Zoeken in deze blog

maandag 10 januari 2022

Tjoeketjoek

 Vanaf vanavond gaat bij de NS de avonddienstregeling eerder in, om 18.30 al. 
Dat is omdat er in coronatijd minder mensen met de trein gaan. 
Ik snap het, maar voor mijn abonnement ongunstig. Nadat ik in 2020/2021 al keuzedagen (gratis reizen) had laten lopen i.v.m. corona dacht ik nu toch wat vaker weer op stap te gaan (overigens zijn de keuzedagen niet echt gratis, ik betaal er extra voor.... maar dat heb ik er altijd snel uit omdat in veel gevallen 1 retour al ongeveer net zoveel kost)..... maar ondertussen zijn de spelregels veranderd. Eerst mocht ik alleen niet in de ochtendspits rijden, maar nu ook niet in de avondspits (16.00-18.30). Ik mag dan wel reizen natuurlijk, maar dat is dan zonder korting. Nu de avonddienstregeling al om 18.30 ingaat kan dat dus lastig zijn..... ik moet of voor 4 uur al terug...... of na half 7..... maar dan gaan er minder treinen. Als ik dus om 6 uur bij het station ben zou ik normaal even een broodje eten of wat drinken (dat is nu afhalen natuurlijk, maar dat vind ik geen probleem) en dan na half 7 naar trein...... maar als ik pech heb moet ik dan lang wachten voor er een trein komt omdat de avonddienstregeling al is ingegaan. Het zou fijn zijn als ze die avondspitsregel dan tijdelijk zouden afschaffen..... er zitten toch niet veel mensen in de trein zeggen ze. Meestal stap ik in Arnhem op de trein en volgens mij rijdt die trein 's avonds met dezelfde frequentie als overdag maar hij gaat altijd net na het hele en halve uur, dus als ik om half 7 incheck moet ik rennen om hem te halen. Maar dat is niet anders, hij gaat al jaaaaren ongeveer om die tijd.... alleen hoefde ik er toen nog geen rekening mee te houden, alleen 's morgens, maar voor 9 uur ben ik niet vaak al op stap. 



2 opmerkingen: