Zoeken in deze blog

donderdag 21 november 2019

Nuttige ochtend

De middag is nog maar net begonnen, maar mijn dag is al welbesteed!

Eerst was ik al vroeg met muziek in de weer......ik heb van een nummer een andere partij gekregen en dat moest ik even goed bekijken. Even oefenen (zonder instrument, anders maak ik de buren wakker).  Dat gaat heel goed met youtube.....ik had het juiste nummer snel gevonden....en dan meelezen van bladmuziek...... zachtjes meezingen.....volgens mij gaat het lukken!

Citaat van Sir Thomas Beecham (Brits dirigent, 1879-1961) 

Daarna heb ik de Zwarte Pietenspullen uitgezocht en weer netjes in de mand gestopt......en een paar dingen moeten eerst gewassen worden.

Even een handwasje gedaan....dat hangt al te drogen.

Ik haalde mijn fiets uit de schuur, maar eerst mijn fietstassen eraf halen, want ik moest naar de fietsenmaker omdat er iets aanliep bij mijn achterwiel.....dat heb ik al weken, ik kon niet ontdekken wat het was.  Altijd een heel gedoe die fietstassen eraf halen....die bandjes zitten stevig vast en het is nogal gepriegel om ze los te krijgen.

Eerst maar naar de apotheek.......ik had medicijnen nodig.....het zou een herhalingsrecept worden en daar krijg ik altijd mail van (in de spam) als het klaarligt.....ik heb nog voor 2 dagen en geen mail......  jarenlang werkte dit systeem bij mij niet, de mails kwamen niet aan, maar nu werkt het al een jaar of wat heel goed, behalve dan dat ze in de spam komen. Maar eens vragen....... het bleek dat niet doorgekomen was dat ik het mocht herhalen, maar dat is nu geregeld. Klaar.....nu naar de fotograaf.

Ik moet mijn rijbewijs verlengen en had dus pas- (rijbewijs-)foto's nodig. Ook dat was ik al een tijdje van plan, maar de fut was er niet aldoor en ik vergat het steeds...maar nu ging het dan gebeuren. Ik mocht op een kruk zitten op Mount Everest-hoogte...... de fotograaf vond zelf ook wel dat de kruk wat hoog was en wil hem iets gaan verlagen. Het erop klimmen viel mee....hij stond stevig en er zat een stang die ik als opstapje kon gebruiken.  En dan komt het....... elke keer weer.....allebei mijn oren moeten erop staan en dat lukt nooit. Hij bleef het toch proberen, hij heeft ondertussen een hele serie van mijn gezicht...... maar echt zichtbaar zijn die oren niet.....de één is als je heel goed kijkt een beetje te zien..... de ander.....uhhhh.....er is een streepje zichtbaar wat waarschijnlijk mijn oor is. Ik had maar wat make-up opgedaan, want op mijn huidige rijbewijs ben ik een witte vlek. Mijn haar was toen nog grijs i.p.v. wit, dus dat zal de oorzaak niet geweest zijn.....de kleurenfoto was prima....maar zoals hij op mijn rijbewijs kwam is het een witte vlek..... een geest.....ik hoop dat het met wat kleur op mijn gezicht beter overkomt. Bij mijn paspoort een paar jaar geleden is dat goed gelukt, ook toen had ik wat extra make-up gebruikt. Het zomerbruin is al van mijn gezicht verdwenen, dat helpt ook al niet mee.
Het stadhuis is gesloten vandaag en morgen, toevallig ontdekte ik dat op de site. Wel handig, ik bleek online een afspraak te kunnen maken.....meteen maar gedaan toen ik thuiskwam....ik weet nu dat mijn rijbewijs verlengen 7 minuten duurt 😂.

Door naar de fietsenmaker....hij liep met mij mee naar buiten.....keek wat, rommelde wat,  draaide aan het wiel.....ik zei dat het het best te horen is als ik erop zit....hij draaide de fiets om..... ik dacht dat hij even wilde fietsen om het te horen, maar hij gaf hem aan mij....hij was al klaar! Dat is snel...... en een goede service!!! Bedankt Rob.

Ik was er al vanuit gegaan dat ik lopend naar huis moest, maar het was dus fietsend!

Ik vind dat ik vandaag al goed mijn best gedaan heb! Vanmiddag nog wat huishoudelijke bezigheden.....dat zal nooit een hobby worden, maar ik word er toch elke keer weer blij van...... ....als het klaar is! 😄. Elke dag iets..... ik denk dat ik vandaag de rommelmarktspullen even ga uitzoeken....dat heb ik zondag zo bij elkaar in de auto geknikkerd....nu even netjes sorteren en op de doos schrijven wat erin zit! 






2 opmerkingen:

  1. De ochtend was in ieder geval nuttig.
    Mijn ochtend is besteed aan nuttigen. 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nuttigen vind ik ook een goede invulling van je ochtend!

    BeantwoordenVerwijderen