Zoeken in deze blog

woensdag 12 januari 2022

Een prima dag!

 Woensdag kwam ik maar traag op gang, dat is niet abnormaal voor mij, maar nu moest ik weer eens naar de tandarts. Deze keer voor een gewone halfjaarlijkse controle. Ik had geen vroege afspraak en ik was ruim op tijd uit bed, maar om de één af andere reden ging de tijd sneller dan normaal, want ineens was het al 10 uur geweest en ik moest nog douchen etc. ..... en ik moest er om kwart voor 11 zijn! 
Het lukte.... ik ging er lopend naartoe en was keurig op tijd.  
Altijd gezellig daar..... we hebben nog flink gelachen toen ik vertelde dat ik per ongeluk zonder die tand vis was gaan halen. Ze vroeg meteen "Maar met een mondkapje toch?" "Nee, het was buiten en pas op de terugweg had ik het door en ik vroeg mij meteen af of ik gelachen had!" Gelijk kwam ook de foto ter sprake die Edwin van mij gemaakt had toen ik net wakker was..... lachen natuurlijk.
Zo gaat het altijd, er wordt daar veel gelachen..... het is dus geen straf om er naartoe te gaan! 
Maar ja..... ik vind dat ik er nu toch wel erg vaak kom.... vorige maand, volgende maand weer en het is de bedoeling dan nog een keer in maart en als dat allemaal volgens plan verloopt dan wordt het daarna weer normaal. Wel moet ik tussendoor ook nog 2x naar Almere i.v.m. met de nieuwe tand die ik krijg..... dus ik ben nog wel even bezig.  Daar heb ik vandaag ook de afspraken voor gemaakt, in februari krijg ik een heel rare week..... dinsdags naar de huisarts, woensdags naar tandtechniek in Almere en donderdags naar de tandarts..... nou, dan is het wel weer even genoeg! 


Ik was klaar bij de tandarts..... alles was in orde, dus geen extra bezoekjes tussendoor!
Even een  afspraak maken voor over een half jaar en ik zou naar buiten lopen...... en  hield de deurkruk in mijn hand! Dat is dus echt weer iets voor mij..... het was nog niet bekend dat die los zat en blijkbaar was ik de eerste die heel beteuterd de deurkruk omhoog hield. Ik kon hem er zo weer opdrukken en bovendien hoefde ik de deur alleen maar open te duwen om naar buiten te gaan, dus ik zat niet opgesloten, maar raar was het wel.  Ach, de laatste weken gaan er veel dingen stuk of doen niet wat ik wil.... en nu was het eens iets dat niet van mij is. 

Wel veel positiviteit gehoord vandaag. Bij de tandarts is het altijd positief, maar deze keer kwam er nog bij dat ze zei dat ik afspraken moest maken voor Almere..... en wie ik dan aan de telefoon kreeg en ze vertelde hoe aardig die is. Ik belde.... "Welke tandarts heeft u?" .... ik vertelde het en zij zei meteen: "Ach.... dat is zo'n lieverd!" ..... vond ik wel leuk, ze zaten elkaar op te hemelen zonder dat zij dat van elkaar wisten. 
Wat een leuke vrolijke mensen allemaal, heerlijk! 

Nog even lachen aan de telefoon, want ik was in de war..... ik moest zeggen wanneer ik weer naar de tandarts moest en ik zei november i.p.v. februari waarop ze meteen in de lach schoot.....  ja, dat is ook wel erg ver weg!
De tweede afspraak stelde ze 10 uur voor, maar ik wilde liever later.... ik ga met de trein naar Almere en moet er dan nog naartoe lopen, dus heb ik liever wat meer speling (maar dan weet ik wel de weg al) anders moet ik erg vroeg weg..... en nog vroeger op. Nou is dat geen drama.... maar liever niet, ik voel mij dan een zombie! Bovendien, als ik voor 9 uur met de trein wil betaal ik meer..... dat scheelt voor Almere niet zo heel veel omdat het een kort ritje is, maar toch.... alle beetjes helpen. En ik moet er wel op tijd kunnen zijn als ik na 9 uur vertrek, maar als ik ergens op tijd moet zijn neem ik de tijd graag ruim......  liever een half uur te vroeg dan een minuut te laat. Maar ja.... ik kan wel later willen, maar dat moet daar dan natuurlijk wel kunnen.... ik ben niet de enige die daar komt!
Het bleek geen probleem te zijn, een uurtje later was ook goed.  
Beide keren kan ik misschien daarna nog even winkelen..... als ik zin heb en als de winkels open zijn (en het niet te druk is). Het treinstation is meteen bij de winkels, dus eventueel kan ik dat er nog aan vastknopen. Er zijn ook mogelijkheden genoeg om ergens een broodje en wat te drinken te halen als alles open is..... maar dan zien we tegen die tijd wel.  Als het dicht is ben ik weer lekker snel thuis.... overal zitten voor- en nadelen aan! 


Het was mooi weer..... de zon kwam goed door en de meeste mist was weg..... alleen boven de Pierenbaan was het nog flink mistig. 
Gelijk maar een flinke wandeling gemaakt, ik was er fit genoeg voor.... meestal gaat het 's avonds laat veel beter, maar nu ging het ook goed. Lekker in de zon!








De rest van de dag had ik niet zoveel zin meer en ik besloot daar lekker aan toe te geven..... wel wat kleine klusjes gedaan, maar verder even  heerlijk genikst! 

Moet kunnen! En het eten hoefde ik alleen maar op te warmen, want ik had gisteren een pan vol gemaakt (met weer één van mijn mengsels.... gewoon van alles wat in de pan knikkeren!) en dus genoeg over. 

3 opmerkingen:

  1. De tandarts als prettherapeut😄, dat zou iedereen wel willen. Maar serieus,het is fijn om op deze manier geholpen te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja echt, dit is een supertandarts. Ze werkte eerst ergens anders en daar had ik haar al, toen ze voor zichzelf begon ging ik meteen mee! Al snel zat ze vol.... want heel veel mensen gingen mee.
    Ik was voor ik haar als tandarts had ook niet bang voor de tandarts, maar was ik altijd blij als het weer achter de rug was..... nu is het meer of ik op visite kom terwijl er tussendoor even naar mijn gebit gekeken wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hilda van Nieulande
    Prachtige foto,s en fijn dat bij tandarts alles oké was .

    Bert Bollebakker
    Mooie foto's Ans!

    Ans Dekker-Martis
    Bert Bollebakker Dank je

    Geertje Vos
    Mooie foto's lieve Ans

    BeantwoordenVerwijderen