Zoeken in deze blog

donderdag 6 januari 2022

Lontloos

 Wat zijn mensen toch onverdraagzaam.... het wordt steeds erger! Natuurlijk zijn er altijd moeilijke mensen geweest, maar het is nu al een tijdje heel erg...... volgens mij is er ook een virus dat de lontjes opvreet en het verstand aantast. Het zijn vaak echt rare reacties...... slaat vaak nergens op en daar wordt dan ook weer vervelend op gereageerd en dan blijft het over en weer gaan.



Meningen kunnen verschillen, maar daar kan toch normaal over gepraat worden? Ik ben het ook lang niet met iedereen eens, maar ik ga geen ruzie maken. En als je het zo oneens met elkaar bent dat het uit de hand dreigt te lopen kan je beter een eind aan de discussie maken.... stop! 



Van de week werd er in een artikel gevraagd of mensen netjes het kwartier bleven zitten na de prik.
 Er stonden zeer wisselende reacties onder en ook kwamen er reacties over het wel of niet dragen van een mondkapje tijdens dat kwartier. Ik reageerde er ook op en vertelde hoe het bij mij ging. 
 De eerste 2 keer moest het af bij mij.... vond ik logisch, want dan zien ze sneller dat je onwel wordt. De derde keer... andere locatie.... toen moest hij op. 
Ik ben alle keren blijven zitten...... en had wat te lezen mee. 
De reacties eronder waren nog niet eens zo heel heftig, ik heb het erger gezien, maar erg aardig waren ze ook niet..... eigenlijk was er maar één normale reactie (die vermeld ik hier niet), verder las ik dit:

Bedankt voor deze nabeschouwing Ans.. en wat stond er in de Ditjes en datjes? Nog iets interessants?

Braaf schaapje

normale mondkapjes beschermen NIET tegen het covid virus. punt

zo jij leeft ook weer 10 jaar korter

Meestal geef ik niet eens antwoord, deze keer wel..... ik hield het wel netjes.

Op de reactie van de 'ditjes en datjes' antwoordde ik dat ik nog over haar intelligente vraag nadacht (zij reageerde later nog wel met de mededeling dat ik humor had)

Braaf schaapje..... liever een braaf schaap dan een ziek schaap

De mondkapjesman liet ik weten dat ik alleen maar vertelde hoe de regels waren op de verschillende locaties en het niet had gehad over de bescherming. (overigens had hij meer van dergelijke reacties  bij anderen geplaatst..... hij moet wel een deskundige zijn, want hij meldde regelmatig dat het een feit was). 

Op de 10 jaar korter leven antwoordde ik dat er dan weer een huis vrijkomt

De meesten gaven geen reactie meer, ook goed. En dit viel dan nog mee, ik lees veel heftiger reacties... met scheld- en schuttingwoorden.  
Ook bij heel andere onderwerpen is dat het geval, zo jammer.
Als iemand heel netjes een vraag stelt komt er als reactie vaak iets over zeuren en azijnzeikers en waar maak je je druk om, get a life  en meer van dat. 
Zo jammer......  er was een vuurwerkverbod, maar we hadden geen vuurwerk nodig, er ontploffen heel veel mensen..... mensen die niet eens een kort lontje hebben ..... ze hebben helemaal geen lontje.
 
Bij de reacties onder het artikel werd mij ook wel duidelijk dat niet goed begrepen werd waarvoor het kwartiertje wachten is. Blijkbaar is vaak wel doorgekomen dat het i.v.m. een mogelijke allergische reactie is, maar veel mensen denken dat het om elke allergische reacties gaat en meldden bijvoorbeeld dat zij pas na een dag uitslag kregen en dat dat kwartier dus onzin is.
De allergische reactie waar het in werkelijkheid om gaat is een anafylactische shock...... een heel heftige allergische reactie die snel komt en levensbedreigend is, er moet snel hulp komen. 
Zo'n shock komt niet vaak voor maar het is wel goed om dat in de gaten te houden..... je wil niet dat iemand het onderweg krijgt! 

Veel geschreeuw en gescheld, dreigementen...... het is niet normaal meer. Politici krijgen het zwaar te verduren..... het is een wonder dat er nog mensen zijn die dat werk willen doen. Gelukkig zijn ze er nog, anders ben ik bang dat er alleen gekkies en engerds overblijven die dat willen doen en dan is het helemaal een drama. 
Ik zeg niet dat nu alles goed gaat.... maar ik zeg ook niet dat ze het verkeerd doen! Ze hebben nu te maken met iets dat onvoorspelbaar is..... niemand kan nu met 100% zekerheid zeggen wat goed of fout is, al is er wel steeds meer bekend, maar veel is gewoon onzeker en moeten ze dus uitgaan van het meest waarschijnlijke!
Ik ben er van overtuigd dat ze hun best doen. Ik heb ook wel eens vraagtekens, maar weet dat ik het niet beter zou doen en ik weet dat er ook mensen zijn die het veel slechter zouden doen. 
Maar hoe dan ook..... bedreigingen zijn altijd fout, met schelden en schreeuwen bereik je niets. 
En echt..... dit gezeur is ook besmettelijk...... het worden er steeds meer. 
Vriendelijkheid is vaak ook besmettelijk...... wie doet er mee met vriendelijk zijn? 💝💚💙💛💜
Elke nare reactie vriendelijk beantwoorden..... dat moet toch helpen!?



3 opmerkingen:

  1. Ziek word je ervan.
    En voor vandalen heb ik helemáál geen greintje begrip, ze willen lol trappen . Of horen tot een groep genodigden, duistere uitslovers die godweetwat voor zieke redenen hebben om zich uit te leven.
    Je zou ze om een lontje naar Petrus sturen. ☻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja echt..... het is niet normaal meer, mensen lijken het niet meer op een normale manier oneens met elkaar te kunnen zijn.
    Ze ontploffen om niks.
    En vandalen zijn helemaal erg, daar heb ik ook geen enkel begrip voor..... zwaar straffen (zet ze maar achter slot en grendel voor een tijdje, dan kunnen ze nadenken), alle schade betalen en helpen puinruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Giusy Scarfo
    Ja, die reacties af en toe onder artikelen op Facebook... Ik lees ze, maar ik reageer maar nergens op, het is vaak om te huilen.

    Ans Dekker-Martis
    Giusy Scarfo Meestal reageer ik ook niet en ik lees ze ook vaak niet, anders erger ik mij alleen maar.
    Maar soms kan ik het niet laten en omdat ik nu op het artikel gereageerd had waarop weer anderen reageerden wilde ik die reacties toch wel lezen.

    BeantwoordenVerwijderen