

    Ans Dekker-Martis
    Giusy Scarfo Ja, want dat vinden ze zelf ook raar!

    Susanne Bout
    Ik ken de reclame gelukkig niet. Maar er staan regelmatig taalfouten op websites, in kranten en in de ondertitels. Dus waarom niet bij reclames? 🤔🤣

    Ans Dekker-Martis
    Susanne Bout Regelmatig ook bij reclames...... ik snap het niet.... er denken toch meer mensen over na, het moet goedgekeurd worden, mensen maken het..... en er is niemand die het doorheeft.... een spontaan antwoord met een fout snap ik dan beter.
    De ene fout is de andere niet natuurlijk..... maar sommige fouten zijn echt erg. Soms is iets misschien niet echt fout maar wel onlogisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Henriette Hartman-Kompanje
    Ja dat vond ik ook raar hoe die man dat zei , paar keer gezien .

    Ans Dekker-Martis
    Ik ben dus niet de enige. Ik vind het zo'n onlogische zin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Henriette Hartman-Kompanje
    Ans Dekker-Martis , ja ik dacht ook wat bedoeld hij nou !

    BeantwoordenVerwijderen