Zoeken in deze blog

zondag 2 januari 2022

Oud en nieuw

 De jaarwisseling bracht ik weer door in Arnhem, ik vertrok vrijdagmiddag. Het regende toen ik naar de bus liep..... ik had mijn haar gekruld maar daar was al niks meer van te zien toen ik de bus instapte...jammer.
De reis verliep vlot, iemand hield zelfs de deur van de metro open waardoor ik hem nog kon halen. 
Deze keer ging ik naar Edwin zijn huis..... hij werkte thuis die dag en ik zou een berichtje sturen als ik voor de deur stond. De kans zat erin dat hij aan de telefoon was en even moest wachten, maar dat viel mee hij was er snel. Mijn tas stalde ik in de keuken en later gingen we samen naar Geurtje.
Volgens de foto bleek ik een groot licht te zijn:



 Lekker gegeten en later op de avond was er ook zat lekkers, verhongeren zullen we daar niet. Na het eten had Geurtje ijsjes die te mooi waren om op te eten..... aardbeienijs in de vorm van een roos (het hoorntje was groen!) en ze smaakten ook heerlijk!


 Geurtje maakte een foto van mij met het ijsje..... mooie foto, beter dan de foto die Edwin  later van mij zou maken 😂😂




Er werd al flink geknald...... en niet van die zachte knalletjes. 
Op de hoek ging het vreugdevuur weer aan (of oudjaarsvuur.... geen idee hoe ze het noemen)..... dat is elk jaar.... af en toe komt de brandweer het dan blussen en even later laait het weer op. 
Edwin las een berichtje van de politie dat ze flink wat vuurwerk in beslag genomen hadden en dat ze hoopten dat dat 's avonds te merken was..... we schoten in de lach.... nee dus, er werd daar flink geknald de hele avond. Het stopte wel vroeg.... na één uur werd het duidelijk minder. De katten waren niet bang, ik herinner mij dat Bella vroeger wegkroop als er vuurwerk afgestoken werd, maar nu lag ze rustig te slapen en ook poes Amy vond het geen probleem. 
Ik ging weer mee met Edwin en we lieten de honden weer samen uit (hadden we voor we weg gingen ook gedaan)... ze zijn gelukkig niet bang voor vuurwerk. In zijn buurt waren op verschillende plekken feestjes op straat..... vuurkorf er soms bij..... muziek...... heel gezellig. Veel vuurwerk is daar volgens mij ook niet aangestoken.... ik zag wel wat resten hier en daar op straat....... vooral verderop... bij en voorbij het spoor, daar zag ik ook vernielingen helaas, maar verder leek het wel mee te vallen. En de mensen die aan het feesten waren hadden gewoon veel lol..... dat is nooit een probleem..... en de harde muziek..... nou, op nieuwjaarsnacht mag dat van mij! Sowieso heb ik daar niet zo snel moeite mee, al moet het natuurlijk niet elke avond zijn, maar voor een keertje geen enkel probleem hoor!
De volgende dag bleef ik nog in Arnhem.....weer gegeten bij Geurtje en we hebben naar de 'Masked Singer' gekeken, ook die van de vorige dag.... achter elkaar. Een heerlijk programma, ik kijk er graag naar.
We gingen niet zo laat weer terug.
Zondag sliepen we lang.... ik was wel een paar keer wakker geweest, maar weer in diepe slaap gevallen. 
Ik slaap daar altijd op de bank..... er is maar 1 slaapkamer, dus is dit de meest logische plek. Ik lig er heerlijk op..... ik heb meestal wel gezelschap van de honden, het is hun bank ook en als ik er ben willen ze bij mij liggen..... ach..... ik vind het goed.... het is maar voor een keertje! Als ik zelf een hond zou hebben zou ik het niet willen maar dan is het altijd, nu ben ik er maar zo nu en dan..... en eigenlijk is het wel heel gezellig zo. 



Ik was nog behoorlijk slaperig, maar Edwin kwam al met een lekker ontbijt/brunch....... niet verkeerd!




Edwin wilde een foto maken omdat mijn haar alle kanten op piekte, ik schoot in de lach en hij lachte nog veel harder toen hij die foto maakte want doordat ik lachte werd duidelijk zichtbaar dat ik mijn tand nog niet in had. (ik vergeet het ook wel eens..... ik stond van de week bij een viskar met een tand minder....ik hoop dat ik niet gelachen heb 😂, maar nog 2 maanden, dan heb ik de definitieve oplossing).... het is dus een geweldig lelijke foto geworden, Madam Mikmak is er een schoonheid bij! Niet schrikken dus.... haal even diep adem..... dit ben ik als ik net wakker ben:



 


Daarna de terugreis.... ik wandelde naar een halte een stuk verder, gelukkig maar, anders had ik heel lang moeten wachten..... ik stond nu bij een halte waar meer bussen kwamen en nu hoefde ik maar 7 minuten te wachten. Daarna een kwartiertje wachten op de trein....onderweg heb ik veel soorten wolken gezien, soms zelfs alles tegelijk en af en toe probeerde de zon het 






