Zoeken in deze blog

zaterdag 15 januari 2022

Trouwen


 Nee, ik ga niet trouwen..... er zijn geen plannen, sterker nog, er is geen evt. bruidegom, dus het gaat niet over mij, het gaat over iedereen en niemand! 
Soms komen er wel eens gedachten in mij op en deze keer dacht ik ineens aan trouwen en hoe wonderlijk ik sommige huwelijken vind. 
Ik vind dat trouwen een beslissing is waar je allebei met de volle 100% achter moet staan. 
Je moet je afvragen of je partner iemand is met wie je 85 of ouder wil worden..... of je dat kan uithouden. 


Ga er niet vanuit dat je iemand kan veranderen op de punten die je minder leuk vind, dat lukt meestal niet.... je kan iemand leren wat netter te zijn of zo, maar dat moet die ander dan wel willen..... een complete karakterverandering gaat niet lukken en wat mij opvalt is dat op latere leeftijd de oude 'streken' vaak weer de kop opsteken.
Sommige mensen lijken voor elkaar gemaakt te zijn, bij anderen vraag ik mij vaak af waarom die twee elkaar ooit opgezocht hebben. Ga niet samenwonen of trouwen omdat dat handiger lijkt..... als je eigen woonruimte hebt geef dat dan niet te snel op, je moet zeker van je zaak zijn voor je dat doet vind ik. Het is niet eenvoudig om weer woonruimte te vinden als blijkt dat het niet goed gaat! 
Wil je het echt beiden erg graag en zie je het helemaal zitten, pas je goed bij elkaar..... dan lijkt het mij een goed plan om een stap verder te gaan. 
Tegenpolen trekken elkaar aan zeggen ze..... ja...... dat is prima als je elkaar goed aanvult, maar sommige tegenstellingen gaan echt niet samen! 
Bijvoorbeeld als de één 10 kinderen wil en de ander absoluut geen kinderen...... dat lijkt mij een onoverbrugbaar probleem. Het aantal is minder belangrijk, maar graag veel of geen is een te groot verschil! Zo zijn er natuurlijk wel meer dingen, als de één altijd weg wil en de ander altijd thuis wil blijven kan het ook een probleem worden op den duur. Als altijd dezelfde zich moet aanpassen werkt het niet. .
Sommige mensen lijken voor elkaar gemaakt te zijn...... dat is natuurlijk geweldig!
En je kan je vergissen..... het leek goed maar het bleek tegen te vallen.... dat kan.... soms blijkt iemand ook anders te zijn dan het leek en blijkt dat pas als je 'gestrikt' bent. 
Vergissen is altijd mogelijk, maar ik denk dat veel ellende voorkomen kan worden door er wel goed over na te denken.....  en wie het niet zeker weet kan beter even wachten!

Daarom vind ik dat de reden om te trouwen niet moet zijn omdat de ander dat graag wil..... het moet echt volledig van twee kanten komen.  En om praktische redenen..... lijkt mij ook geen goed idee.
Waarom dit ineens in mijn hoofd maalde? Ik heb echt geen idee..... soms komt zoiets zonder aanleiding. Ik heb wel vaker van die vreemde gedachten die uit het niets komen...... het is niet gevaarlijk hoor 😂 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten