Zoeken in deze blog

dinsdag 7 juni 2022

Totdat het krikte en het krakte....

 Soms gebeurt er iets waardoor ik aan een liedje moet denken......dinsdagmiddag was dat weer het geval.... ik dacht aan: 

Een houtworm zat in een keukenstoel
En at, en at, een heleboel
En op die stoel zat tante Mien
Ze had de houtworm nooit gezien
Die at maar door en at maar door
Totdat het krikte en krakte
En tante Mien om kwart voor tien
Pardoes door de stoel heen zakte…

Van Annie M.G. Schmidt.

Nee, ik zakte niet door een keukenstoel en had ook geen houtworm, maar ik zakte door het kunststof tuinbed. 
Ik zou daar op gaan zitten en het krikte en krakte heel hard..... een poot begaf het..... als een bliksemschicht zat er een zigzaggende scheur in van onder tot boven. 

Nee, ik heb geen foto van toen ik erdoor zakte (daar is al naar gevraagd)
Wel van de poot (en mijn eigen pootje ernaast)

Nee, ik viel niet, niks aan de hand. Volgens mij schrok vriendin nog erger dan ik. 
Haar dochter die er ook was zette het ding meteen buiten.... zo.... weer wat voor grof vuil! 
Zo kom ik ook van mijn spullen af!

Toen ze weg waren begon het..... steeds dacht ik "totdat het krikte en het krakte" en later wist ik de laatste 2 zinnen ook ineens..... maar hoe kwam dat ook alweer? Het bleef door mijn hoofd spoken en ineens wist ik het...... een houtworm!
Nou, dat zal de oorzaak niet zijn, het ding is van kunststof. 


3 opmerkingen:

  1. Proest 🤣😁 Zolang je geen letsel oploopt mag ik lachen, mede door het vers van Annie MG. Behalve de houtworm is het toepasselijk.
    Plastic tuinmeubilair heeft niet het eeuwige leven, dat ondervonden we al al eerder. Ogenschijnlijk gave stoelen zakten zomaar door, niet alleen de goedkope. Weersinvloeden zei iemand. Zou best kunnen, al staan ze onder een afdak.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag zeker lachen, geen probleem! Zelfs als ik mij wel bezeerd had mag je best even lachen.
    Ja, dat vers kwam steeds ik mijn hoofd hahaha.
    Zo ineens is het over..... ze kunnen soms heel lang meegaan, maar het houdt een keer op. Deze heeft altijd binnen gestaan.... of in elk geval bijna altijd. Ik kocht er 2 toen Edwin hier nog woonde..... en één was meteen al stuk, daar kreeg ik een nieuwe voor. Ze zijn blijkbaar niet zo sterk.... en de garantie is er nu wel af. Ik vond het wel een rare breuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pat Ricia
    Haha, of je wil of niet: het ruimt vanzelf lekker op zo. Wel een geluk dat je niet gevallen bent of jezelf hebt bezeerd.

    Ans Dekker-Martis
    Niks aan de hand verder, ik leunde op de armleuningen en die bleven nog "hangen", dus ik stond er snel naast en zag die rare breuk.
    De 'glasmannen' zijn nu hiernaast ...... voor is de steiger al weg en hij staat al achter..... dat gaat wel heel snel.

    Yvonne Willen
    gelukkig dat je jezelf niet bezeerd hebt. Aan dit harde plastic zou dat zomaar kunnen.

    Ans Dekker-Martis
    Het ging helemaal goed..... niet eens een 'verkeerde' beweging of zoiets.... ik ging zitten en stond weer snel hahaha, dat gekraak was een waarschuwing om snel op te staan.

    Theodora Ederzeel
    Het is goed afgelopen. Je had ook kunnen vallen.

    Ans Dekker-Martis
    Theodora Ederzeel Ja, echt mazzel gehad nog...... helemaal geen problemen verder.

    Michel van der Roest
    Wat een kwaliteit tegenwoordig!
    Of zou de processierups bezig geweest zijn?🤣

    Ans Dekker-Martis
    Die zal het geweest zijn..... zijn processie ging dan wel zigzag.

    Michel van der Roest
    Ans Dekker-Martis tijdens een rupsblikseminslag...🤣

    Ans Dekker-Martis
    Heeft ie ook rupsbanden?

    Michel van der Roest
    Ans Dekker-Martis Ja,denk het van weĺ

    Ans Dekker-Martis
    Michel van der Roest Ik zie het helemaal voor mij.... had ik het maar eerder gezien, dan had ik de processie een andere kant op gewezen.

    Michel van der Roest
    Ans Dekker-Martis Lekker naar RVS aan het luisteren?

    Ans Dekker-Martis
    Ja, tot ik in slaap viel.... ik ben net weer wakker.

    Michel van der Roest
    Ans Dekker-Martis
    GIF

    BeantwoordenVerwijderen