In Amsterdam wilde ik de bus naar Edam/Hoorn of Edam/Volendam nemen en bij de weg uitstappen.... ik kan daar 4x per uur een bus pakken en de bus die door Monnickendam rijdt gaat maar 2x per uur op zondag en alleen vanaf Amsterdam-Noord.  Dan maar wat verder lopen, geen probleem en ik liep naar de roltrap omhoog, naar het busplatform..... huh? Alle roltrappen naar boven stonden stil! Er zijn liften.... geen idee of er ook gewone trappen zijn, maar op een roltrap loop ik niet.... te hoge treden en ik wordt duizelig van die streepjes op de treden. De liften zijn er wel, maar ik had daar geen zin in, dan maar naar de Metro en ik pakte een roltrap naar beneden. Daar reed de metro net weg..... ruim 7 minuten wachten. 


In Noord kwam de lift niet, we stonden met z'n drieën te wachten, geen idee wat er was, maar we zijn maar met de trap gegaan. Lastig met mijn trolleytas en ik ben geen held op trappen.... en dit is een hoge trap, dus tergend langzaam daalde ik af. Beneden stond weer mijn bus niet op het scherm..... maar nu wist ik dat ik op perron A2 moest zijn. Er stond een bus naar Edam, die zou met een minuut vertrekken.... daar ga ik niet voor rennen, als ik via Noord ga wil ik in mijn eigen bus! Ik liep naar buiten om te kijken wanneer mijn bus kwam.... binnen kan ik dat net niet lezen.



Over 14 minuten. Toen ik 7 minuten later naar het perron liep kwam hij er net aan en was ik al binnen voordat de anderen eruit waren.... lekker een plekje bij de uitgang waar ik vanaf mijn zitplaats al kan uitchecken. 
Ik zag nu wel bij de halte dat er vanaf het CS helemaal geen EBS-bussen vertrokken vanwege een stremming in de IJ-tunnel.....hm..... zouden daarom de roltrappen stilgestaan hebben?



Maar er vertrekken daar ook stadsbussen volgens mij, dus dan zou dat raar zijn.... nou ja, ik zat in de bus.... en dan alleen nog een klein stukje lopen naar huis..... in de zon!

Dat was weer een heerlijk weekend......  2x een leuk weekend Arnhem.... ik kan er weer even tegen! 

Het nieuwe jaar is goed begonnen!

3 opmerkingen:

  1. Een gezellige jaarwisseling met een grandioze foto als afsluiting. Dat is lachen 😁 maar dapper van je, gewoon lekker vlot: dit ben ik óók. Echt leuk.
    Zoon (woont ook in Arnhem) stuurde een filmpje van veel en mooi vuurwerk, hier in onze straat bijna niets.

    Je bent gezegend met een goed aansluitend ov, daar kan ik slechts van dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoef er niet altijd op mijn best uit te zien..... ik moest zelf ook lachen toen ik de foto zag...... dan mag een ander meelachen.

    Om 12 uur heb ik ook veel siervuurwerk gezien, de rest van de avond waren het vooral harde knallen. Het scheelt wel per wijk en waarschijnlijk zelfs per straat. Het siervuurwerk zie je natuurlijk ook van een flinke afstand. Hier kan ik het altijd van Purmerend zien.
    Voor een vuurwerkverbod was er verschrikkelijk veel vuurwerk.
    Naar Amsterdam is de verbinding goed..... er zijn wel eens problemen, maar het is zeker niet slecht. Ik weet hoe het bij jou is, in elk geval als ik vanuit Arnhem kom...... dan heb ik inderdaad niet te mopperen! Sinds de NoordZuidlijn moet ik een keer overstappen, wat we vroeger niet hadden.... met bagage best vervelend. Naar Edam, Volendam en Hoorn moeten we op de weg opstappen.... voor mij niet ver weg, maar voor anderen wel, dus niet handig (maar er gaan wel bussen in elk geval)... lastig is dat instap- en uitstaphalte daar erg ver van elkaar vandaan liggen.... dus de fiets kan beter ergens anders gezet worden.
    De verbinding met Purmerend zou beter kunnen, ik geloof dat er 's avonds geen bussen gaan, maar goed... daar heb ik een auto voor, die weg kan ik dromen!
    Dus ook al mopper ik wel eens op het ov..... het is hier echt beter dan bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geurtje Hendrika Witte
    Enige foto😂😂🙈🙈

    Ans Dekker-Martis
    Geurtje Hendrika Witte een groot licht hahaha. Die Edwin maakte was nog veeeeeeel erger

    Pat Ricia
    Haha, wat een briljante foto!

    Geertje Vos
    Mooie foto lieve ans

    BeantwoordenVerwijderen